چهارشنبه 20 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مشايی: تمام مباحثی که مطرح می‌کنم منطبق با آموزه‌های دين است، ايسنا

- ناسزاگويی و اتهام‌زنی از سوی دلسوزان دين و انقلاب پذيرفته نيست

مشاور و رييس دفتر رييس‌جمهور در پاسخ به واکنش‌های اخير نسبت به برخی سخنان‌اش، گفت: همه آنچه را که مطرح می‌کنم بر اساس فرامين اسلام ناب محمدی و بسياری از آن‌ها در حال اجراست.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اسفنديار رحيم‌مشايی در ديدار تعدادی از دانشجويان با اعلام اين مطلب، افزود: تمامی مباحثی که طی اين مدت به آن‌ها اشاره کردم، منطبق با آموزه‌های دين است که يا عملی شده و يا مورد غفلت واقع شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تصريح کرد: نمی‌توان به آموزه‌های دينی بر اساس سليقه‌ شخصی و يا گزينشی برخورد کرد و جامعه را به صورت غيرمنسجم و با راهکارهای متناقض اداره نمود، زيرا برخورد گزينشی با فرامين دينی موجب ناکارآمدی مديريت دينی می‌شود که متاسفانه بعضی دلسوزان نسبت به اين مهم غفلت می‌کنند.

مشايی سپس با بيان اين‌که تخريب او از سوی آنچه آن را "بعضی باندهای قدرت – ثروت و عناصر عوام‌فريب" می‌خواند، جای تعجب ندارد، افزود: اما برخورد سطحی، چکشی و غيرعادلانه از سوی برخی انديشمندان و فعالان حوزه دين با مباحث مطرح شده موجب تاسف است و باعث نهادينه شدن يک رفتار غلط در سطح عموم جامعه می‌شود.

رييس کميسيون فرهنگی دولت، خاطرنشان کرد: اين منطق که يک مسوول اجرايی، حرف نزند و ديدگاه‌هايش را مطرح نکند، از کدام آموزه دينی و فقهی استخراج و استنتاج شده است؟ برخلاف بعضی‌ها، حرف‌های بنده نه فقط تئورپردازی نيست، بلکه بيان بسياری از رفتارهای جاری است که بنده فقط در مقام تبيين يا تصحيح آنها سخن می‌گويم.

مشايی با اعلام اين‌که «به نظرات دلسوزان دين و انقلاب احترام می‌گذارم»، تاکيد کرد: بسياری از واکنش‌ها را دلسوزانه می‌دانم، اما معتقدم برخوردهای دور از استدلال و فاقد مبانی و آداب نقادی، برخلاف هدف‌گذاری برخی دوستان، موجب اقبال جامعه به سوی ديدگاه‌های ارايه شده می‌شود، زيرا قاطبه مردم دلسوزی برای دين را با ناسزاگويی، اتهام‌زنی و بالا بردن صدا به رسميت نمی‌شناسند و فقط برخورد انسانی، علمی و اخلاقی را می‌پسندند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016