پنجشنبه 21 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اکبر کرمی، پزشک و فعال حقوق بشری، به ۶ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و تبعيد محکوم شد، جرس

جـــرس: حکم دادگاه دوم اکبر کرمی، پزشک، نويسنده و فعال حقوق بشری دربند، پس از گذشت هشت ماه بازداشت وی صادر شد و اين کنشگر، علاوه بر حکم سه سال زندان دادگاه اول، به سه سال زندان ديگر و ۷۴ ضربه شلاق تعزيری و ۵ سال تبعيد به شهرستانی دورافتاده محکوم گرديد و طبق رای دادگاه، طی اين مدت پروانه طبابت وی لغو خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش منابع خبری جرس، دادگاه دوم اکبر کرمی، در تاريخ ٢٢ تيرماه ۸۹ برگزار شد و وی به اتهام "توهين به رئيس جمهور واعضای شورای نگهبان" به تحمل ۷۴ ضربه شلاق تعزيری، "نشر اکاذيب به قصد اضرار به غير يا تشويش اذهان عمومی" به تحمل دو سال حبس به احتساب ايام بازداشت قبلی و بابت اشاعه و تشويق به فساد وفحشا (آزادی جنسی) به تحمل يک سال حبس با احتساب ايام بازداشت قبلی محکوم گرديد و قاضی شعبه ١۰١دادگاه انقلاب قم، نامبرده را به مدت پنج سال، ملزم به اقامت اجباری (تبعيد) در شهرستان خورموج نمود و دستور داد پروانه طبابت وی نيز، طی اين مدت، توسط دانشگاه علوم پزشکی لغو شود.

محمود احمدی نژاد بارها و - اخيرا مجددا- مدعی آن شده است که "کسی برای انتقاد و اعتراض به رئيس جمهور، در زندان و محکوميت به سر نمی برد."

گفتنی است محکوميت اکبر کرمی، علاوه بر سه سال زندانی است که در دادگاه نخست، به اتهام "توهين به مقام رهبری و تبليغ عليه نظام" صادرگرديده بود.

به اين ترتيب اين فعال حقوق بشر، به شش سال زندان و ۷۴ضربه شلاق و ۵ سال تبعيد محکوم گرديده است.

اين کنشگرِ حقوق بشری، سوم آذر ماه سال گذشته در پی يورش مأموران امنيتی – نظامی به مطب و منزلش، بازداشت شده و از آن روز تا کنون، با تمام‏ پی‏گيری‏ها و دادخواست‌های مکرر به مسئولان قضايی، همچنان بلاتکليف در زندان نگهداری می شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016