سه شنبه 13 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهمانپرست: شرکت ژاپنی تحت فشارهای آمريکا عمل کرد، روابط سياسی ايران و مصر در دستور کار قرار ندارد، ايلنا

شرکت ژاپنی تحت فشارهای آمريکا سهم ۷۰ درصدی خود را به ۱۰ درصد کاهش داد و همچنان تحت فشار است تا اين ۱۰ درصد را نيز واگذار کند. امادولت ژاپن با توجه به برنامه‌های بلند مدت اقتصادی خود،حاضر به ترک منطقه آزادگان نيست.


ايلنا : سخنگوی وزارت امور‌خارجه با اشاره به شرايط داخلی حساس مصر، دستگاه سياست خارجی اين کشور را فاقد آمادگی لازم برای برقراری روابط دانست و گفت : اين روابط در دستور کار ما قرار ندارد، اما مانع از ايجاد روابط فرهنگی کشور نمی‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ايلنا ، رامين ميهمان پرست در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اينکه شرکت نفتی ژاپن مدعی شده از سهم ۱۰ درصدی خود در حوزه نفتی آزادگان کناره‌گيری می‌کند، اظهار داشت: شرکت ژاپنی تحت فشارهای آمريکا سهم ۷۰ درصدی خود را به ۱۰ درصد کاهش داد و همچنان تحت فشار است تا اين ۱۰ درصد را نيز واگذار کند. اما به نظر می‌رسد دولت ژاپن با توجه به برنامه‌های بلند مدت اقتصادی خود،حاضر به ترک منطقه آزادگان نمی‌باشد.
ميهمان‌پرست اضافه کرد: ژاپنی‌ها تحت فشار شديد قرار دارند اما می‌دانند با از دست دادن سهم خود در اين حوزه ، اين سهم را کشورها و شرکت‌های ديگر اشغال می‌کنند.
رامين ميهمان‌پرست در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارات وزير‌خارجه بلژيک که از احتمال لغو تحريم‌ها در صورت انجام مذاکرات خبر داده بود،گفت: قبل از مجمع عمومی سازمان ملل بحث‌های مختلفی درباره مبادله سوخت با ۱+۵ صورت می‌گرفت و در حاشيه اين اجلاس و ملاقات انجام شده جمهوری اسلامی ايران آمادگی خود را اعلام کرد تا اين مذاکرات حتی در حضور رياست‌جمهوری ايران انجام شود، اما ظاهرا کشورهای مقابل آمادگی لازم را نداشتند و بعد از اينکه مشخص شد آنها آمادگی مذاکرات را ندارند اظهارات مختلفی را از طرف خانم اشتون يا وزير خارجه بلژيک و يا کشورهای ۱+۵ شاهد هستيم و در هر صورت ما آمادگی خود را برای اين مذاکرات اعلام کرديم.
دستيار وزير‌خارجه درباره سفر مقامات ايران به مصر و پيش‌شرط‌های حسنی مبارک برای برقراری روابط سياسی ميان دو کشور اظهار داشت: ما قبلا به اين مساله پاسخ داديم شرايط داخلی مصر حساس است و دستگاه سياست خارجی مصر هنوز به آن آمادگی لازم برای انجام مذاکرات نرسيده بنابراين اين نوع روابط در دستور کار ما نيز قرار ندارد، اما مانع از آن نمی‌شود که روابط فرهنگی بين اين دو کشور وجود نداشته باشد.
سخنگوی دستگاه ديپلماسی در پاسخ به سوالی مبنی بر اينکه جمهوری اسلامی ايران از نخست وزيری نوری مالکی در عراق حمايت می‌کند و اينکه آيا برای ايران به نخست وزيری رسيدن مالکی و ديگران فرقی می‌کند يا خير،گفت: مسائل انتخابات عراق موضوع داخلی اين کشور است و گروه‌های سياسی در عراق به بلوغ سياسی لازم رسيده‌اند و اميدواريم هرچه زودتر شاهد دولتی مردمی و باثبات در عراق باشيم.
جمهوری اسلامی ايران به هر گروهی که خواهان مشورت‌های سياسی برای برقراری ثبات باشد، مشورت خواهد داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016