چهارشنبه 27 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جان بولتون: اسرائیل فقط ۸ روز برای حمله به نیروگاه بوشهر فرصت دارد (+ ویدئو)، سحام نیوز

بولتون که دوشنبه ۱۶-۸-۲۰۱۰ با شبکه تلویزیونی فاکس بیزینس نتورک گفت و گو می کرد با اشاره به سوخت گیری نیروگاه اتمی بوشهر در هفته آینده گفت که زمان دیگر برای حمله نظامی اسرائیل به تاسیسات اتمی ایران بسیار دیر خواهد بود، زیرا هر گونه حمله علیه این تاسیسات در آینده باعث انتشار تشعشعات اتمی می شود واین به غیرنظامیان آسیب خواهد رساند.

او همچنین افزود: “به محض اینکه اورانیوم میله های سوخت به راکتور نزدیک شود، به طور حتم حمله به ان نیروگاه اتمی بوشهر به معنای انتشار تشعشعات خواهد بود و هیچ شکی در این خصوص وجود ندارد.”

او در ادامه خاطر نشان کرد که اگر اسرائیل می خواهد علیه تاسیسات بوشهر انجام دهد، باید در عرض هشت روز آینده وارد عمل شود. بولتون در سخنان خود تأکید کرد: “در صورتی که اسرائیل حمله نکند ایران به چیزی دست خواهد یافت که هیچ کدام از دشمنان اسرائیل و آمریکا در منطقه خاورمیانه در اختیار ندارند.”

بولتون در عین حال در پاسخ به سوالی درباره احتمال حمله اسرائیل به ایران ظرف هشت روز آینده گفت: ” فکر نمی کنم اینگونه باشد؛ متاسفم که آنها این فرصت را از دست داده اند.”

این نماینده جنجال برانگیز سابق آمریکا در سازمان ملل همچنین از نقش روسیه در ساخت نیروگاه اتمی بوشهر انتقاد کرد و با بیان این که روسها در حال ایفای نقشی دوسویه هستند افزود: “فرو کردن انگشت به چشم آمریکا همواره اهمیت زیادی برای مسکو داشته و دارد.”



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تهران: اسرائیل حمله نمی کند

از سوی دیگر وزارت خارجه ایران احتمال حمله از سوی اسرائیل را رد کرده است.

رامین مهمان پرست سخنگوی وزارت خارجه روز سه شنبه ۱۷-۸-۲۰۱۰ اعلام کرد این تهدیدها دیگر تکراری شده و معنای خود را از دست داده است.

مهمان پرست که در یک کنفرانس خبری در تهران سخن می گفت به خبرنگاران گفت: “براساس قوانین بین المللی، تاسیساتی که سوخت واقعی داشته باشند به علت پیامدهای انسانی آن نمی توانند هدف حمله قرار بگیرند.”

مقام های ایرانی تاکید می کنند که این تدابیردفاعی خود نیروگاه بوشهر افزایش یافته است تا از این نیروگاه در برابر حملات احتمالی محافظت شود.”


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016