چهارشنبه 17 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه دانشجويان سبز دانشگاه تهران در حمايت از شيوا نظرآهاری

روز سه شنبه، مورخ ۱۶ شهريورماه ۱۳۸۹، جمعی از دانشجويان سبز دانشگاه تهران به ديدار خانواده شيوا نظرآهاری رفتند و ضمن گفت و گو با خانواده ايشان، طی بيانيه ای، آنچه را تا کنون بر ايشان رفته محکوم کرده و همبستگی خود را با اين فعال حقوق بشر اعلام داشتند:

«کسانی که خود آزادند،
از زندان به ستوه نمی آياند...»

-دکتر علی شريعتی-


در روزگاری که بسيارند مردان پرنام و نشانی که عافيت­ طلبانه سخن را به سکوت فروخته اند، زنانی هستند که بی­هراس از بی عهدی و کج خلقی زمانه، بانگ آزادی­خواهی و عدالت­ طلبی سر ميدهند و لرزه بر اندام ظالمان و نامشروعان می نشانند. آنان به حق نه تنها الگويی برای زنان آزاد انديش ، که اسوه ای برای تمامی انسان های آزادی­خواهی هستند که روحشان از انفعال و استبداد در جامعه در رنجی هميشگی است...



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شيوا نظر آهاری، فعال حقوق بشر و مدافع حقوق زنان، از جمله­ اين کسان است که در راه احقاق حقوق بشر و حقوق زنان، در کشوری که تنها با برچسب «غربی» بودن، به سادگی همه چيز نامشروع، محکوم و مجازات می شود، هيچگاه سکوت نکرده است. و شگفت آور نيست حکومتی که هر آن چه را که نمی پسندد و بر نمی تابد، اهانت به وجود بی نقص و مقدس خويش بشمارد، اين وجدان های بيدار را به زنجير و زندان کشد و به ضعم خود وادار به سکوت کند.

ما دانشجويان سبز دانشگاه تهران، هم صدا با فعالين حقوق بشر و فعالين مدنی در سراسر دنيا، خواسته­ های زير را در مورد پرونده خانم شيوا نظر آهاری بدين شرح اعلام می داريم:

۱ـ آزادی هرچه سريعتر و بدون قيد و شرط خانم شيوا نظر آهاری.
۲ـ پيگيری روند منصفانه در رسيدگی به پرونده خانم نظر آهاری و ابطال اتهمات واهی و پوچی مانند محاربه و ارتباط با گروههای مخالف خارج از کشور.
۳ ـ پايبندی «جمهوری اسلامی» به تعهدات بين المللی­ خود در خصوص رعايت حقوق بشر.

و در پايان نيز همبستگی خود را با شيوا نظر آهاری، و استمرار پيگيری هايمان را بر خواسته های فوق اعلام می داريم.

جمعی از دانشجويان سبز دانشگاه تهران


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016