سه شنبه 26 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تاج‌زاده: شکايت از فرماندهان سپاه را پی‌گيری کنيد، دويچه وله

مصطفی تاج زاده سرپرست وزارت کشور در دوران خاتمی و عضو ارشد سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی، احضار دوباره خود به زندان را تاييدی بر وجود تقلب در انتخابات دانست و از مردم خواست که شکايت از فرماندهان سپاه را دنبال کنند.

تاج زاده روز يکشنبه ۲۴ مرداد در ميان بدرقه خانواده، دوستان و گروهی از فعالان سياسی، خود را به زندان اوين معرفی کرد. قوه قضائيه، در پی شکايت تاج‌زاده و شش تن ديگر از فعالان اصلاح‌طلب از فرمادهان سپاه پاسداران، وی را، که برای عمل جراحی آزاد شده بود، دوباره به زندان احضار کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


استمداد از مردم

مصطفی تاج‌زاده، هنگامی که در ميان حلقه بدرقه کنندگان خود به سوی زندان اوين می‌رفت، گفت که شکايت او و شش اصلاح‌طلب ديگر از فرماندهان سپاه پاسداران، نبايد به دست فراموشی سپرده شود. وی احضار دوباره خود را تاييد وجود تقلب در انتخابات رياست‌جمهوری ۲۲ خرداد سال ۱۳۸۸ دانست و از مردم خواست که شکايت او و همرزمانش را دنبال کنند.

سرپرست وزارت کشور در دوران محمد خاتمی، خطاب به بدرقه کنندگان افزود:«مقامات نظام بارها اعلام کردند که شکايت خود را از راه قانونی پی‌گيری کنيد. اکنون ۷ نفر از قربانيان انتخابات سال ۸۸، که در سه دهه گذشته سمت‌های دولتی داشته‌اند و به لحاظ زندگی شخصی و اخلاقی از پاک‌ترين مديران کشور بود‌ه‌اند، عليه يک گروه مداخله‌گر در انتخابات، که نهادهای نظامی و امنيتی را به خدمت گرفته است، شکايت کرده‌اند.»

عضو ارشد مجاهدين انقلاب اسلامی، با اشاره به سخنرانی ثبت شده سردار مشفق از فرماندهان ارشد قرارگاه ثارالله اضافه کرد:«سخنرانی اين مقام نظامی – امنيتی که مستند شکايت ما است، بيانگر يک کودتای انتخاباتی است. در آمريکا، شنودگذاری رئيس‌جمهور در ستاد رقيب، در نهايت منجر به استعفای نيکسون شد. اما در ايران يک گروه کودتاگر رسما اعتراف می‌کند که ستاد انتخاباتی رقيب، ستاد دشمن است و نحوه از کار انداختن نظارت آن را بر انتخابات با افتخار شرح می‌دهد.»

احضار سومين شاکی

مصطفی تاج‌زاده، محسن امين‌زاده، عبدالله رمضان‌زاده، فيض‌الله عرب‌سرخی، محسن صفايی فراهانی، محسن ميردامادی و بهزاد نبوی، چندی پيش در نامه مشترکی خطاب به روسای قوه قضائيه و سازمان قضايی نيروهای مسلح، از فرماندهان قرارگاه ثارالله، به اتهام «دخالت غيرقانونی» در انتخابات رياست جمهوری شکايت کردند و خواستار محاکمه اين فرماندهان شدند. شکايت اين هفت نفر، مستند به سخنرانی سردار مشفق يکی از فرماندهان قرارگاه ثارالله بود. اين سردار سپاه، به صراحت نحوه مداخله فرماندهان را در انتخابات تشريح کرده ‌و ويديوی سخنرانی وی همه‌جا پخش شده است.

پس از طرح شکايت هفت اصلاح‌طلب، تاج زاده سومين امضا کننده آن است که دوباره به زندان احضار می‌شود. پيش از او، محسن امين‌زاده و صفائی فراهانی نيز به زندان بازگردانده شدند. آن‌ها اعلام کردند که به زندان می‌روند، اما شکايت خود را پس نمی‌گيرند.

به گفته تاج زاده، هفت قربانی انتخابات ۲۲ خرداد، پيش از طرح شکايت عليه فرماندهان قرارگاه ثارالله، طی نامه‌ای خطاب به مجلس شورای اسلامی خواستار رسيدگی به بگير و ببندهای پس از انتخابات و همچنين وضعيت خودشان شدند، اما تاکنون اقدامی در اين زمينه صورت نگرفته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016