شنبه 17 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بحران ارز و تحریم‌ها، وضع بازار رنگ را هم بحرانی کرد، آفتاب

درحالی که رنگ فروشان تهرانی از نایاب شدن رنگ در بازارهای پایتخت خبر می‌دهند، مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان رنگ ایران از پیگیری‌های بانک مرکزی برای برطرف شدن مشکل ارسال ارز به خارج از کشور سخن می‌گوید.

رنگ‌ فروشان تهرانی می‌گویند در ۱۰ روز گذشته به دلیل افزایش بهای دلار و نیز تشدید فشارهای تحمیلی در فضای اقتصاد جهانی، کارخانه‌های تولیدکننده رنگ در ایران با مشکل تامین مواد اولیه مواجه شده‌اند‌ و به همین دلیل رنگ به یکی از کالاهای نایاب در بازار تهران تبدیل شده‌است.

یکی از رنگ فروشان در میدان زندان قصر تهران، در این باره یادآور شد: برخلاف گذشته دیگر کارخانه‌های رنگ سازی محصولات خود را به صورت شرایطی و چکی واگذار نمی‌کنند بلکه همان ابتدا در ازای تحویل سفارش وجه کامل آن را مطالبه می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این رنگ فروش تهرانی بایادآوری این‌که بخش قابل توجهی از مواد اولیه ساخت رنگ در کارخانه‌های داخلی شامل تیتان و اسیدهای چرب از خارج وارد می‌شود؛ گفت: به تازگی برخی طرف‌های خارجی پس از دریافت پول سفارش آن را به طرف‌های ایرانی بازگردانده‌اند و از تحویل مواد مورد نیاز کارخانه‌های داخلی خودداری کرده‌اند.

وی افزود به همین دلیل بازار رنگ تهران از ۱۰روز پیش دچار تحول و نوسان جدی شده است و چون به دلیل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش برای فروشندگان امکان خرید و انبار کردن رنگ وجود ندارد از هم‌اکنون یافتن انواع رنگ ساختمانی و… برای فروشندگان به یک معضل تبدیل شده است.

در همین رابطه شهلا چپ‌نویس، مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان رنگ ایران با تایید مشکل خرید و واردات مواد اولیه ساخت رنگ به خبرنگار ایلنا، گفت: درحال حاضر کارخانه‌های سازنده رنگ برای تهیه مواد اولیه خارجی از یکسو با مشکل حواله کردن ارز و از سوی دیگر با مشکل افزایش بهای دلار مواجه هستند.

به گفته چپ نویس در همین رابطه تاکنون شرکت تعاونی تولیدکنندگان رنگ ایران با مسوولان بانک مرکزی جلسات مشترکی داشته است که درآنها مقرر شده بانک مرکزی از راه های دیگری مشکلات ارز را بزودی مرتفع کند.

وی افزود: همچنین طبق وعده‌های داده شده امیدواریم که هرچه زودتر بهای دلار کاهش یابد و به نرخ پایان شهریور بازگردد.

مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان رنگ ایران درعین حال تصریح کرد: کارخانه‌های رنگ سازی مانند سایر تولیدکنندگان و صنعت‌گرانی که بخشی از مواد اولیه خود را از خارج وارد می‌کنند تابع نوسانات بازار ارز و تحولات مربوط به مبادله ارزی هستند و بنابراین مشکل پیش‌ آمده فراگیر و گسترده‌است.

به گفته چپ‌نویس در حال حاضر از مجموع کارخانه و کارگاه رنگ سازی ۲۵۴ واحد عضو تعاونی، حدود ۴۰ واحد عضو انجمن‌های تولیدکنندگان رنگ و رزین هستند و نزدیک به ۳۰۰ واحد تولیدی دیگر بدون آن‌که در هیچ تعاونی یا تشکل دیگری عضویت داشته باشند به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی همچین در خصوص تعداد کارگران شاغل در این واحدهای تولیدی گفت: به طور متوسط در هر واحد تولیدی از ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر مشغول به کار هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016