پنجشنبه 17 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقال حسن رحيمی از زندان اوين به زندان اطلاعات تبريز، شمار حاضران در انفرادی های اطلاعات تبريز به ۱۷ نفر رسيد، سانا

به گزارش سانا مهندس حسن رحيمی بيات مهندس عمران و از فعالين شناخته شده حرکت ملی آذربايجان و عضو کميته گزارشگران حقوق بشر که ساعت ۱.۵ بعد از ظهر روز شنبه ۱۲ تيرماه ۱۳۸۹ در محل کار خود دستگير شده بود برای بازجويی های بيشتر به اطلاعات تبريز منتقل گرديده است.

اين در حالی است که بنا به گزارش شاهدان عينی چهار نفر از نيروهای اطلاعات به محل کار وی مراجعه می‌کنند و وی را بازداشت کرده به زندان اوين منتقل ساخته بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گفتنی است به اين ترتيب شمار حاضرين در بازداشتگاه اطلاعات تبريز به ۱۷ نفر افزايش يافته است. بسياری از فعالين شناخته شده ی حرکت ملی آذربايجان جنوبی پس از دستگيری در شهرهای مختلف برای تحقيقات تکميلی و بازجويی های ويژه به اطلاعات تبريز منتقل گرديده اند که از اين ميان می توان به عزيزان زير اشاره نمود: آيت(يوروش) مهرعلی بيگلو ۶۰ روز، آيدين خواجه ای ۵۱ روز، بهبود قلی زاده ۵۰ روز، بهمن نصيرزاده ۴۸ روز، دکتر عليرضا عبداللهی ۴۸ روز، مهندس شهرام رادمهر ۴۶ روز، دکتر لطيف حسنی ۴۶ روز، استاد اکبر آزاد ۴۵ روز، حميده(پينار) فرج زاده ۴۵ روز، حيدر(ياشار) کريمی ۳۱ روز، مهندس محمود فضلی ۳۱ روز، نعيم احمدی ۲۵ روز، مهندس ابراهيم رشيدی ۲۵ روز، يونس سليمانی ۲۲ روز، زهرا فرج زاده ۱۹ روز، شکرالله قهرمانی فرد ۱۷ روز و حسن رحيمی بيات ۶ روز

مهندس رحيمی بيات از جمله شخصيت‌های آذربايجانی است که همواره بر فعاليت‌های مدنی تاکيد داشته است. امضای او در پای بسياری از نامه های سرگشاده فرهيختگان آذربايجان ديده می‌شود، از جمله در آخرين نامه صادره از سوی روشنفکران آذربايجانی تحت عنوان "معيارهای ما" که در خصوص جنبش سبز و مسائل آذربايجان نوشته و منتشر شده است. او دو سال پيش از اين نيز در شهريورماه ۱۳۸۷ همراه با يک گروه ۲۰ نفره در يک مراسم افطاری بازداشت شده و در بندهای ۲۴۰ و ۲۰۹ اوين به مدت قريب به ۴۰ روز در انفرادی به سر برده است. مهندس رحيمی ساکن کرج می باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016