سه شنبه 12 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عدم اعطای حق مرخصی به محمد پورعبدالله، با گذشت بيش از نيمی از دوران محکوميت، هرانا

خبرگزاری هرانا - محمد پورعبدالله، از فعالين دانشجويی طيف چپ که بيش از نيمی از دوارن محکوميت خود را سپری کرده، کماکان از حق گرفتن مرخصی و برخورداری از آزادی مشروط بهره مند نيست.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، محمد پورعبدالله که در دادگاه بدوی با حکمی شش ساله مواجه شد و بعدها با توجه به تلاش های خانواده و وکلای وی اين حکم به ۳ سال حبس تعزيری تقليل يافت، با احتساب زمان ۴۱ روز بازداشتش در سال ۸۶، اکنون بيش از يک سال و هشت ماه را در زندان سپری کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در حال حاضر در بند جرايم عمومی زندان قزلحصار کرج نگهداری می شود و بدون در نظر گرفتن قانون تفکيک جرائم با زندانيان عادی و خطرناک هم بند است.

اين فعال دانشجويی که از ۲۸ اسفند ماه سال ۸۷ تاکنون در زندان قزل حصار محبوس است، در فروردين ماه سال گذشته به منظور تفهيم اتهام به دادگاه منتقل شد و با بيان اينکه اعترافات وی تماما تحت شکنجه صورت پذيرفته است حاضر به پذيرفتن اتهامات خود نشد و به همين علت به مدت ده روز برای اعمال فشار بيش تر و بازجويی های مجدد به سلول های انفرادی زندان اوين منتقل شد.

محمد پور عبدالله در دادسرا اظهار داشته بود که هيچ گونه قصد و نيتی مبنی بر، بر هم زدن امنيت کشور يا تبليغ عليه نظام يا همکاری با گروه های معاند نظام، نداشته و قصدش صرفآ فعاليت در چارچوب مطالبات دانشجويی و اجتماعی بوده است.

به نظر می رسد اگر وی در دادسرا نسبت به عدم پذيرش اتهامات وارده، مقاومت نمی کرد تاکنون برای وی به منظور مرخصی و يا آزادی، وثيقه صادر می شد.

محمد پورعبدالله دانشجوی ۲۶ ساله رشته شيمی دانشکده علوم دانشگاه تهران، که از دانشجويان آزادی خواه و برابری طلب محسوب می شود برای اولين بار در دی ماه سال ۸۶ دستگير شده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016