سه شنبه 19 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادستان تهران: مصطفايی به دليل سوء استفاده مالی متواری شد، هتک حرمت تاجيک کذب است، صدور بيانيه توسط متهمان در مرخصی قابل رسيدگی است، ايسنا

دادستان تهران گفت: حفظ استقلال و حاکميت قانون ، دو اصل مهم است که بر فعاليت های قوه قضائيه حاکم است و قضات شريف هيچگاه از اين اصول عدول نخواهند کرد.

به گزارش ايسنا، جعفری دولت آبادی در مراسم افتتاح ساختمان جديد معاونت نظارت بر زندان های دادسرای تهران با اعلام اين مطلب افزود: عده‌ای تلاش دارند با طرح مباحث غير واقعی و انتشار شايعات ، افکار عمومی را مشوش کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در اين زمينه به مطالب غير واقعی منتشره در روزهای اخير درباره متواری شدن يک وکيل دادگستری و ادعاهای رسانه های ضد انقلاب در خصوص نامبرده اشاره کرد و گفت: اين وکيل دادگستری به دليل اتهام سوء استفاده مالی از مدتها پيش تحت تعقيب قرار داشت و متواری شدن وی به دامان کشورهای خارجی نيز به همين دليل بوده است و مسلما کانون وکلا نيز از چنين معدود افرادی تبری می جويد.

دادستان تهران همچنين به مطالب روزهای اخير سايت های معاند نظام در خصوص وضعيت برخی زندانيان اغتشاشات بعد از انتخابات هم اشاره کرد و افزود: عوامل فتنه و ضد انقلاب که از اقدامات مذبوحانه خود در جريان اغتشاشات به جايی نرسيده اند، اين بار با طرح مباحث ساختگی و دروغ ، سعی در مشوش جلوه دادن اوضاع دارند چنانکه در روزهای اخير درباره برخی از زندانيان نيز مباحث کذبی مطرح شده است.

وی افزود: بعنوان مثال به نقل از يک فرد زندانی ، ادعای هتک حرمت منتشر شده بود که نامبرده در پی تحقيقات صورت گرفته اعلام کرد که چنين مطلبی صحت ندارد.

جعفری همچنين به موضوع انتشار برخی مطالب در سايت های ضد انقلاب اشاره کرد و افزود: ضد انقلاب و عوامل فتنه سعی دارند دستگاه قضايی را با انتشار مطالب خلاف واقع و شايعه پراکنی های خود وارد چالش رسانه ای و جنگ روانی بی حاصل کنند اما من از همين جا اعلام می‌کنم آنان از اين طريق راه به جايی نخواهند برد.

دادستان تهران اضافه کرد: البته سکوت دادستانی تهران در قبال انتشار اين دروغ پردازی ها ، دليلی بر نداشتن پاسخ به اين اکاذيب نيست ، بلکه حاکی از هوشياری همکاران ما در قبال رويدادها است که ضمن دقت در انجام وظايف ، تلاش دشمنان را نيز در ايجاد جنگ روانی خنثی می‌کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران ،جعفری با اشاره به موضوع مرخصی زندانيان نيز گفت: به رغم تبليغات مغرضانه برخی سايت ها ، هيچگونه تغييری در سياست های اعطای مرخصی به زندانيان ايجاد نشده و هم اينک نيز تعدادی از زندانيان اغتشاشات بعداز انتخابات در مرخصی هستند و جالب اين که در زمان استفاده از مرخصی، همچنان برخی از اعمال و رفتارهايی را هم که به خاطر آنها محکوم شده اند ادامه می دهند و حتی بيانيه و اطلاعيه نيز صادر می‌کنند که به نوبه خود قابل رسيدگی خواهد بود.

دادستان تهران در ادامه اظهارات خود از اعطای مرخصی به زندانيان در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: البته برای موافقت با مرخصی شروطی در نظر گرفته شده است که از جمله عدم ارتکاب جرم از طريق تشکيلاتی و ابراز ندامت از اعمال گذشته است زيرا اعطای مرخصی امتيازی است که در قبال تغيير رفتار و بروز نشانه های تحول به زندانی داده می‌شود.

در اين جلسه که با حضور معاونين دادستان و روسای نواحی دادسراهای تهران برگزار شد ، جعفری همچنين بر ضرورت نظارت مستمر بر زندان و زندانيان با هدف حفظ حقوق آنان تاکيد کرد و افزود: دادستان تهران هر هفته با حضور در زندان با زندانيان و خانواده های آنان ديدار می‌کند و از نزديک در جريان روند رسيدگی به اتهامات آنان و بررسی درخواست هايشان قرار می‌گيرد و لازم است که روسای نواحی دادسراها هم در اين زمينه با حساسيت و اشراف کامل فعاليت کنند.

دادستان تهران اضافه کرد: فلسفه انتقال معاونت نظارت بر امور زندانها از دادسرای مرکز به محل جديد ،‌ تقويت نظارت بيشتر دادسرا بر امور زندانها و نيز دسترسی سريع تر زندانيان به مسولان قضايی است و اميدواريم با اجرای اين طرح برخی مشکلات و مسايل موجود در اين زمينه برطرف شود.

معاونت نظارت بر زندان دادسرای عمومی و انقلاب تهران از روز جاری در دادسرای شهيد مقدس در مجاورت زندان اوين فعاليت رسمی خود را آغاز کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016