پنجشنبه 28 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تبعيد مجيد توکلی به زندان رجايی شهر به اصرار مقامات بلند پايه امنيتی صورت گرفته است، دانشجونيوز

مجيد توکلی دو روز پيش به حکم دادستانی تهران و به اصرار مقامات امنيتی به زندان رجايی شهر تبعيد شد.

به گزارش دانشجونيوز، مجيد توکلی فعال دانشجويی دربند و عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه اميرکبير در پی اعتصاب دسته جمعی زندانيان سياسی بند ۳۵۰ زندان اوين، به زندان رجايی شهر تبعيد گشته است. بنابرگزارشات ارسالی مقامات بلند پايه وزارت اطلاعات و نيزشخصی به نام "رشته احمدی" رئيس دادسرای مستقر در زندان اوين بيشترين نقش را در اين امر داشته اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همچنين گفتنی است آنگونه که خود توکلی عنوان کرده، وی در شکل گيری اعتراضات اوليه در بند ۳۵۰ هيچ نقشی نداشته و تنها پس از آنکه وی به انتقال ساير زندانيان به انفرادی معترض می شود، توسط مسئولين زندان خود نيز به انفرادی منتقل می شود.

پس از آنکه اعتصاب غذای توکلی و ساير زندانيان خاتمه می يابد، "رشته احمدی" به همراه نماينده دادستانی تهران وی را به مدت ۷ ساعت با الفاظ رکيک و تهديد آميز مورد بازجويی قرار می دهند و نارضايتی شديد مقامات بلند پايه امنيتی را به وی ابلاغ می کنند. درپی آن مقامات دادستانی در اثر فشار مسئولين وزارت اطلاعات و به اتهام "شورش در زندان" مجيد را به زندان رجايی شهر منتقل می کنند.

اين درحالی است که"اتهام شورش در زندان" در ميان زندانيان معترض تنها به مجيد توکلی وارد شده است و وی در اين زمينه شديدا مورد تهديد قرار گرفته است. به نظر می رسد روحيه قوی منحصربه فرد توکلی مقامات امنيتی را در هراس انداخته به گونه ای که ترجيح داده اند با انتقال وی به زندان رجايی شهر تماس وی با زندانيان بند ۳۵۰ را قطع کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016