دوشنبه 4 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی: نبايد با حرف‌های نابجا، تعداد دشمنان را زياد کرد، مشکلات فراوانی از لحاظ امنيتی وجود دارد، ايلنا

ـ با نگاه کوچکی به روزنامه های حوادث ديده می‌شود که مشکلات فراوانی از لحاظ امنيتی وجود دارد
ـ همه را نبايد به يک سنخ ديد، استراتژی امام زمان نيز اين است که در صحنه بين‌المللی يارگيری کند


ايلنا: رييس مجلس شورای اسلامی معتقد است که صف دشمنان و ديگران بايد از هم مجزا باشد و بايد با دشمنان قاطع برخورد شود، اما نبايد با حرف‌های نابجا ، تعداد دشمنان را زياد کرد.
به گزارش ايلنا "علی لاريجانی" صبح امروز در همايش "ظهور آفتاب" که در شهر چالوس برگزار شده بود، اظهار داشت: پس از ظهور امام عجل الله دولت حق تشکيل می‌شود و دولت‌های ديگر بايد به اين دولت تاسی کنند چراکه فاصله ما با دولت حق بسيار زياد است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: اولين خصوصيت در اين دولت برقراری عدالت اجتماعی است و فعاليت‌های اقتصادی در زمان ظهور مقام و چارچوب حلالی پيدا خواهد کرد و همه چيز مساوات خواهد داشت؛ در عدالت مهدوی مردم با کرامت زندگی می‌کنند.
رئيس قوه مقننه تصريح کرد: نکته دوم در جامعه مهدوی سازش‌ناپذيری با عناصر ظلم است و همه با ستمگران و استعمارگران ستيز می‌کنند.انسان يک موجود اجتماعی است و اگر جامعه تحت سلطه باشد نمی‌تواند عنصر جهاد را زنده نگه دارد و اميد به آزادانی داشته باشد.
لاريجانی معتقد است که چنانچه امام زمان با استعمارگران ستيز می‌کند برای آن است که آنها مانع تحقق پيشرفت انسان هستند و قاطعيت برای سرکوب دشمنان از وظايف امام مهدی است.
وی افزود: مگر ايران اعلام نکرد که ما به دنبال سلاح هسته‌ای نيستيم و حتی نمايندگان خود دولت امريکا نيز اذعان داشتند آثاری از سلاح هسته‌ای در تجهيزات و نيروگاه‌های هسته‌ای ايران ديده نمی‌شود، پس چرا به دنبال سياست گذشته خود هستيد؟
رئيس مجلس خاطرنشان کرد: ما در راستای همين اقدامات امريکا مصوبه‌ای در مجلس تصويب کرديم که بر طبق آن اگر امريکا و هر کشور ديگری قصد داشته باشد کشتی‌های ايران را بازرسی کند، با آن مقابله به مثل خواهيم کرد.
لاريجانی با اشاره به سياست‌های اخير امريکا عليه کشورمان اظهار داشت: اين روزها در لبنان يک پرونده جديد راه انداختند و طرحشان اين بود که با فشار به ايران و حزب الله، رژيم صهيونيستی را که پس از جنگ ۳۳ روزه از هم پاشيده شده بود، دوباره بازسازی کنند. تفکر غلط امريکايی‌ها اين است که لبنان يک اسباب بازی است ولی بايد مواظب باشند که اين اسباب بازی دستشان را قطع نکند.
رييس فراکسيون اصولگرايان ادامه داد: امريکايی‌ها قصد دارند يک طرح دروغين ديگر مانند چندين طرحی که در گذشته ارائه دادند و هيچ تاثيری نداشته و هيچ فردی بر آنها عمل نکرد ارائه کنند.
وی معتقد است که در مسئله تروريسم هم به همين صورت، در ظاهر تروريسم را محکوم می‌کنند اما در پشت پرده از تروريست‌ها حمايت می‌کنند.
رييس قوه مقننه يادآور شد: در اعترافات ريگی ملعون نيز مشخص شد که چگونه با ناتو و آمريکا در ارتباط بوده و آنها از اين تشکل تروريستی حمايت می‌کردند.به نظر می‌رسد که اين فضای دروغين که آمريکايی‌ها قصد دارند در دنيا گسترش دهند يک نفاق نقاب‌دار بين‌المللی است و اگر ما سر سازش نداريم به خاطر همين نفاق است.
رييس‌مجلس خاطرنشان کرد: صف دشمنان و ديگران بايد از هم مجزا باشد و بايد با دشمنان قاطع برخورد شود اما توجه داشته باشيد که نبايد با حرف‌های نابجا و حرف‌هايی که لزومی ندارد، تعداد دشمنان را زياد کرد.
لاريجانی با بيان اينکه دشمن زياد است و دوست نيز همين طور و يک عده‌ای هم خاکستری هستند، تصريح کرد: بايد اين خاکستری‌ها را جذب کرد و همه را نبايد به يک سنخ ديد. استراتژی امام زمان نيز اين است که در صحنه بين‌المللی يارگيری کند.
نماينده قم ،افزود: نکته سوم تصحيح انحرافات فکری است. پيامبر که سيره نبويه بود و همه چيز را می‌دانست، در امور کشوری با اشخاص صاحب نظر و ديگران مشورت می‌کرد.
وی نکته چهارم را دفاع مرکزی عنوان کرد و گفت: امام علی (ع) در اين خصوص فرموده‌اند: "تدبير نيک سرمايه را بالندگی می‌بخشد و مديريت نادرست سرمايه را بر باد می‌دهد".
وی با بيان اينکه در زمان ظهور چون عقل انسان‌ها به کمال می‌رسد بهترين استفاده از سرمايه انجام می‌گيرد، تاکيد کرد: اين امر صرفاً به دليل اداره با کيفيت کشور است چون عقل بايد به کار گرفته و منابع به درستی مصرف می‌شود.
لاريجانی در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به وضعيت اقتصادی مازندران، تصريح کرد: در مازندران توسعه متوازن انجام نشده است و در کنار کشاورزی سرمايه گذاری صنعتی نيز بايد در مازندران انجام شود.
وی ابراز اميدواری کرد تصميماتی که در مورد مازندران در سفرهای استانی دولت به اين استان انجام گرفته است، هرچه زوتر محقق گردد.
رئيس قوه مقننه تصريح کرد: استان مازندران برنج کل ايران را تامين می‌کند و اگر ما در مجلس بر اصلاح نحوه واردات برنج و ديگر مسائل آن تاکيد می‌کنيم به همين خاطر است.
وی با اشاره به طرح آمايش سرزمين اظهار داشت: اگر اين طرح که در برنامه چهارم آمده بود، محقق شده بود، سرمايه‌گذاری متناسب در اين استان در زمينه‌های مختلف مثل گردشگری انجام می‌شد.
رييس قوه مقننه در ادامه نکته ديگر را پس از ظهور را امنيت اجتماعی و اخلاقی دانست و گفت: در دولت اسلامی اهميت زيادی به بحث امنيت اجتماعی داده می‌شود و امنيت اجتماعی يک رکن است، که بايد زمينه‌های امنيتی و اخلاقی در جامعه به درستی انجام شود.
لاريجانی معتقد است که با نگاه کوچکی به روزنامه‌های حوادث ديده می‌شود که مشکلات فراوانی از لحاظ امنيتی مانند اينکه جوانانی به زور به دختری تجاوز کرده‌اند، ديده می‌شود.
وی افزود: معنی امنيت در جامعه فقط اين نيست که دولت بايد در جهت ايجاد امنيت اقدام کند و نيروی انتظامی با اينگونه موارد با قاطعيت برخورد کند.
همچنين علی لاريجانی رئيس مجلس شورای اسلامی در ابتدای همايش ظهور آفتاب با محوريت مهدويت در چالوس با مزاح اذعان داشت: اين جلسه از همه جهات کمال دارد من جمله گرمای اين سالن و حکم آن اين است که شما منتظران واقعه ظهور را پخته تر می کند.
گفتنی است در اين همايش طبسی نماينده ولی وفقيه در استان مازندران، راشدی امام جمعه چالوس، قرائتی همچنين امام جمعه و فرماندار شهرستان نوشهر حضور داشتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016