شنبه 19 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جاسبی، رييس دانشگاه آزاد: درخصوص اساسنامه آنچه رهبری مطرح کرد برای همه لازم‌الاجراست، ايسنا

رييس دانشگاه آزاد اسلامی درباره مسايل اخير دانشگاه آزاد و اساسنامه جديد، گفت: در خصوص اجرای اساسنامه جديد دانشگاه، آنچه که مقام معظم رهبری مطرح و ابلاغ کردند برای همه لازم الاجراست.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، دکتر عبدالله جاسبی در حاشيه بازديد از آزمون سراسری در واحد علوم و تحقيقات همچنين تاکيد کرد: دانشگاه تابع مصوبات قانونی است و بر اساس آن عمل می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری کنکور غيرپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با رقابت بيش از ۷۳۰ هزار داوطلب در تهران و ۲۱۸ حوزه امتحانی کشور و هفت حوزه امتحانی خارج از کشور، از پذيرش ۳۰۰ هزار دانشجو در آزمون امسال خبر داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه در آزمون غير پزشکی امسال نسبت زنان و مردان تقريبا به هم نزديک است، اظهار کرد: در اين دوره از آزمون ۵۱ درصد داوطلب مرد و ۴۹ درصد داوطلب زن شرکت کرده‌اند.


جاسبی با بيان اينکه داوطلبان مجموعه رياضی با احتساب ۴۸ درصد، بيشترين تعداد داوطلبان را تشکيل می‌دهند، اظهارکرد: پس از گروه رياضی داوطلبان مجموعه علوم انسانی با ۳۵ درصد، علوم تجربی با ۱۵ درصد و هنر با کمتر از دو درصد داوطلبان آزمون را به خود اختصاص می‌دهند.

وی با اشاره آمار داوطلبان در رشته‌های مختلف امتحانی گفت: رشته حقوق با بيش از۶۰ هزار داوطلب و پس از آن رشته‌های مهندسی عمران و معماری با حدود ۴۰ هزار داوطلب و در نهايت رشته‌های مهندسی برق، الکترونيک، حسابداری و مهندسی کامپيوتر« نرم افزار» با ۲۵ هزار متقاضی رده‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.


افزايش۲۰ درصدی داوطلبان رشته‌های علوم پزشکی و کاردانی پيوسته در آزمون

وی با بيان اينکه تعداد داوطلبان غير پزشکی امسال در مقايسه با سال گذشته تفاوتی نداشته است، اظهار کرد: تعداد داوطلبان رشته‌های علوم پزشکی و کاردانی پيوسته ۲۰ درصد افزايش داشته است؛ بنابراين در کل تعداد داوطلبان آزمون‌های دانشگاه ۱۰ درصد افزايش داشته است.

اعلام نتايج نهايی آزمون سراسری ۸۹ رشته‌های غيرپزشکی در نيمه اول شهريور

جاسبی با اعلام نتايج نهايی در نيمه اول شهريور ماه گفت: نتايج را زود اعلام می‌کنيم تا داوطلبان بتوانند ميان قبولی خود در دانشگاه آزاد و سراسری آنچه را که مورد علاقه‌شان است را انتخاب کنند و الزامی برای ورود نداشته باشند.


در آزمون امسال از هر ۵/۲ داوطلب يکی پذيرفته می‌شود

رييس دانشگاه آزاد با تاکيد بر اينکه ميزان ظرفيت پذيرش نسبت به سال گذشته تغيير چندانی نداشته است، خاطرنشان کرد: در آزمون امسال از هر ۵/۲ داوطلب يک نفر پذيرفته می‌شود.

وی در مورد سياست‌های دانشگاه آزاد در زمينه ميزان ظرفيت پذيرش، تصريح کرد: دانشگاه کاهش ظرفيت پذيرش دوره‌های کارشناسی را در برنامه خود ندارد؛ اما درصدد اين هستيم که ظرفيت دوره کارشناسی واحدهای جامع را کاهش دهيم تا ظرفيت دوره‌های تحصيلات تکميلی افزايش داده شود.


پيشنهاد شده است که حذف کنکور از سال ۹۳ اجرايی شود

جاسبی با اشاره به زمان حذف کنکور، گفت: ما در اين زمينه تابع مجلس شورای اسلامی هستيم و در حال حاضر نيز پيشنهاد شده است که حذف کنکور از سال ۹۳ اجرايی شود.

به گزارش ايسنا، وی با اشاره به برگزاری آزمون علوم پزشکی با رقابت ۲۰۰ هزار داوطلب در اول مرداد ماه، از پذيرش کمتر از۵۰ هزار نفر در اين آزمون خبر داد و افزود: در آزمون کاردانی پيوسته دانشگاه آزاد که ۸ مرداد ماه برگزار می‌شود۲۱۰ هزار نفر با يکديگر رقابت می‌کنند که از اين تعداد ۱۵۰ هزار داوطلب پذيرفته می‌شوند، بنابراين در مجموع تعداد داوطلبان آزمون ۸۹ دانشگاه آزاد بيش از يک ميليون و ۱۳۰ هزار نفر و تعداد پذيرفته شدگان امسال حدود ۵۰۰ هزار نفر است.


درباره شهريه فعلا بحث نمی‌کنيم

رييس دانشگاه آزاد در خاتمه در خصوص شهريه دانشگاه در سال تحصيلی جديد نيز گفت: فعلا درباره شهريه بحثی نمی‌کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016