چهارشنبه 6 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انفجار در يک نفت‌کِش ژاپنی در تنگۀ هرمز، راديو بين‌المللی فرانسه

فواد روستائی - ناوگان پنجم دريائی آمريکا با صدور بيانيه ای تأکيد کرد که تنگۀ هرمز در امنيت کامل به روی رفت و آمد کشتی ها باز است و حادثۀ امروز هيچ اثری بر دالان ها يا مسيرهای کشتی رانی در اين منطقه نگذاشته است.عطاء الله صدر، مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردی جمهوری اسلامی، گفت اين حادثه نه در آب های ايران بل در قلمرو دريائی سلطان نشين عمان رخ داده و و علت آن نيز هنوز مشخص نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ناوگان پنجم دريائی ايالات متحدۀ آمريکا در پی بروز حادثه ای برای يک نفتکش ژاپنی، اعلام کرد که تنگۀ هرمز به روی رفت و آمد کشتی ها باز است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از دوبی و به نقل ناوگان پنجم دريائی آمريکا، علت انفجاری که امروز (چهارشنبه) در اين کشتی نفتکش ژاپنی روی داد هنوز معلوم نيست. در اين حادثه يکی از سی و يک خدمۀ کشتی مجروح شده است.
ناوگان پنجم دريائی آمريکا با صدور بيانيه ای تأکيد کرد که تنگۀ هرمز در امنيت کامل به روی رفت و آمد کشتی ها باز است و حادثۀ امروز هيچ اثری بر دالان ها يا مسيرهای کشتی رانی در اين منطقه نگذاشته است.
در توکيو، وزارت حمل و نقل ژاپن ابتدا اعلام کرده بود که خدمۀ کشتی انفجار را ناشی از يک حملۀ خارجی می دانند ولی تأکيد کرده اند که کشتی به راه خود ادامه می دهد و نفتی نيز به سطح دريا نشت نکرده است.
اين حادثه در ساعت بيست و سی دقيقۀ روز سه شنبه به وقت گرينويچ (يک بامداد روز چهارشنبه به وقت تهران) روی داده است. خبرگزاری فرانسه محل حادثه را نقطه ای در تنگۀ هرمز ميان ايران و سلطان نشين عمان ذکر کرده است.
در ايران، عطاء الله صدر، مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردی جمهوری اسلامی، گفت اين حادثه نه در آب های ايران بل در قلمرو دريائی سلطان نشين عمان رخ داده و و علت آن نيز هنوز مشخص نيست.
به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) اين مقام ايرانی افزود حملۀ تروريستی به اين کشتی نيز صحت ندارد و چنين موضوعی فقط از سوی خبرگزاری های خارجی عنوان می شود که به گفتۀ او "در اين شرايط به دنبال مقاصد ديگر و ايجاد جو روانی در خليج فارس و در مسير تردد کشتی ها هستند."
همين خبرگزاری اضافه می کند که مقامات ايرانی در وزارت خانه های نفت و راه و ترابری نيزتأکيد کرده اند که حادثه در آب های خارج از قلمرو دريائی ايران روی داده است.
کشتی نفتکش ژاپنی حامل ٢٧٠٠٠٠ تن نفت خام و از امارات متحدۀ عربی عازم بندر "چيبا" در منطقۀ توکيو بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016