چهارشنبه 31 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جاسبی: افرادی که به هر نحوی مقابل نظام قرار گيرند در دانشگاه آزاد جايی ندارند، فارس

- مهدی هاشمی از طرف مديريت دانشگاه آزاد حکم ماموريت ندارد

خبرگزاری فارس: رئيس دانشگاه آزاد اسلامی در مورد ماموريت مهدی هاشمی گفت: بنده به آقای مهدی هاشمی ماموريت ندادم و وی از طرف مديريت دانشگاه حکم نداشته و بنده حکمی به ايشان ندادم.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبريز، عبدالله جاسبی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: همين جا اذعان می‌کنم که دانشگاه آزاد همواره تابع ديدگاه‌ها و نظريات مقام معظم رهبری بوده و در کنار آن نيز در مسير و چارچوب سياست‌های کلی نظام حرکت می‌کند و شکی هم در اين رابطه وجود ندارد.
وی همچنين تصريح کرد: کسانی که به هر شکلی در مقابل نظام اسلامی قرار گيرند در دانشگاه آزاد جايی نخواهند داشت چرا که معتقديم از جمله برنامه‌های اصلی مخالفان نظام که برنامه‌ريزی کرده و روی آن سرمايه‌گذاری‌های کلان کرده‌اند، ايجاد اختلاف بين مسئولان نظام بوده و هست و بر همين اساس در اين برهه زمانی بايد ضمن حفظ هوشياری کامل بهانه دست دشمنان ندهيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به رويکرد آينده دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: در دهه چهارم تاسيس دانشگاه آزاد اسلامی رويکرد اصلی ما توسعه کيفی در کنار ايجاد زمينه رقابت با دانشگاه‌های بين‌المللی معتبر دنياست.
جاسبی با تاکيد بر اينکه اختلاف بين مسئولان خطری جدی برای نظام است،گفت: اعتقاد ما اين است که برای حل و فصل اختلاف‌ها بايد قانون اصل باشد.
وی در ادامه سخنان خود به موضوع ماموريت مهدی هاشمی اشاره کرد و اظهار داشت: به آقای مهدی هاشمی ماموريت ندادم و وی از طرف مديريت دانشگاه نيز حکم نداشته و باز تاکيد می‌کنم که بنده حکمی به ايشان ندادم.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامی همچنين به برنامه‌های آتی دانشگاه آزاد اشاره کرد و افزود: برای رسيدن اهداف که برای اين دانشگاه ترسيم شده برنامه‌های متنوعی نظير جذب نخبه‌ها، تجاری‌سازی پروژه‌های تحقيقاتی، حمايت از واحدهای دانشگاهی برای تأسيس رشته‌های نو (بيو تکنولوژی، نانو تکنولوژی، فيزيک پلاسما، فيزيک اتمی، انرژی‌های خورشيدی،IT و ICT ) فناوری‌های مورد نياز کشور، توسعه شعبات علوم و تحقيقات در مراکز استان‌ها برای تحصيلات تکميلی، توسعه رشته‌های بين رشته‌ای و دانشگاه مجازی است.
جاسبی در خصوص واحدهای برون مرزی اين دانشگاه نيز افزود: بايد همين جا اعلام کنم که هم اکنون چهار واحد فعال در کشورهای لبنان، امارات متحده عربی، انگلستان و افغانستان داير است و در کشورهای عراق،سوريه، مالزی، تاجيکستان و آذربايجان نيز تاسيس واحد در مرحله مطالعه و اخذ مجوز برای داير کردن قرار دارد.
وی در ادامه گسترش واحدهای دانشگاهی در خارج از کشور را در توسعه فرهنگ عمومی و اسلامی کشور تأثيرگذار دانست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016