سه شنبه 23 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشتمين اجلاس رسمی دوره چهارم مجلس خبرگان آغاز به کار کرد، مهر

هشتمين اجلاس رسمی دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری دقايقی پيش به رياست آيت‌الله هاشمی رفسنجانی در محل قديم مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد.
به گزارش خبرنگار مهر ، دراين اجلاسيه پس از سخنرانی رئيس ‌مجلس خبرگان در خصوص مهم‌ترين مسايل روز کشور و جهان اجلاسيه وارد دستور کار رسمی خود خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پيش از اين آيت الله سيد احمد خاتمی درباره دستور کار ويژه اجلاس هشتم دوره چهارم از مجلس خبرگان رهبری به مهر گفته بود : طرحی از سوی کميسيون آئين نامه برای فعالتر شدن مجلس خبرگان در دستور اين اجلاس خواهد بود تا در بين دو اجلاس هيئت رئيسه مجلس، روسای کميسيونها و برخی اعضا منتخب کميسيون ها يک اجلاس برگزار کنند و برای عملکرد فعالتر کميسيون ها تلاش نمايند.

آيت الله قربانعلی دری نجف آبادی ضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبری نيز در گفتگو با مهر دستور عادی اجلاس آينده خبرگان را نطق رياست و نطق ۱۵ دقيقه ای ۱۵ تن از اعضا و تنظيم بيانيه پايانی و انتخاب ۵ نفر برای تنظيم اين بيانيه عنوان کرد و گفت: دو دستور فوق العاده نيز مورد بررسی قرار می گيرد که از آيت الله مصباح يزدی دعوت شده است تا مسائل فرهنگی جاری در کشور مورد بررسی قرار گيرد و همچنين هدفمند کردن يارانه ها نيز با حضور وزير اقتصاد مورد بحث وتبادل نظر قرار می گيرد.
وی در توضيح اين دستور افزود: هر کدام از سخنرانان دعوت شده يک ساعت فرصت دارند به ايراد سخنرانی بپردازند سپس ۵ نفر از نمايندگان نيز به مدت ۱۰ دقيقه وقت دارند که درمورد موضوعات مطوحه از اين افراد سئوال کرده و يا سخنانی درباره مسائل مطرح شده از سوی اين دو سخنران ايراد کنند.

دری نجف آبادی با اشاره به بيانيه پايانی اين اجلاس نيز گفت: در بيانيه اين اجلاس موضوع فلسطين، تحريم ها، سيل پاکستان، از جمله مسائل داخلی و بين المللی مطرح است که در سخنان رياست مجلس خبرگان و بيانيه مورد توجه قرار خواهد گرفت همچنين از حضور مردم در روز قدس و نمازعيد فطر تقدير و تشکر می شود.

وی درباره طرح آئين نامه داخلی اين مجلس برای فعالتر شدن خبرگان گفت: بر اساس اين طرح يک نيمه اجلاس بين دو اجلاس شکل می گيرد که متشکل از هيئت رئيسه مجلس خبرگان، روسای کميسيون ها است که با دعوت از کارشناسان جهت فعالتر شدن خبرگان خواهد بود.

هشتمين اجلاس رسمی دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری فردا نيز ادامه خواهد يافت .

نشست‌های رسمی مجلس خبرگان هر شش ماه يک بار برگزار می‌شود .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016