سه شنبه 23 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزايش فشار بر خانواده فرزاد کمانگر، تدوام بی خبری از سرنوشت آزاد کمانگر، هرانا

خبرگزاری هرانا – در تداوم فشار بر خانواده کمانگر، پس از گذشت بيش از ۱۰ روز از بازداشت آزاد کمانگر، (خواهرزاده فرزاد کمانگر، معلم و فعال حقوق بشر اعدام شده در ۱۹ ارديبهشت ماه) پيگيری خانواده وی تا کنون بی ثمر بوده و از سرنوشت اين دانشجو کماکان اطلاعی در دست نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، آزاد کمانگر پس از تجمع دانشجويان دانشکده فنی و مهندسی يزدان پناه سنندج که در اعتراض به اجرای حکم اعدام فرزاد کمانگر و چهار فعال سياسی ديگر و با بازداشت شش دانشجو همراه بود، عليرغم عدم حضور در تجمع، تحت پيگرد نيروهای امنيتی قرار گرفت.

نيروهای امنيتی استان کردستان طی تماس با منزل پدری آقای کمانگر در تاريخ دوازده شهريورماه، نامبرده را به کميته انضباطی دانشگاه احضار کردند، آقای کمانگر در پی عزيمت به دانشگاه و پيش از حضور در جلسه کميته انضباطی توسط نيروهای امنيتی بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شد.

در طی مدت ۱۲ روز گذشته که نامبرده در بازداشت نيروهای امنيتی به سر می برد، فارغ از پيگيريهای روزمره خانواده و خليل بهراميان بعنوان وکيل، که با طی مسافت همراه است هيچگونه اطلاعی از سرنوشت ايشان حاصل نشده است. اين در حالی است که حق تماس با خانواده يا وکيل يکی از حقوق اوليه هر متهمی محسوب ميشود.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، خبرگزاری حقوق بشر ايران، خانواه کمانگر در طی چهار ماه گذشته به صورت مستمر تحت فشار دستگاه امنيتی به سر برده اند، نيروهای امنيتی در آخرين اقدام برای ممانعت از برپايی مراسم عيد اول (مراسمی سنتی با عنوان اولين عيد پس از جان باختن) تلاش نموده بودند. اما روز گذشته مناطق کردنشين شاهد حضور گسترده مردمی در منازل جانباختگان ۱۹ ارديبهشت ماه بود.

همچنين لازم به توضيح است عمده خواست خانواده های جان باختگان ۱۹ ارديبهشت ماه کماکان تحويل گرفتن اجساد فرزندان خود (فرزاد کمانگر، علی حيدريان، فرهاد وکيلی، شيرين علم هولی و مهدی اسلاميان) است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016