پنجشنبه 4 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

همسر محمد اوليايی فر، وکيل زندانی: حکم ابلاغ نشده، امکان تجديدنظر وجود ندارد، کمپين بين المللی حقوق بشر

شهره طاقتی، همسر زندانی عقيدتی محمد اوليايی فر وکيل پايه يک دادگستری که از ۱۷ اسفندماه در زندان به سر می برد در خصوص اتهام وی به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت: «همسرم به اتهام تبليغ عليه نظام به خاطر مصاحبه با رسانه های خارجی، تقريبا نزديک به پنج ماه است که بازداشت است در حال حاضر نيز تماس تلفنی از داخل زندان خيلی کم صورت می گيرد. اين در حالی است که از نظر ما اين اتهام رد است. زيرا تبليغی عليه نظام صورت نگرفته است. پس از مصاحبه های همسرم در رابطه با اعدام بچه های زير ۱۸ سال، مخصوصا “بهنود شجاعی” از ايشان شکايت و پرونده سازی شد، در صورتی که او در رابطه با کارش اظهار نظر و پيشنهاد داده بود. کار ايشان بيش تر جنبه تحقيقی و علمی داشته و سعی بر اين بوده که بچه های مردم آن طور که صلاح است، محاکمه شوند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمد اوليايی فر،وکيل و از مسئول سابق واحد تحقيق و آموزش مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۸ در پی احضار به دادگاه انقلاب تهران، تحت عنوان اجرای حکم يک سال زندان به اتهام تبليغ عليه نظام از طريق مصاحبه با رسانه های خارجی و توهين به قوه قضائيه بازداشت شد. آقای اوليايی فرد پيش از آن در پی اعتراض به اجرای حکم بهنود شجاعی و ساير نوجوانان روز يکشنبه مورخ ۱۸ بهمن ماه از سوی دادگاه انقلاب تهران به اتهام تبليغ عليه نظام به تحمل يک سال حبس تعزيری محکوم شده بود.

شهره طاقتی در ادامه از ابلاغ نشدن حکم به همسرش ابراز نارضايتی کرد و افزود: «حکم همسرم به او ابلاغ نشد و به همين دليل، امکان اين که پرونده اش مورد تجديد نظر قرار بگيرد وجود ندارد.» وی در ادامه از مسئولان خواست تا با انعطاف بيش تری اين قبيل پرونده ها را بررسی کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016