چهارشنبه 5 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه پايانی هفتمين اجلاس مجلس خبرگان: صبر انقلابی در برابر سران فتنه به پايان رسيده است، فارس

خبرگزاری فارس: اعضای مجلس خبرگان رهبری در بيانيه هفتمين اجلاس خود ، صبر انقلابی مردم شريف ايران و نظام جمهوری اسلامی در برابر سران فتنه را پايان يافته خواندند.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، آيت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی در پايان هفتمين اجلاس مجلس خبرگان بيانيه پايانی مجلس خبرگان رهبری را بدين شرح قرائت کرد:

"اللهم انا نرغب اليک فی دوله کريمه تعز بها الاسلام و اهله و تذل بها النفاق و اهله "
انقلاب اسلامی ايران، موهبتی الهی بود که در زمان غربت دين در دنيای معاصر شکل گرفت و دين را حياتی مجدد بخشيد و پايه‌های فرهنگ دين‌ستيزانه را به لرزه درآورد. اين نظام مقدس – که يکی از ارزشمندترين هدايای الهی به ملت بزرگ ايران است – با ياری و مددهای خاصه‌ی خدای متعال، در طول ‌۳۰ سال، توفيق و توان خويش را در مقابله با همه‌ی توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان داخلی و خارجی به اثبات رساند و راه پيشرفت و تعالی را بر روی ملت‌های عدالت‌جو، آزادی‌خواه و مظلوم جهان، گشود و عملا اين نکته را به اثبات رساند که اسلام در همه‌ی شرايط، توان اداره‌ی بشريت را به خوبی دارد.
مجلس خبرگان رهبری، سی و يکمين بهار به بارنشستن حاکميت دين را به ملت سرافراز ايران تبريک می‌گويد و در پايان هفتمين اجلاس رسمی، نکاتی را تقديم می‌دارد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


‌۱- خداوند متعال را به خاطر داشتن ملتی مومن، بصير، موقعيت‌شناس و هميشه در صحنه شکرگزاريم و بر خود لازم می‌دانيم از حضور با صلابت، به يادماندنی و دشمن‌شکن اين ملت شريف در دو حماسه‌ی تاريخی ‌۹ دی و ‌۲۲ بهمن هشتاد و هشت، صميمانه تشکر نماييم.

‌۲- حوادث بعد از انتخابات اخير، گرچه خسارت‌های مادی و معنوی جبران‌ناپذيری را در سطح ملی و بين‌الملی، به دنبال داشت؛ اما در مقابل،‌ برکاتی نيز در پی داشت که موجب شناسايی ناخالصی‌ها و تفکيک نيروهای حق و باطل گرديد و صحنه‌ای عملی برای امتحان مردم و نخبگان بود. نتيجه‌ی اين امتحان بزرگ و تاريخی، قبولی مردم و نمايش بصيرت آنان و متاسفانه واماندگی بخش محدودی از خواص از دستيابی به بصيرت، متناسب با شرايط پرتغيير و سخت زمان بود.
اين دوره‌ی پرمحنت، با رهبری شايسته و هدايت هوشمندانه و داهيانه‌ی رهبر معظم انقلاب "مدظله العالی " و حضور باصلابت و همه‌جانبه‌ی مردم، پايان پذيرفت و برگ زرين ديگری را به موفقيت‌های انقلاب اسلامی در گذر از بحران‌ها افزود. تفکر در خصوص حوادث گذشته، هر انسان منصفی را به تواضع در برابر ضرورت هر چه بيشتر و عظمت اصل مترقی ولايت مطلقه فقيه – به عنوان عزيزترين يادگار حضرت امام خمينی (ره) – و جانشين صالح ايشان وامی‌دارد. حمايت و پشتيبانی همه جانبه از مقام معظم رهبری و تلاش گسترده‌ برای تحقق رهنمودهای معظم له در تمامی عرصه‌ها ضروری بوده و بر کسی پوشيده نيست. هم‌چنين ايجاد صفا و همدلی و آرامش و وحدت برای تحقق آرمان‌های بلند نظام اسلامی و چشم‌انداز بيست ساله و ديگر برنامه‌ها، حول محور وحدت‌بخش رهبری را در شرايط فعلی ضروری می‌دانيم.

‌۳- صبر انقلابی مردم شريف ايران و نظام جمهوری اسلامی – که نشانگر ظرفيت بالا و توان مديريت بحران است – پس از دادن فرصت‌های متعدد به سران فتنه، برای توبه و بازگشت به دامن انقلاب و آرمان‌های امام خمينی (ره) در ‌۹ دی به پايان رسيد و با زدن مهر مردودی بر کارنامه‌ی آنان، برای هميشه، آنان را از ذهنيت سياسی خود حذف نمودند.

‌۴- پايان يافتن اين فتنه، به معنای تمام شدن وظيفه‌ی افراد و گروه‌های موثر در جامعه نيست؛ از اين رو به همه‌ی دشمنان خارجی و فريب‌خوردگان داخلی توصيه می‌کنيم همسو با هدايت‌های دل‌سوزانه و راهگشای مقام معظم رهبری،‌ با پرهيز از سکوت و تبری جستن شفاف از گره‌افکنی‌های منافقانه و فتنه‌انگيز، وظيفه‌ی خويش را متناسب با مقتضيات زمان ايفا نمايند.

‌۵-از مسئولان و نيروهای جان‌فشان امنيتی و انتظامی – که برای حفظ و برقراری امنيت به خصوص در جريان فتنه‌ اخير، تلاش زايدالوصفی داشته‌اند – قدردانی نموده، مزيد توفيقاتشان را از درگاه ايزد منان خواستاريم و از همه‌ی آنان انتظار داريم با برخورد قاطعانه با هر نوع حرکت مشکوک و بحران‌آفرين و رعايت اصل رافت و محبت اسلامی و جذب حداکثری و دفع حداقلی، اجازه‌ی خدشه‌دار شدن امنيت مردم را به هيچ کس ندهند. همچنين دستگيری عبدالمالک ريگی، اين شرور جانی را – که نشان‌دهنده‌ی قدرت اطلاعاتی و عملياتی اين نظام بود – به ملت ايران و سربازان گمنام امام زمان (عج) تبريک می‌گوييم.

‌۶-پيروزی‌های درخشان دانشمندان ايرانی در زمينه‌های مختلف علمی از جمله در علوم ليزری، پزشکی، نانوتکنولوژی، صنايع هوا فضا و هسته‌ای، نشانه‌ای از ظرفيت و توان بالای جمهوری اسلامی ايران برای تحقق سند چشم‌انداز بيست ساله‌ی نظام و شکست دشمن در تحريم‌هاست. اين موفقيت‌های چشم‌گير، همچنين موفقيت‌های بزرگ مسئولان دفاعی و دانشمندان نظامی در دستيابی به تکنولوژی‌های پيشرفته در سال‌های اخير به خصوص ساختن ناوشکن جماران را، گامی استوار و موثر در بازدارندگی دشمنان می‌دانيم و از همه‌ی دانشمندان و تلاشگران متعهد اين عرصه‌ها تشکر نموده و از تمامی مسئولان، خدمتگزاری و تلاش همه‌جانبه را – به نحوی که شايسته‌ی اين ملت عظيم‌الشان باشد – خواستاريم.

‌۷-در پايان ضمن تجديد عهد با آرمان‌های امام راحل (ره) و تجديد پيمان با مقام معظم رهبری "مدظله " و شهيدان اين مرز و بوم، از خداوند می‌خواهيم ملت ايران را در حفظ ميراث گرانقدر آنان موفق دارد و اين انقلاب را به دست صاحب اصلی‌اش امام عصر "ارواحنا لتراب مقدمه الفداء " برساند. برای امام راحل، شهدای والا مقام و همچنين مرحوم حجه‌الاسلام والمسلمين حاج شيخ محمدرضا فاکر نماينده‌ی فقيد مردم بزرگوار خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی،‌ علو مرتبه و رحمت واسعه مسئلت می‌نماييم.

والسلام عليکم و رحمه الله و برکاته
مجلس خبرگان رهبری


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016