سه شنبه 20 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گاز مايع سهميه‌بندی شد، مهر

- قيمت LPG قطعا تغيير می‌کند

مدير عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ايران از آغاز طرح سهميه بندی گاز مايع در سراسر کشور و تعيين سهميه روزانه ۴۵ ليتر برای خودروهای LPG سوز خبر داد و گفت: عرضه اين فرآورده نفتی در جايگاه‌ها فقط با کارت هوشمند سوخت انجام می‌شود.
فريد عامری در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام آغاز اجرای طرح سهميه بندی گاز مايع(LPG) از نيمه دوم مهرماه در سراسر کشور، گفت: اين طرح به دنبال مصوبه کارگروه مديريت حمل ونقل و سوخت درجايگاه‌های عرضه گازمايع اجرايی شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مدير عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با تاکيد بر اينکه هم اکنون سامانه هوشمند سوخت در تمامی جايگاه‌های عرضه LPG نصب و راه اندازی شده است، تصريح کرد: تا پيش از اين هيچ گونه محدوديتی درعرضه اين فرآورده نفتی وجود نداشت اما در شرايط فعلی مطابق با سهميه تعيين شده گاز مايع به خودروها تحويل داده می شود.

وی با اعلام اينکه از نيمه مهرماه روزانه ۴۵ ليتر سهميه به خودروهای ال.پی.جی سوز تحويل داده می شود، اظهار داشت: ارزش حرارتی اين ميزان گاز مايع معادل ۳۵ ليتر بنزين معمولی است.

اين مقام مسئول با بيان اينکه پيش بينی می شود با اين ميزان سهميه، سوخت مورد نياز خودروهای ال.پی.جی سوز و به ويژه تاکسی ها به طور کامل تامين شود، تبيين کرد: در حال حاضر حدود ۱۷ هزار دستگاه خودروی گازمايع سوز در سطح کشور تردد می کنند.

عامری همچنين با اشاره به تجهيز ۱۹ جايگاه عرضه LPG به سامانه هوشمند سوخت، تاکيد کرد: با راه اندازی اين سامانه امکان کنترل و مديريت بيشتر اين حامل انرژی از طريق مجاريهای عرضه فراهم شده است.

مدير عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ايران ميزان مصرف گازمايع در ناوگان حمل و نقل کشور را حدود ۴۲۰ تن در روز عنوان کرد و افزود: هم اکنون اين فرآورده نفتی به قيمت ۵۰ ريال به ازای هر ليتر به خودروهای گازمايع سوز تحويل داده می شود.

وی با تاکيد بر اينکه با اجرای قانون هدفمندی يارانه ها توسط دولت قطعا تغييراتی هم در قيمت گاز مايع به وجود می آيد، خاطر نشان کرد: هر تصميمی که درباره قيمت و نحوه عرضه LPG در دولت گرفته شود امکان اجرای آن در جايگاه‌های سراسر کشور وجود دارد.

عليرضا ضيغمی معاون وزير نفت هم هفته گذشته درباره قيمت تمام شده توليد گازمايع در پالايشگاه‌های نفت، گفته بود: در شرايط فعلی قيمت هر متر مکعب LPG (گاز مايع) بدون در نظر گرفتن ماليات، حدود ۵۰۰ تومان تمام می‌شود، در حالی ‌که اين فرآورده نفتی را با قيمت پنج تومان عرضه می کنيم.

به گزارش مهر، در حال حاضر به طور متوسط روزانه نزديک به هشت ميليون ليتر گازمايع (LPG) در ۹ پالايشگاه نفت داخلی توليد می شود که ۲.۸ درصداز سهم توليد فرآورده های نفتی را به خود اختصاص داده است.

بر اساس گزارشهای شرکت ملی پالايش و پخش فرآورده های نفتی، تا پيش از اجرای طرح سهميه بندی گاز مايع، مصرف اين فرآورده سوختی در بخشهای مختلف خانگی، تجاری و حمل و نقل روزانه حدود ۱۲ ميليون ليتر بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016