جمعه 12 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برگزاری دادگاه پنج فعال آذربايجانی در دادگاه انقلاب مهاباد، ساوالان سسی

ساوالان سسی : جلسه رسيدگی به اتهامات داريوش عندليبيان، ستار برازش، يوسف سودبر، سجاد عزيزی و بابک آکسون از فعالين مدنی آذربايجانی در مياندوآب(قوشاچای) روز دوشنبه ٨ شهريور ٨۹ در شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد برگزار شد.

قاضی خدادادی رئيس شعبه يک دادگاه انقلاب مهاباد(سويوق بولاق) اتهام اين فعالين را تبليغ عليه نظام و اقدام عليه امنيت ملی از طريق برگزاری مراسم فرهنگی در يکی از مکانهای سر سبز اطراف شهر مياندوآب عنوان نموده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين افراد پس از برگزاری مراسم فرهنگی آذربايجانی در ۱۳ فروردين ۸۹ که در بين آذربايجانيها به روز طبيعت معروف است با اين اتهامات روبرو شده اند. مراسم روز طبيعت در مياندوآب(قوشاچای) هر ساله با اجرای موسيقی و رقص آذربايجانی در مناطق سرسبز اطراف اين شهر برگزار می شود و صدها خانواده آذربايجانی در اين مراسم حضور می يابند.

در جريان مراسم امسال ماموران سپاه و نيروی انتظامی ضمن ممانعت از برگزاری مراسم کل راههای منتهی به محل اجرای مراسم را مسدود کرده بودند. مامورين در اين مراسم با ورود به چادرهای خانواده های شرکت کننده در مراسم اقدام به فيلمبرداری از افراد داخل چادرها نموده و با مردم شرکت کننده در مراسم درگير شده بودند.

ممانعت از برگزاری مراسمات و جشنهای ملی آذربايجانيها در ايران در سالهای گذشته افزايش يافته است و مقامات امنيتی و قضايی ايران برگزار کنندگان و شرکت کنندگان در اين مراسمات را مورد آزار و اذيت قرار داده و بازداشت و زندانی می کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016