پنجشنبه 1 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار پاکپور: جزئيات کشته شدن خدابخش شه‌بخش در سيستان و بلوجستان، ايلنا

حاميان تروريسم و کشورهای که اشرار را پشتيبانی کرده و آموزش می‌دهند، بهتر است به اين نکته توجه کنند که وجود اين افراد نه تنها برايشان سودی ندارد بلکه در آينده برای آنها دردسرساز هم خواهد شد.


ايلنا: فرمانده نيروی زمينی سپاه با اشاره به هلاکت خدابخش شه‌بخش سرکرده يک گروهک شرور و تروريستی گفت: اشرار و حاميانشان بدانند آنان را در هر نقطه‌ای که باشند تعقيب کرده و به هلاکت خواهيم رساند.
به گزارش ايلنا، سردار سرتيپ پاسدار محمد پاکپور، فرمانده نيروی زمينی سپاه پاسداران با تشريح عمليات آزادی گروگان‌های اخير توسط يگان‌های سپاه در سيستان و بلوچستان اظهار داشت: تمام کسانی که قصد اختلال در امنيت داخلی کشور را داشته و اقدام به اعمال تروريستی و گروگان گيری کنند، بايد بدانند که فرزندان انقلاب به هيچ وجه به آنها اجازه شرارت و گروگان‌گيری و خروج از مرزها را نداده و همچون صاعقه بر آنها فرود آمده و پاسخی قاطع و کوبنده به آنان خواهند داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با هشدار به حاميان تروريسم و کشورهای که اشرار را پشتيبانی کرده و آموزش می‌دهند، تاکيد کرد: بهتر است اين کشورها و سرويس‌های امنيتی‌شان به اين نکته توجه کنند که وجود اين افراد نه تنها برايشان سودی ندارد بلکه در آينده برای آنها دردسرساز هم خواهد شد.
سردار پاکپور در عين حال با درخواست از کشورهای همسايه برای همکاری در امن نگه داشتن مرزهای مشترک با جمهوری اسلامی افزود: توصيه ما به کشورهای دوست و همسايه اين است که برای جلوگيری از ناامنی اقدامات تروريستی و شرارت که نتيجه‌ای جز لطمه به مردم هر دو طرف مرز ندارد همکاری و مشارکت موثری داشته باشند.
وی ادامه داد: در صورتی که اين اراده در آنها وجود نداشته باشد، پاسداران انقلاب با همان روحيه معنوی و رشادت‌هايی که در زمان دفاع مقدس داشتند، پاسخ شرارت‌ها را قاطعانه داده و در پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد.
پاکپور با اشاره به حادثه گروگان‌گيری در حوالی شهرستان راسک استان سيستان و بلوچستان يادآور شد: مقارن ساعت ۲۲:۳۰ روز چهارشنبه ۲۵ شهريور ماه سال جاری تعدادی از اشرار در جاده راسک (چا‌بهار به زاهدان) يک دستگاه اتوبوس مسافربری را متوقف کرده و مبادرت به گروگان‌گيری از سرنشينان آن و سرقت تلفن‌های همراه، اموال و پول مسافرين می‌کنند که در اين بين ۵ نفر سرباز و يک کارمند بانک شهرستان چابهار را به گروگان می‌گيرند.
وی افزود: از همان ساعات اوليه اقدامات اطلاعاتی و عملياتی توسط يگان‌های قرارگاه قدس سپاه و گشت‌هايی هوايی به وسيله بالگرد و ساير اقدامات لازم به سرعت انجام شد.
فرمانده نيروی زمينی سپاه ادامه داد: با توجه به زمان گروگان‌گيری که در شب بوده و همچين وضعيت خاص جغرافيايی منطقه مورد نظر گروگان‌گيران موفق به دور شدن از محل و حرکت به سمت مقصد نهايی که منطقه مند و تربت در پاکستان بود، شدند ليکن اجرای عمليات سريع و برق‌آسای قرارگاه قدس نيروی زمينی سپاه مانع از تحقق اهداف آنان شد.
وی با اشاره به مشارکت بسيجيان محلی و عشاير بومی منطقه جنوب استان در اين عمليات گفت: بنابر آن چه بعداً توسط گروگا‌ن‌ها اعلام شد، اشرار روزها را با استفاده از پوشش گياهی اشجار و شيارهای منطقه مخفی شده و شب‌ها حرکت می‌کردند. بنابراين برادران رزمنده سپاهی در کنار بسيجيان، عشاير وطوايف منطقه بلوچستان با رصد محدوده مورد نظر کسب اطلاعات لازم مسير اشرار را شناسايی و تمامی مبادی خروجی مرزی را بستند.
وی خروج از منطقه و حرکت به سمت پاکستان را با توجه به بستن نقاط مرزی توسط سپاه و مردم محلی را برای اشرار غيرممکن دانست و يادآور شد: اشرار، جمعه بعد از تاريکی هوا به منطقه مورتان (يکی از روستاهای مرزی منطقه) رسيده و با توجه به فاصله ۱۵ کيلومتری اين منطقه تا مرز پاکستان قصد رسيدن به مرز را داشتند که مقارن ساعت ۹ شب با اولين کمين رزمندگان بسيجی و افراد بومی منطقه مواجه شده و درگيری بين دو طرف آغاز شد.
سردار پاکپور ادامه داد: پس از نيم ساعت درگيری يکی از سربازان از دست گروگان‌گيران آزاده شد و يک نفر سرباز ديگر که زخمی شده بود نيز در حين درگيری آزاد شده و عمليات تعقيب، گريز و درگيری با برتری نيروهای خودی ادامه پيدا کرد.
وی افزود: همزمان با طلوع صبح و با تعقيب و گريز و همچنين محاصره کامل منطقه طی درگيری شديدی موفق به آزاد کردن هر چهار گروگان باقيمانده شديم و چهار شرور مسلح هم به هلاکت رسيدند.
سردار پاکپور با رد اخبار ضد و نقيضی که در خصوص شهادت يکی از گروگان‌ها منتشر شده بود، گفت: در اين عمليات چهار نفر از اشرار که يکی از آنها "خدابخش شه‌بخش" از افراد شرور و باسابقه منطقه و از سرکردگان اشرار و گروهک‌های تروريستی بود به هلاکت رسيد و يک نفر از گروگان‌ها هم که زخمی شده بود مداوا و آزاد شد.
فرمانده نيروی زمينی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سپس با اشاره به سوابق و جنايات خدابخش شه‌بخش سرکرده اشرار و يکی از گروهک‌های تروريستی جنوب‌شرق کشور اظهار داشت: خدابخش شه‌بخش و گروه شرور و تروريست وی در سال‌های اخير طی چندين اقدام جنايتکارانه تعداد قابل توجهی از هموطنان عزيز و مردم نجيب و غيرتمند سيستان و بلوچستان را به شهادت رسانده بود.
پاکپور افزود: وی در سال ۸۵ در محور دارزين در جاده بم با ايجاده راه‌‌بندان ۱۲ نفر از مردم و سپس در سال ۸۷ اقدامات تروريستی ديگر در محور پير‌سوران با اجرای کمين و راه‌بندان تعداد ۱۱ تن از پاسداران انقلاب اسلامی را به شهادت رسانده ‌است.
فرمانده نيروی زمينی سپاه در ادامه با اشاره به همکاری‌های خدابخش شه‌بخش با عبدالمالک ريگی معدوم و گروهک تروريستی وی خاطر نشان کرد: اين شرور جنايتکار در اسفند ماه سال ۸۷ در منطقه لار در شمال زاهدان قصد داشت به‌همراه عبدالمالک ريگی و ديگر اشرار با اجرای راه‌‌بندان عمليات تروريستی ديگری را انجام دهد که با حضور قاطع و به‌موقع نيروهای سپاه و رزمندگان بسيجی به اهداف خود نرسيدند.
پاکپور انتقال محموله‌های انفجاری در پوشش موادمخدر برای اجرای اقدامات خرابکارانه تروريستی را از جمله اقدامات اين شرور معرفی و تصريح کرد: شه‌بخش در يکی از اين عمليات‌ها در شمال شهرستان خاش در کمين نيروهای خودی گرفتار شده بود که با بر جای گذاردن صدها کيلو مواد منفجره، سلاح و تجهيزات به همراه ديگر اشرار متواری شده است.
فرمانده نيروی زمينی سپاه در پايان با تقدير از رشادت رزمندگان قرارگاه قدس و بسيجيان منطقه و همکاری طوايف و مردم بومی منطقه در تامين امنيت استان گفت: پاسداران انقلاب و فرزندان غيور اين ملت همواره در دفاع از کيان نظام، هوشيار و با بصيرت بوده و با تبعيت از تدابير و رهنمودهای مقام معظم رهبری در هر زمان و مکان و مقطعی آماده دفاع از انقلاب، آرمان‌ها و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016