یکشنبه 18 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چه کسی امیرحسین شیرانی را ربود؟، فرارو

فرارو - رييس كل دادگستري استان اصفهان با تاييد خبر ربوده شدن فردي به نام "امير حسين شيراني"، ارتباط اين گروگانگيري با گروهك جندالله و اشتغال اين فرد را در سازمان انرژي اتمي تكذيب كرد. این در حالی است که گروهک جند الله ادعا کرده است این فرد دانشمند هسته‌ای است و آن‌ها او را ربوده‌اند.

دكتر غلامرضا انصاري در گفت‌وگو با ايسنا با تكذيب ربوده شدن يكي از كارمندان هسته‌يي كشورمان كه گروهك تروريستي جندالله مدعي آن شده بود،از شخصی بودن ربایش امیر حسین شیرانی خبر داد.

انصاری گفت: «به نظر مي‌رسد ربوده شدن امير حسين شيراني مربوط به اختلاف حسابي شخصي در زمينه مسايل مالي با گروهي از قاچاقچيان مواد مخدر ساكن در سيستان و بلوچستان است و هيچ ارتباطي با گروهك جند الله ندارد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وي همچنين با تكذيب اينكه وي كارمند هسته‌يي ايران است، افزود امير حسين شيراني چند سال قبل به عنوان راننده در يكي از شركت‌هاي وابسته به انرژي اتمي مشغول به كار بوده و اينطور نيست كه كارمند انرژي هسته‌يي باشد.

پس از این اظهارات معاون استاندار اصفهان روایت دیگری ارائه کرد. وی نیز دانشمند هسته‌ای بودن شیرانی را رد کرد اما فرد ربوده شده را قاچاقچی مرتبط با گروهک ریگی دانست.

محمد مهدي اسماعيلي روز شنبه در گفت وگوي با ايرنا با اشاره به ادعاي گروهك تروريستي جند الشيطان مبني بر ربودن اميرحسين شيراني به عنوان يك كارمند اتمي ايران، افزود وي يك كارگرجوشكار در زمان ساخت يكي از تاسيسات محلي بوده كه در سال ‪ ۱۳۸۶‬اخراج شده است.

وي با بيان اينكه اين فرد پس از اخراج با برخي قاچاقچيان مواد مخدر در ارتباط بوده است، تصريح كرد دستگيري اين فرد مربوط به مسايل درون گروهي آنها مي‌باشد.

معاون سياسي امنيتي استانداري اصفهان با اشاره به اينكه شغل فعلي اين فرد راننده كاميون است، گفت: «به احتمال قوي گروهك ريگي در جريان تسويه حساب‌هاي داخلي به سوابق وي پي برده و درصدد انجام كارهايي هستند كه براي غرب جذابيت داشته تا بتوانند از آنها همچنان حمايت و پشتيباني بگيرند.»

اين در حالي است كه گروهك تروريستي جندالله در بيانيه‌اي مدعي شد كه يكي از كارمندان هسته‌يي ايران در شهر اصفهان را ربوده است.

گروهك تروريستي جندالله در اين بيانيه ادعا كرد كه عناصري از اين گروهك در انجام يك عمليات "اطلاعاتي" در شهر اصفهان يكي از كارمنداني را كه در تاسيسات هسته‌يي ايران كار مي‌كرده، ربوده‌اند.

به گزارش روزنامه الدستور ـ چاپ اردن ـ در ادامه اين بيانيه آمده است: «اين گروه اين عمليات را چند روز پيش انجام داده است. اما در آن به تاريخ دقيق اين عمليات اشاره‌اي نشده است. تنها به نام اميرحسين شيراني پسر محمد شيراني متولد 1971 به عنوان گروگان اشاره شده است.»

در ادامه اين بيانيه آمده است که عناصر جندالله اين شخص را پس از ربودن به كوه‌هاي بلوچستان منتقل و به‌زودي تصاوير ويدئويي و عكسي از اعترافات وي را منتشر خواهند كرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016