چهارشنبه 20 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فيروزآبادی: اظهارات مشايی انحراف و جرم عليه امنيت ملی است، جريان مشکوک و مرموزی از دفتر رئيس جمهور سردرآورده است، فارس

خبرگزاری فارس: رئيس ستاد کل نيروهای مسلح با انتقاد شديد از طرح موضوعاتی چون مکتب ايرانی تاکيد کرد: اين قبيل اظهارات را انحراف و جرم عليه امنيت ملی و حمله به ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی می دانيم .

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر سيدحسن فيروزآبادی رئيس ستادکل نيروهای مسلح صبح امروز در جلسه دفاع از رساله دکترای يکی از دانشجويان دانشکده امنيت ملی دانشگاه عالی دفاع ملی با عنوان "بررسی تبيين تأثير فرهنگ و تفکر بسيجی بر امنيت ملی جمهوری اسلامی ايران " به تشريح اهداف و راهبردهای جريان نوظهور اَبَرسرمايه‌داری در جهان پرداخت و گفت: من در جلسات گذشته درباره اَبَرسرمايه‌داری در حال ظهور که بتدريج استکبار جهانی و امپرياليزم امريکا را به کنار زده و خود ايفای نقش جهانی سازی را دنبال می کند صحبت کرده ام و اين بار در فهم علل و انگيزه ها و ضرورتهای توجه به فرهنگ بسيجی در مقابله با آن به بعضی از راهبردهای اَبَرسرمايه‌داری که بی ارتباط با بعضی مسائل روز ما هم نيست اشاره کنم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


* بيانيه تهران کنگره امريکا را تحت فشار قرار داد

به گفته وی، اولين راهبرد اَبَرسرمايه‌داری اين است که هيچ اتحادی را در بين کشورهای جهان برنمی تابد و تلاش می کند امريکا و مرکزيت اَبَرسرمايه‌داری به عنوان تنها اداره کننده جهان تلقی تا بتوانند راهبردهای خود را از اين طريق به اجرا بگذارند، بنابراين با هرنوع اتحاد واجماع در بين کشورهای جهان و شکل گيری و وقوع آن مقابله و در آن اخلال ايجاد می کند.
فيروزآبادی يادآور شد: امروز اگر در کشورهای امريکای لاتين اتحاد مشترکی در حال تحقق می باشد امريکا شروع به تحريک در جنگ عليه کشور انقلابی هم چون ونزوئلا، که رهبری اتحاد را برعهده دارد می کند. در نمونه ديگری ملاحظه می کنيد که با وجود بيانيه تهران با وجودی که پيشنهاد دهنده ايران بود و شخص اوباما نامه نوشت که ترکيه و برزيل بيايند و دراين کار وارد بشوند و پيشنهاد ايران را کاربکنند، بيانيه تهران مدتی کار شد و وقتی بيانيه تهران صادر شد چون ايجاد يک اتحاد قدرتمند از آن برداشت می شد، اصل بيانيه مورد هجمه جريان اَبَرسرمايه‌داری جهانی قرار گرفت و رفتند در شورای امنيت قطعنامه صادر کردند که کاملاً غير منتظره، غيرعادی و نامشخص بود برای مقامات امريکا که اين پديده (راهبرد اَبَرسرمايه‌داری) می تواند حتی کنگره امريکا را تحت فشار و نفوذ خود قرار دهد.

* هوشياری ملت‌ها مانع صلح پليد اسرائيلی فلسطينی شده است

به اعتقاد عضو شورای عالی امنيت ملی، در خاورميانه هم همين روند توسعه به صورت مرحله بندی شده مشاهده می شود در مرحله نخست، استکبارجهانی با کشورهای منطقه خاورميانه روابطش را به نحوی تنظيم کرده بود که منافعش تأمين می شد، بعد از پيروزی انقلاب اسلامی که روند و جريان وحدت اسلامی تسريع و تحقق منافع مسلمانان و تأمين آن اصل قرار گرفت، استکبار جهانی حکام کشورهای منطقه خاورميانه را ترساند و آنها را ترغيب به تشکيل اتحاديه ای در راستای منافع خود نموده که در پشتيبانی از عراق و جنگ عليه انقلاب اسلامی که عامل اين وحدت بود عملياتی شده و تا يک جنگ ۸ ساله به درازا کشيد.
سرلشکر فيروزآبادی تصريح کرد: بعد از جنگ تجربيات موفق و ورزيده ايران موجب شد که پيام واقعی انقلاب اسلامی در دوستی با کشورهای همسايه و کشورهای مسلمان در راستای اتحاد اسلامی است جامه عمل به خودگرفته و در قالب رفت‌و آمدهايی در جهت اثبات اين هدف مقدس بود که باز نگرانی مجدد اَبَرسرمايه‌داری روبه ظهور شکل گرفت.
"لذا آمدند مسئله جنگ های لبنان، تهديدات غزه و حوادث آنجا را بوجود آوردند و سعی کردند که کشورهای عربی را بکشانند به سمت صلح ناميمون و پليد اسرائيلی - فلسطينی، که الحمدالله در اثر هوشياری ملت ها و عدم آمادگی رهبران آنان، اين کار تاکنون به نتيجه نرسيده و پيوند جمهوری اسلامی ايران با کشورهای عربی به خوبی در سير تقويت قرار گرفته و رفتارهای مشترک و برادرانه، صميمانه و دلسوزانه با همديگر و در جهت رفع مشکلات بين کشورهای اسلامی واقع شده و اکنون دفاع و کمک به سرزمين های اسلامی مورد تهاجم در رأس تصميمات مشترک کشورهای مسلمان است. دراين مرحله اَبَرسرمايه‌داری طرح جديدی برای خاورميانه مطرح نمود تا در پناه آن اين پيوند اسلامی و صميمانه ونزديکی که بين جمهوری اسلامی ايران و کشورهای اسلامی برقرار شده را شکسته و ساقط نمايد. "

* دولت نهم و دهم، دقيقاً در مقابل سياست اَبَرسرمايه‌داری حرکت کرد

وی با بيان اينکه شعار اين طرح که با رويکرد عدم تحقق هرگونه اتحاد و اجماع منطقه ای می باشد اين بود که اگر با اسرائيل هم نيستيد با ايران هم نباشيد، گفت: لذا مشخص گرديد که نقطه ضعف اَبَرسرمايه‌داری اين است که اتحاد بين کشورهای جهان ايجادنشود.
فيروزآبادی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: حال ببينيد دولت نهم و دهم، دقيقاً در مقابل اين سياست اَبَرسرمايه‌داری حرکت کرد و نزديکی کشورهای عربی، نزديکی با کشورهای اسلامی و ارتباطات و مبادلات صميمی را تا حضور کشورهای عربی در رزمايش های بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وارتش جمهوری اسلامی ايران ادامه داده تا ما را از خودشان بدانند.

* معلوم نيست شأن مشايی در قانون چيست

عضو شورايعالی امنيت ملی کشور در ادامه تحليل راهبرد اول اَبَرسرمايه‌داری گفت: حال چگونه است که اين وسط يک آقايی پيدا می شود از دفتر رئيس جمهور که معلوم نيست شأنش در قانون چيست و می آيد يک بحث هايی را مطرح می کند که در جهت سياست های راهبرد اَبَرسرمايه‌داری است. امام (ره) آمده است بحث مکتب اسلام ناب محمدی (ص) را مطرح و کشور جمهوری اسلامی ايران را براساس اين مکتب بنا کرده و فرموده اند جمهوری اسلامی نه يک کلمه کمتر نه يک کلمه بيشتر. ايشان شعار وحدت اسلامی و وحدت کلمه را مبنای آزادی مسلمانان قرار داد و فرمود وحدت اسلامی است که باعث عزت و قدرت مسلمانان می شود.
وی افزود: اين آقا می آيد می گويد مکتب ايرانی. ببينيد دقيقاً منطبق با آن راهبرد اَبَرسرمايه‌داری که اتحادی نبايد بين کشورهای اسلامی باشد و اين همان بهانه صدام در بين کشورهای اسلامی بود که می گفت شما ايرانی هستيد بله ما مليت ايرانی داريم و به ايران نيز افتخار می کنيم، ما يک ملتی هستيم با فرهنگ، ادب، تاريخ، پيشينه بسيار قوی که مرکز ارزش های جهانی بود، اما همين ايران با همين فرهنگ و تمدن، مکتب اسلام ناب را مرجح دانست و پذيرفت و متعاقب آن به دنبال وحدت اسلامی به دنبال برادری و اتحاد با کشورهای اسلامی و کشورهای منطقه پيش رفت.

* حرفهای مشايی خنثی کننده زحمات امام (ره) و رهبری

"اما وقتی فردی می آيد در آن جايگاه می گويد مکتب ايرانی، يعنی کشورهای اسلامی، حساب ما از شما جداست، کشورهای عربی حساب ما از شما جداست اين در جهت تجزيه جهان اسلام است اين حرفها در جهت خنثی کردن خون های شهدا و زحمت هايی است که امام (ره) و رهبری عزيز انقلاب برای اتحاد جهان اسلام کشيده اند. "
رئيس ستادکل نيروهای مسلّح با خطاب قراردادن استادان و پژوهشگران حاضر درجلسه در توجه به روند پياده سازی راهبردهای اَبَرسرمايه‌داری در جهان ادامه داد: اين حرف های کوچکی نيست، نمی دانم چطوری کسی جرأت می کند و به خود اين اختيار را دهد در حالی که هيچ حکم و حق قانونی ندارد اين حرفها را بزند، اينها جرم است.
فيروز آبادی ضمن توجه دادن قوه قضائيه به اين گونه امور بيان داشت: ورود تئوريسين‌ها و نظريه‌پردازان جنگ نرم و جاسوسان سيا به کشور را چه کسی اجازه داده است؟ وزارت اطلاعات، نيروی انتظامی بايد پاسخگو باشند و قوه قضائيه بايستی رسيدگی کند. چرا قوه قضائيه به اين جرايم رسيدگی نمی کند، اينها جرايم امنيت ملی هستند، اين اظهارات ارکان نظام را مورد هدف قرار می دهند، وقتی کسی مکتب ايرانی را در نفی و کنار گذاشتن مکتب اسلام ناب محمدی (ص)، اراده می کند و ايران را در مقابل جمهوری اسلامی ايران بيان می کند مگر جز ادامه راه فتنه گران است؟
فيروزآبادی تصريح کرد: آنها هم می گفتند جمهوری ايرانی، جمهوری ايرانی دنبال حذف اسلام بود، اين همان راهبرد اَبَرسرمايه‌داری است که بايد هم حذف اسلام و هم انزوای ايران در بين کشورهای اسلامی صورت گيرد با جدا کردن و تجزيه کشورهای اسلامی با تکيه بر ملی گرائی. البته بايد بين ملی گرائی و وطن دوستی و حب وطن تفاوت قائل شد. در نزد ما مليت بسيار بزرگ و مقدس است. حضرت امام (ره) روزی به شهيد فلاحی فرمودند ما آنقدر ملی هستيم که اگر اين دست من روی خاک ايران باشد در مرز و دشمن بخواهد پايش را آنجا بگذار من ترجيح می دهم دست من قطع بشود و پای دشمن آنجا گذاشته نشود.

* جريان مشکوک و مرموزی از دفتر رئيس جمهور سردرآورده است

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود با اشاره به اينکه ما به مليت ايرانی خود افتخار می کنيم، اما اين قبيل اظهارات را انحراف و جرم عليه امنيت ملی و حمله به ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی می دانيم که دارد توسط يک شخصی به اسم مشايی زده می شود، گفت: علما فرياد می زنند اما مثل اينکه، ايشان افسار گسيخته است، يک بار می گويد با علم رياضی می شود رفت به بهشت. کدام عالم الهی در طول تاريخ چنين حرفی را زده و يا کدام يکی از آيات قرآن ‌و روايات اهل بيت معصومين (ع) دلالت براين دارد، مگر از بهشت و مسيرهای نيل به آن به جز اولياء حق کسی می تواند تعبيری ارائه کند و تازه آن هم الهام الهی است، يک آقايی می آيد در جمع رياضی دانها می گويد رياضی دان ها بهتر بهشت را می فهمند، يعنی خوب بالاخره لازمه رسيدن به بهشت فهم رياضی است، شهيد دستغيب (رحمه الله عليه) می فرمودند: آدم باش تا شفاعتت کنند، حيوان را نمی شود شفاعت کرد. بايد آدم باشی تا به بهشت بروی، با خوی حيوانی نمی توانی خود را به بهشت ببری.
رئيس هیأت امناء دانشگاه عالی دفاع ملّی در ادامه بيان راهبردها گفت: اين نکته راهبرد اول است، که به هرحال جريان فتنه و اين جريان مشکوک و مرموز ناشناخته که از دفتر رئيس جمهور محترم سردرآورده است، در جهت راهبرد اَبَرسرمايه‌داری و برای تجزيه کشورهای اسلامی و جلوگيری از اتحاداسلامی و به انزوا کشانيدن مسلمانان هدف گيری شده است لذا بکار بردن عنوان مکتب ايرانی يعنی جدا کردن ايران از اسلام و وحدت اسلامی و اين خلاف جهت راهبردهای حضرت امام (ره) و مکتب اسلام و قرآن است، البته اينها را بايد علما برای مردم تبيين کنند.
سردار فيروزآبادی در راهنمائی رساله مورد دفاع در دانشگاه عالی دفاع ملّی با اشاره به اينکه توجه متقابل به تفکر بسيجی که برخاسته از روح و جوهره مکتب اسلامی است، گفت: من به عنوان موضعی که از منظر راهبردی دارم عرض می کنم راهبرد عام اَبَرسرمايه‌داری جهت از هم پاشيدن وحدت اسلامی است و حرکت به سمت وحدت و ايجاد هرگونه اتحاد در کشورهای جهان تلاش در ايجاد مانع برای جريان اَبَرسرمايه‌داری جهانی در رسيدن به نقطه هدف است که اگر اصرار برآن باشدنقطه هدف اَبَرسرمايه‌داری به سمت جنگ نظامی که امروز در ناتوی فرهنگی تجلی پيدا کرده است سير می کند.

* اهداف ابرسرمايه‌داری بردگی کل انسانها است

به گفته اين استاد دانشگاه، اَبَرسرمايه‌داری با تهاجم فرهنگی سير جهانی سازی تحميلی خود را دنبال می کند. اجازه طی روند جهانی شدن را نمی دهد زيرا جهانی شدن يک جريان مقدسی است که به اتحادملتها و ظهور حکومت عدل الهی منجر خواهد شد، ولی جهانی سازی راهبرد اَبَرسرمايه‌داری است که می خواهد روابط تجاری و کاری جهان را براساس اهداف خودش که بردگی کل انسانها است به پيش ببرد.
پس راهبرد دوم آنها راهبرد نظامی و فشار است ملاحظه می کنيد که وجود سلاح اتمی در عراق را بهانه می کنند سپس ارتباط با القاعده را به پيش می کشند سپس می آيند حمله می کنند به عراق و بعد می گويند هيچ سلاحی نداشت، اما نمی گويند پس چرا اين جنگ را تحميل کرديد، چرا بيش از يک ميليون مردم بی گناه عراقی را کشتيد، چرا يک کشوری را ويران کرديد، چون اينها به صلاح اَبَرسرمايه‌داری است. بعد به بهانه تروريسم به سراغ افغانستان می روندکشوری که حکومت پايداری آنجا نداشت و امريکا ۲۰ سال جنگ را به آنها تحميل کرد. ۳۰ سال گرفتاری داشتند به مردم فقير، محتاج و درمند حمله کرد، در آنجا گرفتار هم شد اما بايد از اتحاد کشورها مسلمان در رفع مشکلاتشان جلوگيری کند اکنون هم پايش را می خواهد بگذارد در پاکستان.
وی با طرح چند سوال، ادامه داد: اين مردم پاکستان چه گناهی کرده‌اند، اينها همه‌اش برای اين است که اَبَرسرمايه‌داری می‌خواهد از قدرت آمريکا و بقيه کشورهای عضو ناتو برای ترسانيدن و توسعه هراس استفاده کند تا کشورهايی که ممکن است به دنبال استقلال و يا اتحاد و به دنبال دفاع از ارزش‌های فرهنگی‌شان هستند نگران شده و هراس نمايند، چون جهانی‌سازی اَبَرسرمايه داری نمی‌خواهد که فرهنگ‌های بومی ملاک عمل باشد و فرهنگ مردم الهی و چه غيرالهی باشد.
رئيس ستادکل نيروهای مسلّح در ادامه بيان داشت: دريادار مايک مولن رئيس ستادمشترک نيروهای مسلح (ارتش) آمريکا بعد از اينکه بعضی از مقامات آمريکا که گزينه نظامی روی ميز را پس گرفتند، مجدداً گفته است که گزينه نظامی روی ميز است.

*گزينه نظامی روی ميز نيست ولی ما آماده‌ايم

وی خاطرنشان کرد:همزمان نماينده آمريکا در يکی از سازمان‌های بين‌المللی گفته است که گزينه نظامی روی ميز نيست ولی ما آماده‌ايم. بحمدالله ۱۰ سال است که جمهوری اسلامی ايران آماده است هرچند ما نظر آقای مايک مولن را تهديد نظامی نمی‌دانيم بخاطر اينکه مايک مولن رئيس ستاد مشترک نيروهای مسلح آمريکا بوده و نگاه صنفی به اين قضيه دارد، اگر گزينه نظامی روی ميز دولت مردان آمريکا نباشد بودجه ۱۰۰۰ ميليارد دلاری که آقای مايک مولن می‌خواهد برای امور نظامی هزينه کند از کجا تأمين بشود، اين بهانه را گذاشته است که بتواند کنگره و مردم آمريکا را توجيه کند، در اين بحران اقتضادی کمر اقتصاد مردم آمريکا شکست در حوادثی که در آمريکا اتفاق افتاد نتوانستند سرمايه‌گذاری کرده و معيشت مردم را نجات بدهند لذا اگر بخواهند بودجه نظامی را اضافه کنند به چنين مطالبی نياز مبرم دارند.
عضو شورايعالی امنيت ملّی سپس اضافه کرد: آقای وزير خارجه ما به آقای مايک مولن گفتند وضع آمريکا بدتر از آن وضعی که در حمله به افغانستان و عراق دارد، خواهد شد اگر به ايران حمله کند. اما من می‌گويم کار آمريکا تمام خواهد شد اگر به ايران حمله کند، البته وضع آمريکا خوب نيست، نه تحمل هزينه‌های سنگين را دارد، نه تحمل جنگ با قهرمانان بسيجی ايران را دارد، ما خلبانانمان نيز بسيجی هستند، ما افسرانمان نيز بسيجی هستند و ملت ما نيز بسيجی هستند و آماده شدند ۳۰ سال اين ملت از دست آمريکا خون و دل خورده‌اند، ما اجازه نخواهيم داد که اَبَرسرمايه‌داری بتواند راهبردش را به سمت ايران هدايت کند.
فيروزآبادی با اشاره به ضرورت‌های فهم و تعامل با جنگ نرم دشمن تهاجم فرهنگی را از راهبردهای سوم اَبَرسرمايه‌داری دانسته و بيان داشتند من برای شما بگويم اين تهاجم فرهنگی اَبَرسرمايه‌داری فقط محدود به جمهوری اسلامی ايران نيست، آنها از همان جا با هزار شبکه بر روی کانادا تهاجم فرهنگی انجام می‌دهند، يعنی بر فضای آمريکای لاتين، فضای آسيای جنوب شرقی، فضای روسيه، فضای چين به تمامی وسعت و گستره جنگ نرم را آغاز کرده‌اند.

* هدف اصلی ابر سرمايه داری مقابله با مکتب اسلام ناب محمدی (ص) است

"اما هدف اصلی و راهبردی ابر سرمايه داری ،‌مکتب اسلام ناب محمدی (ص) است که با اعتقاد به ظهور حضرت مهدی (ع)و مهدويت، ‌وحدت بشر را با تکيه بر توجه به ارزش های انسانی و اخلاقی دنبال می کند و اتحاد ابناء بشر را لازمه فراهم نمودن زمينه تشکيل حکومت صالح و عدالت گستر جهانی می داند حکومت جهان گستر و عادلی که همه علمای اديان، ‌همه رهبرهای کشورها و مردم جهان را به صلح و برادری دعوت می کند. اين تهديد ابرسرمايه داری است . "
وی در ادامه سخنان خود، اينگونه نتيجه گرفت که ابرسرمايه داری تمرکز جنگ نرم خود را بر روی کانون زمينه سازی اين حکومت يعنی جمهوری اسلامی ايران گذاشته است ،‌من اميدوارم که افراد کم سواد و نادانی که توجه نمی کنند به اين ابعاد و می آيند حرف هايی که به زعم آنان شيرين بوده و يا در نزد بيگانگان آنرا آموزش ديده اند،‌در کشور مطرح می کنند ،‌دست از اين کارها بردارند. "
فيروزآبادی در پايان سخنان خود گفت: من به عنوان رئيس ستاد کل نيروهای مسلح اين ها را حمله به ارکان نظام می دانم .اميدوارم که آقای رئيس جمهور که مسئول اجرای قانون اساسی هستند جلوی اين کارها را بگيرند. يک کسی رئيس دفتر ايشان شده است که همان وظايفی را که ايشان (رياست جمهور )بايد در جهت تحکيم آن تلاش نمايند سست می کند. لذا اين قضيه بايد در همان جا حل شود.
رئيس ستاد کل نيروهای مسلّح همچنين ضمن خطاب قراردادن جمع حاضر در جلسه عنوان داشت : پس موضوع اين رساله آن است که راه ايران و راه جمهوری اسلامی ايران برای مقابله با ابرسرمايه داری برای وحدت با جهان اسلام ،‌برای دفاع ازجهان اسلام و برای دفاع از مستضعفين جهان و اتحاديه هايی که برای مقابله با ابرسرمايه داری درجهان تشکيل می شود ،‌راه ترويج تفکر و فرهنگ بسيجی است .اين فرهنگ و اين تفکر است که می تواند ايران را در راه توليد علم و فناوری، ‌در راه اقتصاد و در راه سازندگی به جايگاهی برساند که الگوی کشورهای ديگر شود و بتوانند با تمسک به اين اتحادها در برابر ظلم و جور از ابناء بشر حمايت کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016