شنبه 20 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بیش از ۶۰ کشته در پی انفجار خط لوله گاز سرخس به مشهد، دانشجونیوز

در پی انفجار در خط لوله گاز سرخس به مشهد بیش از ۶۰ تن کشته شدند.

هنوز دلیل اصلی این انفجار مشخص نشده است اما برخی از رسانه‌های جمهوری اسلامی همچون ایرنا، دلیل انفجار را برخورد بیل مکانیکی با خط لوله انتقال گاز پالايشگاه هاشمي نژاد سرخس به مشهد اعلام کردند.

خبرگزاری مهر و سایت تابناک، در خبرهای اولیه خود تعداد کشته شدگان را ۲ نفر ذکر کردند و ایرنا نیز در خبرهای اولیه گزارش کرد که این حادثه تنها تعدادی مجروح داشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اما پس ساعاتی از پخش خبر کشته شدگان این حادثه در شهر مشهد و عدم موفقیت مسئولین در جلوگیری از پخش خبر این انفجار، سایت ایرنا با انتشار خبری جدید تعداد کشته و زخمی شدگان را "بالغ بر ۵۰ تن" گزارش کرد. این در حالیست که یکی از منابع دانشجویی در شهر مشهد در گفتگو با دانشجونیوز اعلام کرد که بنابر گزارش مردم محلی حداقل ۶۰ تن در این حادثه جان خود را از دست دادند. محل انفجار نیز از روز گذشته به تمامی خبرنگاران و افراد بومی بسته شده است.

اين انفجار در صبح روز جمعه در مسیر خط لوله گاز پالايشگاه شهيد هاشمي نژاد که گاز تركمنستان را به مشهد انتقال می دهد، به وقوع پیوسته است. محل حادثه در ۵ كيلومتری شمال شهر مزداوند سرخس و در ۹۰ كيلومتری شهر مشهد قرار دارد.

در پی این انفجار، عليرضا غريبی مدير عامل شركت مهندسی و توسعه گاز ايران گفته است که دو ستاد بحران برای رسيدگی به موضوع در شركت ملی گاز ايران و همچنين در مشهد به رياست استاندار خراسان رضوی تشكيل شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016