چهارشنبه 14 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ستاد کل نيروهای مسلح: ضريب امنيت اجتماعی ايران در ترازوی قابل قبولی در مقياس جهانی قرار دارد، ايلنا

نيروی انتظامی هم اکنون به رغم پاره ای کاستی‌ها و کمبودها، با کسب آمادگی‌های همه جانبه و اطمينان‌بخش، مايه اقتدار، آرامش و اعتماد مردم و عامل دغدغه و نگرانی دشمنان و مجرمان و متجاوزين به حقوق آحاد جامعه شده است.


ايلنا: ستاد کل نيروهای مسلح طی بيانيه‌ای با گراميداشت هفته نيروی انتظامی آن را فرصتی برای آسيب‌شناسی و بازخوانی رسالت،‌ کارکردها و نقَش‌آفرينی‌های افتخار آميز کارکنان خدوم و فداکار نيروی انتظامی در برقراری امنيت اجتماعی و مقابله هوشمندانه و موثر با عوامل ناامنی و بسترهای مخل انضباط و آرامش در محيط اجتماعی دانست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا، در اين بيانيه آمده است: نيروی انتظامی با گذر از مقاطع پر فراز و نشيب شکل‌گيری، انسجام، استحکام و تبديل شدن به يک سازمان کارآمد و موثر برای نظام و جامعه اسلامی ، ‌امروز با برخورداری از اشراف و تسلط مناسب بر ضرورت‌ها و مولفه‌های ماموريتی خود در شرايط قابل اعتمادی به سر برده و به رغم پيچيدگی‌های فراوان در عرصه وظايف و انتظارات توانسته است به مثابه يک نهاد موفق در برقراری شرايط مطلوب در روند زندگی اجتماعی مردم به ايفای نقش بپردازد و به طور مسلم ويژگی‌های فرهنگی و نيز معدل بالای امنيت در جامعه ايران کمک شايانی به خادمان ملت در اين زمينه داشته است.
دربخش ديگری از اين بيانيه با اشاره به حرکت مومنانه، متعهدانه و مسوولانه نيروی انتظامی در اجرای ماموريت‌ها و برنامه‌های ابلاغی و رويکرد علمی آن در ارتقای قابليت‌ها و توانمندی‌های سازمانی خود خاطرنشان شده است: نگاه ويژه به مقوله پژوهش و تحقيقات و سازماندهی مراکز تحقيقاتی و انديشه‌ورزی و فعال بودن اتاق‌های فکر خواهد توانست پيشرفت‌ها و موفقيت‌های نيروی انتظامی در هر بخش تخصصی منطقه‌ای را متناسب با ويژگی‌ها،‌ شاخص‌ها و خطوط تمايز و تفاوت هريک تضمين و حرکت رو به جلوی اين نيروی خدوم و مردمی را تداوم بخشد.
اين بيانيه همچنين می‌افزايد: اين واقعيت اميدبخشی است که هم اينک در رفتار سازمانی اين نيرو قابل لمس می‌باشد. در عين‌حال شناخت همه جانبه تهديدات در حوزه‌های فردی و اجتماعی و پيش‌بينی سامانه‌ها، اتخاذ روش‌ها و شيوه‌های موثر و کارآمد برای مقابله با آنها نيازمند تحول در ساختار، آموزش و ابزارها و نيز تربيت نيروی انسانی متخصص و ورزيده است و در حال حاضر تلاش نيروی انتظامی در اين راستا ستودنی وسربلندی و موفقيت بيش از پيش آن را نويد می‌دهد.
ستاد کل نيروهای مسلح در ادامه اين بيانيه با برشماری خدمات فاخر و عملکردهای امنيت آفرين نيروی انتظامی به ويژه در عرصه اجرای امنيت اجتماعی و مقابله با فتنه سال ۸۸ و تحمل رنج‌ها و سختی‌های ناشی از اقدامات فتنه گران داخلی و خارجی آورده است: نيروی انتظامی هم اکنون به رغم پاره‌ای کاستی‌ها و کمبودها، با کسب آمادگی‌های همه جانبه و اطمينان‌بخش، مايه اقتدار، آرامش و اعتماد مردم و عامل دغدغه و نگرانی دشمنان و مجرمان و متجاوزين به حقوق آحاد جامعه شده است و ضريب امنيت اجتماعی ايران اسلامی را در ترازوی قابل قبول در مقياس جهانی قرار داده است.
ستادکل نيروهای مسلح همچنين با تجليل از شهيدان و جانبازان نيروی انتظامی در دوران هشت سال دفاع مقدس و سپس در مصاف با اشرار و سوداگران مرگ، حفظ جان، ناموس و آبروی مردم و ايجاد محيطی امن و آرام برای زندگی آنها را هدف مقدس و آرمان سترگ فرزندان ملت ايران در نيروی انتظامی دانسته و تاکيد کرده است: ارتقای مهارت و استانداردهای حرفه‌ای پليس و بکارگيری نسلی فهيم، متخصص، با بصيرت و برخوردار از قابليت انعطاف و تغيير وضعيت عملياتی متناسب با تهديدات، شرايط و مقتضيات ماموريتی و واقعيات فراروی در صحنه، نيروی انتظامی را در کنار ساير دستگاه‌های امنيتی، اطلاعاتی و نيروهای مسلح به يک مجموعه ممتاز و اثربخش در جامعه مبدل ساخته است.
در پايان اين بيانيه آمده است: ستاد کل نيروهای مسلح از طرف خود و آحاد نيروهای مسلح هفته نيروی انتظامی را به تمامی دلاورمردان اين نيروی زحمت‌کش، اعم از سربازان ، پايوران ، مسوولان و فرماندهان وساير کارکنان ناجا تبريک می‌گويد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016