سه شنبه 4 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير اطلاعات: عبدالمالک ريگی ۲۴ ساعت قبل از دستگيری در مقر نيروهای آمريکايی در افغانستان بود، ايسنا

ـ در دستگيری ريگی با هيچ سرويس اطلاعاتی مشارکت نداشتيم

وزير اطلاعات با تاييد خبر دستگيری عبدالمالک ريگی از وجود اسنادی متقن و قوی مبنی بر همکاری اين شرور تروريست با سرويس‌های اطلاعاتی آمريکا، اسراييل، انگليس و برخی کشورهای اروپايی خبر داد.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) حجت‌الاسلام حيدر مصلحی در نشست خبری که با خبرنگاران داخلی ساعاتی پس از دستگيری عبدالمالک ريگی برگزار شد، با تسليت سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) " پيروزی بزرگ سربازان گمنام امام زمان(عج) را در دستگيری شرور تروريست عبدالمالک ريگی" به ملت ايران تبريک گفت و از آن به عنوان يک اقدام ارزشمند ياد کرد.

وی افزود: به اعتقاد من حضور ميليونی مردم در راهپيمايی ۲۲ بهمن و نشان دادن اقتدار نظام جمهوری اسلامی زمينه‌ساز اين موفقيت بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اقدامات آمريکا و انگليس در منطقه از جمله اشغال و تجاوز عليه ملت‌های مظلوم جهان، يادآور شد: آن‌ها وقتی از اين اقدامات نااميد شدند به ترور روی آوردند.

وی خاطرنشان کرد: اقدامی که در زمينه دستگيری سرکرده‌ اين گروهک تروريستی (جندالله) صورت گرفت نشانه شکست بزرگ اين قدرت‌ها در مصاف با ما و قدرت‌های منطقه است و ماهيت تروريستی اين قدرت‌ها را نشان می‌دهد.

وزير اطلاعات در ادامه با اشاره به " اقدام تروريستی اخير موساد در دبی با همکاری سرويس‌های جاسوسی آمريکا و انگليس که منجر به شهادت يکی از اعضای حماس شد" گفت: آن‌ها درصدد اين بودند که منطقه را به ميدانی برای اقدامات تروريستی خود تبديل کنند و فضاحت آن‌چه که در دبی اتفاق افتاد، بيشتر از آن است که دبی بخواهد با يک جلسه‌ تکذيبيه و اقداماتی از اين قبيل بر روی آن سرپوش بگذارد.

وی در ادامه با تاکيد بر اين‌که " بنا بر اسناد متقن عبدالمالک ريگی از سوی سرويس اطلاعاتی آمريکا و ديگر قدرت‌ها حمايت می‌شد" به اشراف جمهوری اسلامی ايران در اين مساله اشاره کرد و با ارايه‌ عکسی به خبرنگاران و تصويربرداران حاضر در اين جلسه که به ۲۴ ساعت قبل از دستگيری عبدالمالک ريگی از سوی ايران مربوط می‌شد، اعلام کرد: اين عکس ۲۴ ساعت قبل از دستگيری اين شرور در مقر نيروهای آمريکايی در افغانستان گرفته شده است.

وزير اطلاعات در ادامه با ارايه کارت شناسايی ريگی که در پاکستان توسط نيروهای آمريکايی تهيه شده بود، همچنين گذرنامه افغانی که آمريکايی‌ها برای او تهيه کرده بودند و همچنين ويزای دبی، ريگی که آن‌ها برای تسهيل رفت و آمدهای اين تروريست جهت انجام مذاکره پيرامون اقدامات تروريستی وی تهيه کرده بودند، از آن‌ها به عنوان ديگر اسناد جمهوری اسلامی در اثبات همکاری ريگی با سرويس‌های اطلاعاتی آمريکا و ديگر کشورهای نظام سلطه نام برد.

وی در ادامه به قرائت اظهارات يکی از مسوولان سرويس‌های اطلاعاتی يکی از کشورهای منطقه درباره نحوه همکاری ريگی با سرويس‌های اطلاعاتی آمريکا و برخی کشورهای اروپايی پرداخت و گفت: بنا به گفته اين مسوول، ريگی با برخی کشورهای عضو اتحاديه‌ اروپا کار می‌کرده و حتی سفرهايی نيز به اين کشورها داشته است. او حتی با فرمانده‌ نيروهای ناتو در افغانستان ديدار داشته و فرمانده‌ ناتو در اين ديدار نسبت به ايده ايجاد بلوچستان بزرگ از خود علاقه نشان داده است.

وی همچنين به نقل از اين مقام اطلاعاتی مربوط به يکی از کشورهای منطقه اظهار کرد: ريگی در خلال مذاکراتی که با مقامات آمريکايی داشته از وی خواسته شده که اقدامات تروريستی‌ای را نيز عليه مقامات ايران انجام دهد. همچنين وی از طريق تنگه‌ جبل‌الطارق به کشورهای اروپايی سفر کرد و در اين سفر مذاکراتی در زمينه‌ انجام اقداماتی عليه ايران را با مسوولان اين کشورها انجام داد که هماهنگی سفر نيز توسط انگليسی‌ها و با همکاری آمريکايی‌ها انجام شد.

مصلحی در بخش ديگری از اين نشست خبری با تاکيد مجدد بر اين‌که " اقداماتی که اين شرور تروريست در مدت فعاليت خود انجام می‌داده با خط‌دهی سرويس‌های اطلاعاتی رژيم صهيونيستی، آمريکا، انگليس و برخی کشورهای اروپايی بوده از " حمله به اتوبوس مسافربری، کشتار کور مردم بيگناه و انفجار مسجد" به عنوان نمونه‌هايی از اقدامات ريگی نام برد و يادآور شد که اين شرور تروريست از طريق شبکه B.B.C. و V.O.A. به اين اقدامات خود افتخار می‌کرد.

وی در ادامه با اشاره به مشی شبکه‌های خبری B.B.C. و V.O.A. در انتشار اخبار مربوط به اقدامات اين شرور تروريست که از آن به عنوان سند افتخار وی ياد می‌کردند به اقدام تروريستی اخير در دبی اشاره کرد و گفت: آن‌ها به دنبال اين بودند که منطقه را به مأمنی برای اقدامات تروريستی خود تبديل کنند. آن‌ها می‌خواستند از طريق دبی اين شرور را به يکی از مراکز خود ببرند و در زمينه اقدامات تروريستی خود مذاکراتی را با وی انجام دهند.

وی در ادامه با اشاره به درخواست جمهوری اسلامی ايران از کشورهای منطقه و حتی آمريکا در زمينه‌ همکاری در دستگيری اين شرور تروريست، تصريح کرد: اما بدون اين‌که هيچ‌يک از سرويس‌های اطلاعاتی ديگر کشورها از جمله سرويس‌های اطلاعاتی کشورهای منطقه با ما همکاری داشته باشند، سربازان گمنام امام زمان(عج) موفق شدند با يک اقدام ارزشمند و مديريت دقيق اطلاعاتی اين شرور را در مکان‌های مختلف تعقيب و همراهی کنند و در فضای جمهوری اسلامی وی را دستگير کرده و در اختيار دستگاه قضايی قرار دهند.

وزير اطلاعات در ادامه با هشدار به سرويس‌های اطلاعاتی آمريکا و جهان سلطه از آن‌ها خواست تا دست از حمايت از تروريست‌هايی که دست‌شان به خون انسان‌های بيگناه آلوده است، بردارند.

وی در ادامه با تاکيد بر اين‌که " جمهوری اسلامی راه اقدام قانونی عليه آمريکا و انگليس را به واسطه‌ حمايت و همکاری از اقدامات تروريستی ريگی از طريق مجامع جهانی برای خود باز می‌بيند" توجه مجامع را به اين نوع اقدامات سرويس‌های اطلاعاتی آمريکا و انگليس خواستار شد.

وی هم‌چنين تاکيد کرد: مردم ايران اجازه نخواهند داد کسانی که با اشغال و تجاوز به اهداف خود نرسيدند، با ترور به اهداف خود برسند.

مصلحی در ادامه‌ اظهاراتش با ابراز اميدواری نسبت به اين‌که " خانواده عزيزانی که به واسطه‌ اقدامات اين فرد شرور به شهادت رسيده‌اند از دستگيری وی خوشحال شوند" اظهار کرد: قطعا دستگيری عبدالمالک ريگی خشنودی امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری و مردم ايران را به دنبال خواهد داشت.

وی همچنين با تشکر از کليه‌ دستگاه‌های نظامی و انتظامی که در جريان دستگيری اين شرور با وزارت اطلاعات همکاری کردند، خاطرنشان کرد: اين اقدام در پی حرکت و مديريت اطلاعاتی حدودا پنج ماهه به نتيجه رسيد و بعد از شهادت شهيد سردار شوشتری به همراه جمعی از يارانش شروع و امروز به نتيجه مطلوب ختم شد.

وی همچنين درباره کيفيت همکاری‌های صورت گرفته از ناحيه مردم و همچنين سرويس‌های اطلاعاتی کشورهای منطقه گفت: اين فرد چون در داخل کشور نبود سربازان گمنام امام زمان(عج) با حرکت‌های اطلاعاتی وی را دنبال کردند.

وزير اطلاعات همچنين با تاکيد بر اين‌که " اسناد ما در مورد نوع ارتباط اين فرد با آمريکايی‌ها و کشورهای اروپايی و غيراروپايی متقن است" از ارايه‌ اين اسناد به خود عبدالمالک ريگی در حين بازجويی‌ها خبر داد و با بيان اين‌که " ممکن است اين اسناد تعجب خود ريگی را نيز در پی داشته باشد" گفت: بعد از ارايه‌ اسناد قطعا ريگی اعترافات خوبی خواهد داشت که برای رسوايی اروپا و آمريکا منشا اثر است.

وی همچنين با اشاره به سفر اخير وزير کشور به پاکستان و مستندات ارايه شده درباره وجود مستندات غيرقابل انکاری که بر همکاری ريگی با سرويس‌های اطلاعاتی آمريکا و برخی کشورهای اروپايی صحه می‌گذارد، گفت: در آن‌جا اقدامات مختلف در زمينه حقوقی انجام شد و با اعترافات خود ريگی ما می‌توانيم از آن برای اثبات اين مستندات استفاده کنيم.

وی با تاکيد بر اين‌که " ما در دستگيری اين شرور با هيچ سرويس اطلاعاتی مشارکت نداشتيم" اظهار کرد: نيروهای اطلاعاتی و سربازان گمنام امام زمان(عج) از مقر اوليه تا مکان‌های مختلفی که ريگی در آن‌جا تردد داشت و حتی حضور وی در مقر نيروهای آمريکايی در افغانستان قضيه را مديريت کردند و تمام اين ماجرا با مديريت نيروهای اطلاعاتی کشورمان صورت گرفته است.

مصلحی درباره اين‌که آيا تا اين لحظه کشورهايی که ايران مدعی همکاری آن‌ها با ريگی در انجام اعمال تروريستی خود است اين قضيه را تکذيب کرده‌اند؟ گفت: اسناد اين‌قدر قوی است که جايی برای انکار ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016