پنجشنبه 24 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حاشيه‌های جالب از سفر استانی دولت به خوزستان، آينده

يکی از بينندگان «آينده» مدعی شده که "سيمای محلی آبادان زيرنويسی را چندين بار از طرف فرمانداری خرمشهر پخش کرد مبنی بر اين که برای استقبال از احمدی نژاد در اهواز، وسيله اياب و ذهاب فردا چهارشنبه ۲۳/۱۰ آماده است. قطار ساعت ۷:۳۰ اتوبوس ساعت ۸:۳۰ صبح از محل مسجد جامع"

سفر دکتر احمدی‌نژاد به اهواز نيز چون ديگر سفرها حواشی جالبی داشت.

به گزارش خبرنگار «آينده» از اهواز، يک هفته قبل از سفر آقای احمدی‌نژاد در جلساتی بحث شده که برای استقبال از ايشان در اهواز، از استقبال مردم استان خوزستان استفاده شود. به همين منظور خوشبختانه با جلوگيری از هزينه‌های گزاف، برای هر شهر صرفاً حدود ۵۰۰ نفر ظرفيت در نظر گرفته شده که برای استقبال به اهواز منتقل شوند.

سيمای خوزستان هم با استفاده از زيرنويس از استقرار وسيله اياب و ذهاب برای حضور مردم در استقبال از رئيس جمهور خبر می‌داد.

در اين ميان يکی از بينندگان «آينده» مدعی شده که "سيمای محلی آبادان زيرنويسی را چندين بار از طرف فرمانداری خرمشهر پخش کرد مبنی بر اين که برای استقبال از احمدی نژاد در اهواز، وسيله اياب و ذهاب فردا چهارشنبه ۲۳/۱۰ آماده است. قطار ساعت ۷:۳۰ اتوبوس ساعت ۸:۳۰ صبح از محل مسجد جامع."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در طی اين سفر علاوه بر پروژه های جديد، بعضی پروژه‌ها که قبلاً توسط استانداری افتتاح شده، توسط آقای احمدی‌نژاد و وزيرانش مجدداً افتتاح می‌شود. برای نمونه سرای افضل شوشتر که يک بازارچه ميراث فرهنگی است، و جزو پروژه‌های افتتاحی هفته دولت بود، امروز صبح توسط بقايی، رئيس ميراث فرهنگی و گردشگری افتتاح شد.

مدارس امروز شهر اهواز تعطيل شده و امتحانات اين مقاطع لغو گرديده است. اما بنابر گزارش خبرنگار «آينده» امتحانات دانشگاه‌های اين استان در موعد مقرر برگزار شده است.

همچنين يادواره شهدای هويزه که قرار بود جمعه پيش با حضور وزير علوم برگزار شود، با وجود اطلاع‌رسانی گسترده و نصب بنرهای متعدد، بدون حضور اين وزير برگزار شد و گفه شده اين يادواره فردا صبح با حضور آقای احمدی‌نژاد مجدداً برگزار می‌شود.

همچنين برخی شايعات از تغيير جعفر حجازی استاندار خوزستان در آستانه سفر به آقای احمدی‌نژاد به اين استان حکايت داشت، اما استاندار در مصاحبه‌ای که با خبرنگار «آينده» داشت اين تغيير را تکذيب کرده است.

مهر هم گزارش داد:

* حضورعشاير استان با لباس های متحدالشکل که با در دست داشتن پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ايران به دنبال ماشين حامل رئيس جمهور می دويدند، بسيار جالب بود.

* جمع کثيری از مردم با نزديک شدن به خودروی حامل خبرنگاران و اصحاب رسانه که رئيس جمهور را تا مصلی همراهی می کردند درخواست رساندن نامه هايشان را به رئيس جمهور داشتند.

* برخی از مردم از خبرنگارانی که برای پوشش اخبار سفر رئيس جمهور وی را همراهی می کردند می گفتند در روزنامه‌هايتان بنويسيد که بعد از ۳۰ سال هنوز مسئولان کشور برای خوزستان کاری نکردند.

* کارگران لوله سازی اهواز با پلاکاردهايی در مسير حرکت رئيس جمهور به اطلاع وی رساندند که در ۱۳ ماه اخير حقوق نگرفته اند.

* خانم مسنی می گفت من خانواده ۵ شهيد هستم ولی تا کنون بنياد شهيد استان به ما رسيدگی نکرده است.

* پيرمردی هم می گفت: به احمدی نژاد بگوييد چند سال است که مدام برايش نامه می نويسم اما هنوز جواب هيچکدام از نامه هايم را نداده است. ولی با اين وجود هنوز دوستش دارم. رهبری را هم دوست دارم.

* عده ای از جوانان اهوازی هم با اشاره به مشکلات و کمبودهای شهر می گفتند ما مترو نمی خواهيم بايد به چه کسی بگوييم.

* حضور چشمگير دانش‌آموزان به ويژه دانش‌آموزان دختر با لباسهای متحدالشکل نظر عکاسان خبری را به خود جلب کرده بود.

* ايستگاه‌های صلواتی و خودروهای وانت متعددی‌ در مسير عبور رئيس جمهور قرار داشت که به ميان مردم سانديس و کيک پرتاب می کردند.

* عده ای از جوانان هم بسيار دوست داشتند که عکس و يا فيلمشان گرفته شود و از اصحاب رسانه درخواست می کردند که از آنان عکس يا فيلم بگيرند.

* هوای اهواز همزمان با سومين سفر رئيس جمهور به اين شهر به شدت غبار آلود بود .

ايرنا: اين استقبال نشان داد تقلبی در کار نبوده است
خبرگزاری دولت هم نوشت: استقبال وصف‌ناپذير خوزستانی‌های خونگرم از احمدی‌نژاد پاسخی محکم به کسانی است که با گذشت ماه‌ها از حماسه ۴۰ ميليون ايرانی در انتخابات ۲۲ خرداد، همچنان به دنبال شبهه‌افکنی در نتيجه انتخابات هستند.

جمعيت انبوهی از اقشار مختلف مردم استان خوزستان به استقبال رييس‌جمهوری آمده‌اند، به‌گونه‌ای که برای کسانی که کوچک‌ترين ترديدی در خصوص نتيجه انتخابات داشتند، ديگر جای هيچ‌گونه ابهام و ترديدی باقی نمی‌گذارد.

با وجود اينکه مسير فرودگاه بين‌المللی اهواز تا مصلای اين شهر شش کيلومتر بيشتر نيست، اما به دليل ازدحام جمعيت خودروی حامل احمدی نژادو هيات همراه بيش از دو ساعت است که در ترافيک انسانی خيابان‌های اطراف گرفتار شده و به کندی حرکت می‌کند.

مردم با مراجعه به خودروی حامل خبرنگاران از آنها می‌خواهند که در اخبار و گزارش‌های خود به بهترين نحو ممکن ميزان عشق و علاقه خوزستانی‌ها نسبت به رييس‌جمهور را منعکس کنند.

مردم با استفاده از واژه‌ها، عبارات و جملاتی در حمايت از احمدی‌نژاد، سوژه‌ها و ايده‌های خوبی را به خبرنگاران برای منعکس کردن در اخبار و گزارش‌های خود می‌دهند.

با وجود اينکه برخی رسانه‌ها مدعی شده بودند دولت ديگر دريافت نامه‌های مردمی را در سفرهای استانی نمی‌پذيرد، اينجا خيل نامه‌های مردمی به سمت رييس‌جمهوری و هيات همراه مشاهده می‌شود و افرادی که مامور دريافت نامه‌ها هستند، از دريافت هيچ نامه‌ای دريغ نمی‌کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016