دوشنبه 25 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تمديد مدت بازداشت فعال سنديکايی رضا شهابی به ۲ ماه ديگر، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" مدت بازداشت فعال سنديکايی رضا شهابی مسئول مالی شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه برای دو ماه ديگر تمديد شد.

روز يکشنبه ۲۴ مردادماه فعال سنديکايی رضا شهابی طی تماس کوتاهی که با خانواده اش داشت به آنها اطلاع داد که مدت بازداشت او را برای ۲ ماه ديگر تمديد کرده اند . اين فعال سنديکايی همچنين به خانواده اش گفته است: که او را به بند عمومی منتقل کرده اند ولی بدليل کوتاه بودن مدت تماس نتوانست مشخص کند که منظور او از بند عمومی انتقال به سلولهای چند نفره بند ۲۰۹ زندان اوين است که بازجويان وزارت اطلاعات به آن بند عمومی اطلاق می کنند می باشد و يا اينکه به بندهای عمومی زندان اوين منتقل شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در پی ربوده شدن اين فعال سنديکايی توسط مامورين وزارت اطلاعات اعتراضات گسترده سنديکاهايی بين المللی برای آزادی او بر انگيخته شد که همچنان ادامه دارد.

لازم به يادآوری است که فعال سنديکايی رضا شهابی ۲۲ خرداد ماه در حالی که مشغول بکار بود توسط مامورين وزارت اطلاعات ربوده شد و به سلولهای انفرادی بند مخوف ۲۰۹ زندان اوين منتقل گرديد.او در طی مدت بازداشتش از داشتن ملاقات با خانواده اش محروم بود .آقای شهابی در طی اين مدت چند تماس بسيار کوتاه و کنترل شده در حضور بازجويان وزارت اطلاعات با خانواده اش داشته است که مدت تماسها کمتر از ۲ دقيقه بود. بازجويان وزارت اطلاعات همچنين خانواده آقای شهابی را مورد تهديد و تحت فشار قرار داده بودند.

در حال حاضر علاوه بر رضا شهابی دو تن از رهبران سنديکای شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه آقايان منصور اسالو و ابراهيم مددی چند سالی است که در زندان بسر می برند و اخيرا بازجويان وزارت اطلاعات عليه آقای منصور اسالو پرونده جديدی گشوده اند و در دادگاهی که بدون حضور وکلايش برگزار شد وی را به يک سال زندان محکوم کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016