دوشنبه 8 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

منوچهر متکی: سران سازشکار فلسطين خائن به ملت‌شان هستند، فارس

خبرگزاری فارس: وزير امور خارجه کشورمان خطاب به برخی از سران سازشکار فلسطين که اين روزها به دستور آمريکا در حال ساختن ميز مذاکرات با صهيونيست‌ها هستند، ‌گفت: بدانيد که خائن به ملت هستيد و مذاکراتتان ميخی بر تابوت سازش.

به گزارش خبرنگار سياست خارجی خبرگزاری فارس، منوچهر متکی وزير امور خارجه کشورمان امروز (دوشنبه) پس از نماز ظهر و عصر در مسجد امام حسين (ع) واقع در ميدان امام حسين طی سخنانی ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهدا رجايی و باهنر به تشريح اوضاع کنونی در منطقه پرداخت.
وزير خارجه در بخشی از سخنان خود با اشاره به تغيير اوضاع در منطقه، اظهار داشت: اگر ۴۰ سال پيش در خاورميانه نظرخواهی می‌کردند شايد الگو، مدل و کعبه بسياری آمريکا بود، لباس پوشيدن آمريکايی، موسيقی آمريکايی و غذا خوردن آمريکايی، اما چه شده که امروز خودشان نظرخواهی می‌کنند و شاهدند که بيش از ۸۰ درصد از سياست‌های آمريکا متنفرند؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه در جنگ‌های ۱۹۶۷ و ۱۹۷۳ در صبرا، شتيلا، کفرقاسم و هر جايی که رژيم صهيونيستی اراده می‌کرد از کشته‌ها کشته می‌ساخت و هر جا می‌خواست را مورد حمله قرار می‌داد، گفت: رژيم صهيونيستی ۶ بار لبنان را درنورديد و گاهی نيروهای اين رژيم تا بيروت نيز آمدند و لبنان را اشغال کردند، اما چه اتفاقی در جنگ ۳۳ روزه لبنان و همچنين در جنگ ۲۲ روزه غزه افتاد؟
رئيس دستگاه ديپلماسی با بيان اينکه درس‌های جديدی در مناسبات جهانی در حال آموختن است، معلم بزرگ اين درس‌ها را امام راحل خواند که همه ملت اعم از پير و جوان استقلال واقعی و عزت خود را به واسطه انفاس قدسيه آن دارند.
وزير خارجه با اين طرح اين سؤال که چرا ترسان و لرزان به سمت مذاکرات سازش می‌روند، گفت: برخی از سران سازشکار فلسطين که اين روزها به دستور آمريکا در حال ساختن ميز مذاکرات با سران رژيم صهيونيستی هستند، بدانند که خائن به ملت فلسطين می‌باشند و مذاکراتشان ميخی بر تابوت سازش است و آنها سازشکاری در صحنه فلسطين را تشييع جنازه خواهند کرد.
متکی خاطرنشان کرد: اسرائيل مدت‌هاست که اين درس را فهميده است که تنها با مقاومت فلسطينی‌ها و حمايت جهان اسلام در هم خواهد شکست، فرو خواهد پاشيد و از صحنه روزگار محو خواهد شد.
به گزارش خبرنگار فارس اين سخنان متکی با تکبير نمازگزاران روبرو شد.

* با کسی دعوا نداريم

وزير خارجه در ادامه اظهار داشت: ما با چنين نگاهی پيام‌های انقلاب اسلامی را در جهان مطرح می‌کنيم و در مقابل بی‌عدالتی‌ها می‌ايستيم.
رئيس دستگاه ديپلماسی با تأکيد بر اينکه ما با کسی دعوا نداريم، خاطرنشان کرد: کلام ما، منطق قوی ماست.
وی با اشاره به آموزه بزرگ علی ‌ابن ابيطالب مبنی بر اينکه نه به کسی ظلم کن و نه به زير ظلم برو، يادآور شد: آموزه بزرگ اين امام امروز در صحنه انقلاب اسلامی تحقق يافته و در جهان به شعار تبديل شده است.
متکی با طرح اين سؤال که چر کنفرانس بين‌المللی خلع سلاح در تهران مورد استقبال قرار گرفت؟ پاسخ داد: زيرا شعارش يعنی «انرژی هسته‌ای برای همه سلاح هسته‌ای برای هيچ‌کس» منطقی بود. وقتی ملت ايران اين شعار را طرح کرد، عده‌ای شروع به موضع‌گيری کردند و آن عده همان‌هايی بودند که سلاح هسته‌ای را در اختيار دارند.
وی با اشاره به ضرب‌المثلی با اين مضمون که تا چوب را می‌گيری دزد فرار می‌کند، خاطرنشان کرد: اين چوب برای فراری دادن دزدها در دست ملت ايران خواهد بود.
به گزارش خبرنگار فارس، رئيس دستگاه ديپلماسی در بخشی از سخنانش با ذکر دو خاطره از شهيد رجايی، وی را از جنس مردم خواند.
وزير خارجه همچنين با اشاره به ويژگی‌های امام راحل، خاطرنشان کرد: ايشان در بيش از ۸۰ سال عمر خويش هرگز از خود سخن نگفت، بلکه از اعتقاد به ملتش سخن گفت.
وی بزرگترين شعار انقلاب اسلامی را عدالتخواهی و بزرگترين آرمان انقلاب را استفاده عادلانه آحاد جامعه از آنچه در کشور وجود دارد، عنوان کرد.
متکی در بخش ديگری از سخنانش با اشاره به کسانی که تا قبل از سال ۱۳۸۴ قهر کرده بودند و به پای صندوق‌های رأی نمی‌آمدند، گفت:‌ آنها گمان می‌کردند انقلاب آنها را فراموش کرده و به واسطه عملکرد ماها اين باور برايشان ايجاد شده بود، اما به يکباره ما شاهد موجی در سال ۸۴ بوديم و تکرار توفنده‌تر آن موج را در سال ۸۸ با بالاترين رقم مشارکت در انتخابات مشاهده کرديم. مردم پيامشان را رساندند و آنجا که مربوط به خودشان بود، رسالتشان را انجام دادند.
به گفته وی خدمت کردن برای چنين ملت و مردمی بزرگترين افتخار است و خوشا به حال مسئولانی که آن را می‌فهمند.
وی ادامه داد: با چنين نگاه و ظرفيتی در ملت، رهبری و مسئولان در اقصی نقاط جهان با اقتدار و قدرت حاضر می‌شوند.
وزير خارجه کشورمان همچنين در بخشی از سخنانش به فضايل ماه مبارک رمضان و ويژگی‌های حضرت علی (ع) پرداخت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016