دوشنبه 8 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

از سرگيری صادرات گاز ايران به ترکيه تا ۷ روز آينده، مهر

يک مقام مسئول در شرکت گاز با اشاره به آمادگی ايران برای تحويل گاز به ترکيه، گفت: براساس اعلام شرکت بوتاش، صادرات گاز به ترکيه تا ۷ روز آينده از سر گرفته می‌شود.
ولی الله دينی در گفتگو با مهر با اشاره به آمادگی شرکت ملی گاز ايران برای تحويل گاز به ترکيه، گفت: هم اکنون تعميرات خطوط لوله گاز ترکيه در ۱۷۴ کيلومتری مرز بازرگان در حال انجام است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مدير منطقه ۸ شرکت انتقال گاز ايران با بيان اينکه مذاکرات انجام شده با بوتاش برای از سرگيری صادرات گاز طبيعی انجام شده است، تصريح کرد: بر اساس اعلام اين شرکت ترکيه ای، امکان برقراری صادرات گاز به اين همسايه شمال غربی کشور تا هفت روز آينده فراهم می شود.

در همين حال جواد اوجی معاون وزير نفت با بيان اينکه شرکت ملی گاز برای اعزام متخصصان و انجام تعميرات خطوط لوله گاز ترکيه اعلام آمادگی کرده است به خبرنگار مهر گفت: پيش بينی می کنيم تا ۷ روز آينده امکان صادرات مجدد گاز طبيعی به ترکيه فراهم شود.

به گزارش مهر، صادرات گاز ايران از ساعات اوليه بامداد سه شهريور ماه امسال به دليل انفجار در خطوط لوله گاز بوتاش متوقف شد. از ابتدای سالجاری تاکنون ۳.۴ ميليارد متر مکعب گاز از ايران به کشورهای همسايه صادر شده که سهم ترکيه از اين حجم گاز به طور متوسط ۲۳ ميليون متر مکعب در روز بوده است.

در همين حال، مقامات تهران – آنکارا آگوست ۱۹۹۶ ميلادی قراردادی ۲۵ ساله امضا کردند که بر اساس اين توافق، مقرر شد سالانه ۱۰ ميليارد متر مکعب گاز ايران به ترکيه صادر شود.

سال گذشته در مجموع بالغ بر ۶ ميليارد و ۸۰۰ ميليون متر مکعب گاز طبيعی به ترکيه صادر شد که پيش بينی می شود ظرفيت صدور گاز به اين همسايه شمال غربی کشور تا سقف ۱۰ ميليارد متر مکعب افزايش يابد.

در حال حاضر تاسيسات تقويت فشار و شبکه انتقال گاز ايران از ظرفيت انتقال روزانه ۳۰ ميليون متر مکعب گاز به ترکيه را برخوردارند که امکان افزايش ظرفيت گاز صادراتی از خطوط و تاسيسات موجود تا سقف روزانه ۴۰ ميليون متر مکعب معادل ۱۵ ميليارد متر مکعب ماهانه وجود دارد.

پيش بينی می شود با ساخت قطعات سوم و چهارم خط لوله ششم سراسری گاز، امکان انتقال روزانه ۹۰ ميليون متر مکعب گاز طبيعی به ترکيه و ساير کشورهای متقاضی در پايانه مرزی بازرگان فراهم شود.

در حال حاضر بخش عمده گاز تحويلی به ترکيه از مسير خط لوله ۳۶۵ کيلومتری تکاب- شاهين دژ- مياندوآب با ظرفيت انتقال روزانه ۵۰ ميليون متر مکعب گاز تا مرز بازرگان منتقل می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016