چهارشنبه 6 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدي‌نژاد: اصناف با حضور خود اعلام كردند كه ما در صحنه حضور داريم، ايلنا

احمدي‌نژاد با تشكر از اصناف به دليل پرداخت ماليات و خطاب به كشورهاي غربي گفت: شما مي‌خواهيد با تحميل كردن ايران چه كنيد. اصناف با حضور خود اعلام كردند كه ما در صحنه حضور داريم و با پرداخت ماليات كمك خواهند كرد كه اقتصاد ما از وابستگي به نفت خارج شود.

به گزارش خبرنگار اعزامي ايلنا به عسلويه، محمود احمدي‌نژاد در مراسم افتتاح دو پروژه پتروشيمي در منطقه پارس جنوبي از اصناف به دليل پرداخت ماليات تشكر كرد و گفت: طبق گزارش وزارت اقتصاد و دارايي امسال يك ميليون و 300 هزار نفر بيش از سال‌هاي گذشته اظهارنامه‌هاي مالياتي را پر كرده است.

وي ادامه داد: تمام مردم دنيا از پرداخت ماليات گريزان هستند اما ما يك اطلاعيه صادر كرديم كه بيش از چهار ميليون و 300 هزار نفر براي پرداخت ماليات اعلام آمادگي كردند. چرا كه مي‌دانند با پرداخت ماليات و مشاركت‌شان اقتصاد كشور را فعال‌تر مي‌كنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدي‌نژاد پرداخت ماليات را از سوي اصناف را مشاركت ملت و تودهني‌زدن به بيگانگان و ارتقاي عزت ملي و اسلامي عنوان كرد و گفت: دنيا بداند ملت ايران در ادامه راه نوراني، تحقق عدالت و عشق و محبت مصمم است و همگان را به اين راه دعوت مي‌كند.

رئيس‌جمهور به پروژه‌هاي پتروشيمي كه امروز افتتاح شدند، اشاره كرد و گفت: مشاهده مي‌كنيم كه امروز به فضل الهي كارها به دست متخصصان ايراني در حال انجام است و پروژه‌هاي بزرگ، پيچيده و با فناوري‌هاي بالا توسط كارشناسان و متخصصان داخلي طراحي، ايجاد، راه‌اندازي و بهره‌برداري مي‌شود كه به معناي توانايي و جهش در عرصه صنعت، به خصوص صنعت نفت و پتروشيمي است.

وي روزي كه تمام قراردادهاي فازهاي باقي‌مانده پارس جنوبي را كه با پيمانكاران داخلي بسته شد را روزي تاريخي دانست و گفت: در اوايل دولت نهم كه براي افتتاح يا بازديد از پروژه‌ها به اين منطقه سفر مي‌كرديم مي‌بايستي با يك قطار با تبعه خارجي احوال‌پرسي مي‌كرديم اما امروز تمامي كاركنان ايراني هستند.

رئيس‌جمهور خاطر نشان كرد: در آن زمان شركت‌ها و افراد براي بستن قرارداد يك فاز سه الي چهار سال كار را به طول مي‌انجاميدند و به بهانه‌هاي واهي پروژه‌ها را متوقف و قيمت‌ها را بالا مي‌بردند و پروژه‌اي كه بايد سه سال تمام مي‌شد را هفت الي 12 سال طول مي‌دادند. اما امروز خدا را شاكريم كه پيمانكاران و متخصصان داخلي در مدت كوتاه‌تر پروژه‌ها را به اتمام مي‌رساند.
احمدي‌نژاد اظهار داشت: كساني كه پروژه‌هاي نفت و گاز در جهان را انجام مي‌دهند حلقه‌اي به هم پيوسته هستند كه مانند يك باند عمل مي‌كنند و پروژه‌هاي نفتي و گازي جهان را ميان خود تقسيم مي‌كنند تا تنها خود بتوانند سوء استفاده مالي، اقتصادي و سياسي كنند. اما در اين ميان كار متخصصان و متعهدان ايراني شكستن اين حلقه در عرصه گاز و پتروشيمي است.
رئيس‌جمهور اظهار داشت: در همين جا اعلام مي‌كنم كه كشور ما در حدود سه الي چهار سال آينده آماده خواهد بود كارها و پروژه‌هاي پتروشيمي كشورهاي مختلف را ارزان‌تر و بهتر نسبت به ساير كشورها انجام دهد.

احمدي‌نژاد با اشاره به زماني كه كليه قراردادهاي پارس جنوبي با شركت‌هاي داخلي بسته شد، گفت: در آن زمان دو گروه صدايشان درآمد؛ يك گروه همان‌هايي بودند كه دماغشان سوخته بودند و در خارج از كشور بودند و اين كار را نشدني مي‌دانستند آنها به دليل اينكه به مفت‌خوري عادت كرده بودند وقتي مشاهده كردند يك موج متعهد مي‌خواهد بساط مفت‌خوري آنها را برچينند و با جنجال تبليغاتي اعلام كردند كه اين كار شدني نيست.

وي گروه دوم را افراد داخل كشور عنوان كرد و گفت: خارجي‌ها كه از اين موضوع ناراحت بودند، تكليفشان مشخص است و به دليل اينكه اين فرصت را از دست دادند ناراحت هستند و در آينده نزديك اگر رابط‌هاي خود را اصلاح نكنند، قطعا بازارهاي جهاني را هم از دست خواهند داد. اما چرا برخي افراد در داخل ناراحت شدند اگر دقت كنيم علت آن هم مشخص است.

وي ادامه داد: زماني كه در دولت نهم بيمارستاني در زنجان 17 سال نيمه‌كاره باقي مانده بود، دولت آن را تحويل گرفت و به سرعت كارهاي آن را انجام و به بهره‌برداري رساند. در همين راستا افرادي عادت كرده بودند، پروژه‌هاي دو ساله را به تاخير بياندازند و منت گذاشته و قيمت‌هاي پروژه‌ها را افزايش دهد. طبيعتا قبول نخواهند كرد كه طرح‌هاي پارس جنوبي دو سه ساله انجام شود.
وي افزود: همچنين برخي از افراد نيز نفعشان در اين بود كه طرح‌ها و پروژه‌هاي كشور را طول دهند و بيشتر بتوانند استفاده كنند.

احمدي‌نژاد خاطر نشان كرد: اگر هنر، ايمان، نگاه، همت و خودباوري ايراني زنده شود، غوغا كرده و در همه عرصه‌ها انقلاب خواهد كرد به همين دليل من از اين موضوع ناراحت هستم.

وي بهانه كشورهاي غربي را بمب اتم دانست و گفت: اگر بمب اتم نبود آنها بهانه‌ ديگري مي‌گرفتند چرا كه از روح تمدن‌ساز، فرهنگ‌ساز و سازنده ايراني نگران و ناراحت هستند چرا كه مي‌دانند روح جمعي ملت ايران در همه عرصه‌ها بهترين و بالاترين چيزها را مي‌خواهد.

رئيس‌جمهور به تحريم‌ها عليه ايران اشاره كرد و گفت: زماني كه ايراني‌ها به كشورهاي اروپايي و آمريكايي سفر مي‌كنند، يا به خاطر تفريح بوده يا به خاطر خريد كالا. اما اگر ايراني‌ها به آنجا نروند چه كسي ضرر مي‌كند؟ اگر ما از اروپايي‌ها كالا نخريم، آيا ما ضرر مي‌كنيم يا خود آنها؟
وي ادامه داد: يك مشت سياستمدار در آمريكا و اروپا پيدا شده كه تحت سيطره صهيونيست‌ها نتوانستند رشد كنند. به همين دليل 30سال از دنيا عقب هستند و فكر مي‌كنند هر حرفي كه مي‌زنند، ملت‌ها بايد از آن تبعيت كنند. بي‌ادبانه از واژه تنبيه استفاده مي‌كنند. شما مگر چه كاره هستيد؟
رئيس‌جمهور با بيان اينكه زمان عدالت جهاني به زودي زود فرا خواهد رسيد و مستكبران بايد حقوق ملت‌ها را پس دهند، گفت: شما در حال حاضر زير آب بوده و پايتان بر روي سنگ‌ها مي‌لرزد، چگونه مي‌توانيد ديگران را تهديد كنيد؟
رئيس شوراي عالي امنيت ملي با تاكيد بر اينكه جمهوري اسلامي از تحريم استقبال نمي‌كند، تصريح كرد: ما شما را نصيحت مي‌كنيم كه به سر عقل بياييد اما در خيالات خود غرق هستيد. ايران نماد يك موج انساني و تمدني جديدي است كه دنيا را فرا خواهد گرفت، بعد شما مي‌گوييد ايران را تحريم كرده و كشتي و هواپيماهاي آن را بازرسي خواهيم كرد؟ شما با اين كارها نمي‌توانيد مقابل اين موج را بگيريد.

وي ادامه داد: آنها فكر كردند اگر قطعنامه صادر كنند ايران به انزوا كشيده خواهد شد و آرزوي‌شان اين است كه يك شب بخوابند و وقتي صبح بيدار مي‌شوند مشاهده كنند كه ايران روي نقشه نيست.

رئيس‌جمهور با تاكيد بر اينكه فرزندان و جوانان ايران بايد همت كرده و پله‌هاي پيشرفت را به سرعت طي كنند، گفت: جايگاه شايسته ايران، جايگاه جهاني بوده و ما به دنبال تسلط بر سايه كشورها نيستيم.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه مشكلات وجود دارد، اما بايد با همت و تلاش، ساخت و ساز در كشور را افزايش دهيم، اظهار داشت: ملتي كه بتواند از دل سختي‌ها خود را بيرون بكشد مانند تك درختي در كوير است كه ماندگار مي‌ماند و در شرايط عادي هم پرواز مي‌كند.

احمدي‌نژاد به ميلاد امام زمان اشاره كرد و گفت: نقطه آماج ما تحقق عدالت جهاني است و نه تنها بايد آن را مطالبه كنيم، بلكه بايد در پرتو آن به فعاليت‌هاي خودمان ادامه دهيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016