جمعه 8 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محکوم‌شدن يک ايرانی در کانادا به خاطر نقض تحريم‌ها، راديو بين‌المللی فرانسه

براساس بيانیۀ وزارت دادگستری کانادا، با توجه به اين که محمود يادگاری از پانزده ماه پيش در بازداشت موقت به سر می برد و دوران بازداشت موقت در اين کشور از نظر طول زمانی آن دوبرابر مدت محکوميت قطعی محاسبه می شود اين شهروند ايرانی در واقع به چهار سال و سه ماه زندان محکوم شده است.
دادگاهی در کانادا ديروز (پنجشنبه) يک شهروند ايرانی به نام محمود يادگاری را به بيست ماه زندان محکوم کرد.
محمود يادگاری، شهروند ايرانی سی و شش ساله که از سال ١٩٩٨ در کانادا سکونت گزيده است، به اتهام تلاش برای صدور ابزار و تجهيزاتی که می تواند در فعاليت های هسته ای مصرف دوگانۀ نظامی و غيرنظامی داشته باشد به اين مجازات محکوم شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس بيانیۀ وزارت دادگستری کانادا، با توجه به اين که محمود يادگاری از پانزده ماه پيش در بازداشت موقت به سر می برد و دوران بازداشت موقت در اين کشور از نظر طول زمانی آن دوبرابر مدت محکوميت قطعی محاسبه می شود اين شهروند ايرانی در واقع به چهار سال و سه ماه زندان محکوم شده است.
شاکيان پرونده خواستار محکوميت متهم به شش سال زندان شده بودند.
محمود يادگاری در پايان يک تحقيق قضائی مشترک کانادا و آمريکا در شانزدهم آوريل سال پيش بازداشت و از آن تاريخ تا کنون در زندان به سر می برد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه اين شهروند ايرانی تلاش کرده است "ترانسدوکتورهای فشار" (Transducteur de pression)، ساخته شده در بوستون در شمال آمريکا، را خريداری کرده و به ايران ارسال کند. از اين "ترانسدوکتور" ها برای "توليد اورانيوم غنی شده" استفاده می شود.
يک دادگاه شهر "اونتاريو" در کانادا در اوائل ماه جاری محمود يادگاری را از يک اتهام وارده به او تبرئه و لی او را در ٩ مورد ديگر مجرم شناخته بود.
کالائی که اين شهروند ايرانی قصد داشته از طريق دوبی به ايران بفرستد در چهارچوب مواد و تجهيزاتی قرار می گيرد که ارسال آن به ايران در قطعنامه های شورای امنيت سازمان ملل متحد منع شده است.
به گفتۀ دادستان دادگاه، محمود يادگاری نخستين فردی است که در جهان به خاطر نقض مفاد قطعنامه های شورای امنيت سازمان ملل در ارتباط با ايران تحت تعقيب قرار گرفته و محکوم شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016