یکشنبه 3 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رجانيوز: فيلم تبليغی هاشمی رفسنجانی روی پرده سينما رفت!

پس از اينکه موجی از آثار سخيف سينمايی از روی پرده های سينماها پايين آمد و انتظار می رفت آثار پر محتوا و غنی فرهنگی زينت بخش پرده های نقره ای شود، اما در دور جديد اکران آثار سينمايی، اثری روی پرده است که در لابلای فضای سرگرم کننده اش و به بهانه دفاع از حقوق زن، کارکرد سياسی پيدا کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش سرويس فرهنگ و هنر جهان، اگر چه حضور يک کارگردان مستعد،توانمند و خوش فکر پشت اين اثر سينمايی حکايت از يک اثر قابل توجه و نسبتا قوی می داد، اما متاسفانه خالق اين اثر بدون توجه به رسالت اصلی خويش در فيلمسازی و کار فرهنگی قصه فيلم را مرحله به مرحله به گونه ای پيش می برد که گويی حلال مشکلات(که البته در فيلم به يکی از آنها پرداخت شده است)،تنها يک نفر است.

در اين فيلم که قصه آن بر اساس گرفتن حضانت فرزند توسط پدر و يا مادر پيش می رود،خالق اثر به نهادهايی چون مجلس،شورای نگهبان و ...سرک می کشد تا بتواند قصه فيلم را بر اساس آنچه که احساس مخاطب بر آن شکل گرفته است پيش ببرد.

در اين فيلم پس از آنکه مخاطب با يکی از قهرمانان قصه همراه شد تا حضانت فرزند به مادر واگذار شود(البته در فيلم عنوان می شود که پدر مواد مخدر هم مصرف می کند)، ناگاه قانون تصويب شده مجلس که مطابق خواست احساس مخاطب است از سوی شورای نگهبان رد می شود تا اوج نا اميدی در داخل به نمايش گذاشته و مخاطب را با خود همراه کند.

اما ديری نمی پايد يک نفر منجی اين احساس می شود و شور و اميد را نه تنها به فيلم که به مخاطب منقل می کند:قانون رد شده توسط "شورای نگهبان" در مجمع تشخيص مصلحت نظام تصويب و اجرايی می شود.البته نکته قابل ذکر اين است که در فيلم به اين اعلام قانون تصويب شده بسنده نکرده و عکس رئيس اين مجمع به عنوان قهرمان اصلی اين جريان در حين اعلام مصوبه روی پرده سينما به نمايش در می آيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016