سه شنبه 16 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع کارگران نساجی بابکان مقابل فرمانداری آمل، هرانا

خبرگزاری هرانا - تعدادی از کارگران نساجی بابکان در مقابل فرمانداری شهرستان آمل تجمع کردند.

کارگران شرکت نساجی بابکان که تعدادشان به حدود ۵۰ نفر می‌رسيد از صبح امروز سه شنبه، با حضور در مقابل فرمانداری اين شهر به نداشتن امنيت شغلی در اين شرکت عنوان می‌کردند، اعتراض کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش شمال نيوز، تعدادی از اين کارگران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اعلام اينکه اين واحد توليدی از سال ۵۹ آغاز به کار کرده است، گفتند: مديران اين واحد توليدی که هيئت مديره‌ای ۱۰ نفره را تشکيل می‌دهند، اقدام به اخراج بی‌رويه کارگران اين کارخانه می‌کنند.

اين کارگران گفتند: در گذشته يک‌هزار و ۵۰۰ کارگر در اين واحد توليدی مشغول به کار بودند که اکنون تعداد اين کارگران به ۳۶۰ نفر کاهش يافته است.

اين افراد اظهار داشتند: ۴۹درصد سهام اين شرکت از سوی دولت به اين افراد واگذار شده است و ۵۱ درصد سهام اين شرکت متعلق به دولت است.

به گفته اين کارگران مديران اين شرکت از عيد امسال تاکنون ۱۵۰ کارگر را اخراج کرده‌اند و تا ۲۰ روز آينده نيز قصد دارند ۱۵۰ کارگر ديگر را اخراج کنند.

اين کارگران افزودند: کارگران اين شرکت ۱۴ تا ۱۵ سال در شرکت سابقه کار دارند و چون سن آنها از ۳۵ سال تجاوز کرده اگر اخراج شوند ديگر نمی‌توانند در جای ديگر مشغول به کار شوند.

به گفته کارگران نساجی بابکان دستگاه‌های اين شرکت قابل استفاده و نو بوده اما مديران به بهانه‌های واهی سعی در تجهيز و نوسازی تجهيزات اين کارخانه دارند و آن را زمينه‌ای برای اخراج اين کارگران قرار داده‌اند.

آنها افزودند: مديران شرکت قراردادهای يک ماهه با کارگران اين مجموعه می‌بندند و در فرم قراردادها نامی از کارفرما نيست.

بحران و رکود در واحدهای توليدی نساجی مازندران منحصر به يک يا دو کارخانه نيست و اين واحدها با وجود نيروهای شاغل با بحران‌های مديريتی و توليدی دست و پنجه نرم می‌کنند و واحدهای باقيمانده نيز حتی با ۱۰ درصد ظرفيت واحد توليدی نيز کار نمی‌کنند.

اخراج بی‌رويه، قراردادهای نامفهوم، مديران سودجو و بدون تخصص و عدم نظارت بر مديريت اين واحدها از مهم‌ترين دلايلی است که موجب بيکاری هر روزه کارگران واحدهای نساجی مازندران شده است به طوريکه در ۱۰ سال ۱۲ هزار نيروی کار کارخانجات مازندران از کار بی‌کار شده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016