جمعه 8 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی: برخی حرف‌ها در اردوگاه اصولگرايان يک تيراندازی سياسی است، بايد قدر نعمت ولايت فقيه را بدانيم، ايلنا

ـ اگر می‌خواهيد پس از ۳۳ سال سنگ‌اندازی مقابل راه ايران، يک بار ديگر غيرت ايران را آزمايش کنيد، مانعی نيست
ـ دامن زدن به اختلافات بازی در شطرنج حريف است


ايلنا: رئيس مجلس شورای اسلامی معتقد است افرادی که اقدامات تحريک‌آميز و اختلاف‌ ايجاد‌کننده انجام می‌دهند و به اختلافات دامن می‌زنند، در شطرنج حريف بازی می‌کنند.
به گزارش خبرنگار اعزامی ايلنا، رئيس مجلس شورای اسلامی شب گذشته در بيست و سومين يادواره سرداران و ۳۵۰ شهيد فريدون‌کنار، با اشاره به بيانيه اخير نمايندگان کنگره آمريکا، گفت: اين بيانيه که هنوز به تصويب نرسيده است نشان‌دهنده چگونگی نگاه آنان به مسائل است. بندی از اين بيانيه در اعلام حمايت از اسرائيل است و به دولت اسرائيل حق داده شده است که از هر سلاحی عليه ايران استفاده کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لاريجانی با يادآوری اينکه رژيم صهيونيستی طی ۶۰ سال گذشته جز دردسرسازی هدفی را دنبال نمی‌کرده است، خاطر نشان کرد: بر اساس گفته آقای اوباما رابطه اسرائيل و آمريکا بر پيوندی بيش از يک اتحاد استراتژيک استوار است.
وی ادامه داد: در اين بيانيه که نمايندگان مجلس آمريکا آن را تهيه کرده‌اند و قصد به تصويب رساندن آن را دارند، آمريکا خود را هم‌پيمان رژيم صهيونيستی که منافع مشترکی با يکديگر دارند معرفی کرده است.
لاريجانی با طرح اين سئوال که کدام يک از ملت‌های خاورميانه از وجود رژيم صهيونيستی نفرت ندارند؟، تاکيد کرد: آمريکا سرنوشت خود را با رژيم صهيونيستی پيوند زده است. اينکه گفته می‌شود موشک‌های دوربرد ايران برای رژيم صهيونيستی خطرناک است، جای اين سئوال را دارد که مگر رژيم صهيونيستی چه هدفی را در منطقه دنبال می‌کند که موشک‌های ايران برای آنان نگران‌کننده است؟
رئيس قوه مقننه با اشاره به کلاهک‌های اتمی اسرائيل، از سران آمريکا و رژيم صهيونيستی پرسيد: شما حزب‌الله را تروريست می‌دانيد يا گروهک ريگی را؟
وی افزود: وزارت اطلاعات می‌بايست اعترافات ريگی را پخش کند تا مشخص شود که پشت صحنه آن کيست. ريگی اقرار کرده است که از ناتو و آمريکا دستور گرفته است.
به گفته لاريجانی ايران به دفاع از حزب‌الله افتخار می‌کند، چرا که حزب‌الله يک نيروی توانمند شيعه است که فکر اصيل اسلامی را در بدنه خود قرار داده است و اگر هزار بار هم حزب‌الله را تروريست اعلام کنيد، کسی از شما نمی‌ترسد.
رئيس فراکسيون اصولگرايان معتقد است که آمريکا از واژه‌ها استفاده می‌کند اما در عمل نسنجيده‌ترين رفتارها را در صحنه بين‌المللی نشان می‌دهد.
وی با اشاره به بخش ديگری از اين بيانيه نمايندگان کنگره آمريکا که ايران را به مذاکره دعوت کرده است، اذعان داشت: اين شما بوديد که ميز مذاکره را ترک کرديد و به سراغ قطعنامه رفتيد‎؛ چرا که قصد داشتيد از طريق مذاکره نيز زور بگوئيد. ايالات متحده آمريکا تاکيد به حل مشکلات هسته‌ای از طريق مذاکره دارد، اما از سوی ديگر به اسرائيل چراغ سبز می‌دهد.
دبير سابق شورای عالی امنيت ملی، با تاکيد بر اينکه جمهوری اسلامی ايران همواره اهل مذاکره بوده است، تصريح کرد: اگر قصد شما زورگويی است، تصور نکنيد مجاهدان ايران زمين، مجال اقدامات دزدانه و بزن در رو، به شما می‌دهند. اگر می‌خواهيد پس از ۳۳ سال سنگ‌اندازی مقابل راه ايران، يک بار ديگر غيرت ايران را آزمايش کنيد، مانعی نيست.
رئيس قوه مقننه، در ادامه ولايت فقيه را بالاترين رکن جمهوری اسلامی ايران عنوان کرد و گفت: ولايت فقيه از پيش ميزان دشمنی‌ها را تشخيص داده و راه را برای ما مشخص می‌کند. به همين علت است که دشمنان چه در سنوات گذشته و چه در دولت‌های گذشته در سر و صداهای رسانه‌ای نوک پيکان خود را به سمت ولايت‌فقيه می‌برد. امروز نيز بايد قدر اين نعمت را بدانيم چرا که ولايت‌فقيه عامل سرافرازی کشور است. تا زمانی که فکر جهادی و پيمان با ولايت‌فقيه وجود دارد، سر و صداهای آنان ارزشی ندارد.
لاريجانی در بخش ديگری از سخنان خود ضرورت وحدت در داخل کشور را مورد تاکيد قرار داد و گفت: بايد توجه کنيم که در شرايط فعلی هيچ عاملی به اندازه وحدت درونی کشور بازدارنده نيست و اگر احساس شود که همه کشور زير چتر رهبری آيت‌الله خامنه‌ای قرار دارد، راه مستقيمی دنبال می‌شود.
رئيس مجلس به احزاب، گروه‌ها و سياستمداران کشور يادآورشد که شرايط امروز کشور ايجاب می‌کند که اقدامات تحريک‌آميز و اختلاف‌ افکن انجام نشود. چرا که اگر کسی با سخن و اقدامش به اختلافات دامن بزند در شطرنج حريف بازی می‌کند. امروز بيش از هر زمان ديگری نيازمند يک راه ثابت هستيم تا همگان در آن قدم برداريم.
رئيس فراکسيون اصولگرايان يادآور شد:‌ ممکن است اختلاف سليقه وجود داشته باشد، اما نبايد تبديل به کدورت جريانات عليه هم شود که در نتيجه آن تيراندازی سياسی که به مصلحت کشور نيست، آغاز شود.
وی خاطر نشان کرد: به طور طبيعی افراد در مجلس و دولت اختلافات اجتهادی و برداشت‌های متفاوت دارند اما اين اختلافات نبايد تبديل به دشمنی شود.
رئيس فراکسيون اصولگرايان معتقد است که برخی حرف‌ها در اردوگاه اصولگرايان نيز رفتار اجتهادی برای حل مشکلات نيست بلکه يک تيراندازی سياسی است. عقل سليم انقلاب چنين مجوزی را نمی‌دهد که به دنبال تخريب افراد باشيم.
رئيس مجلس شورای اسلامی همچنين در بخش ديگری از سخنان خود توجه به توسعه و آبادانی کشور را نيز مورد تاکيد قرار داد و گفت: در مجلس وقت زيادی در مورد برنامه پنجم صرف شده است و ما به دنبال آن هستيم که با مطالعه دقيق آورده‌های کشور برنامه‌های دقيق‌تری را برای آينده‌ کشور ايجاد کنيم.
لاريجانی همچنين با انتقاد از واردات بی‌رويه يادآور شد: واردات نبايد به گونه‌ای صورت گيرد که به کشاورزان منطقه لطمه وارد شود. من سال گذشته به وزارت بازرگانی تاکيد کردم که نبايد بيش از نياز کشور برنج وارد شود که در غير اين صورت به کشاورزان ضرر وارد می‌شود.
لاريجانی معتقد است مازندران بدون صنعت تکميلی امکان جهش نخواهد داشت و مسئله توسعه و آبادانی کشور رکن مهمی است که هم می‌تواند دغدغه‌ها را رفع کند و هم يک امر بازدارنده است.
رئيس قوه مقننه خاطر نشان کرد: برخی دستگاه‌ها تصور می‌کنند چنانچه همه چيز دولتی نگاه داشته شود درست است. اما دولتی کردن امکانات به معنای فربه کردن دولت است.
لازم به ذکر است که رئيس مجلس شورای اسلامی امروز در مراسم بزرگداشت آيت‌الله ميرزا هاشم آملی نيز حضور خواهد يافت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016