سه شنبه 20 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هيچ کس از جزئيات اصلاحيه قانون کار خبر ندارد، ايلنا

در حاليکه وزير کار و امور اجتماعی از به کاررفتن تمام تلاشهای وزارتخان متبوعش برای تهيه لايحه جامع اصلاح قانون کار خبری می‌دهد فعالان کارگری در تهران و شهرستان‌ها با اظهار بی‌اطلاعی از محتوای اين لايحه خواهان انتشار جزييات کامل آن هستند.


ايلنا: در حاليکه وزير کار و امور اجتماعی از به کاررفتن تمام تلاشهای وزارتخان متبوعش برای تهيه لايحه جامع اصلاح قانون کار خبری می‌دهد فعالان کارگری در تهران و شهرستان‌ها با اظهار بی‌اطلاعی از محتوای اين لايحه خواهان انتشار جزييات کامل آن هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هوشنگ حاجتی، رئيس مجمع نمايندگان کارگری کشور در گفت وگو با خبرنگار ايلنا با اظهار بی‌اطلاعی از جزييات مربوطه به لايحه اصلاح و بازنگری در قانون کار، گفت: تنها در آخرين سال حضور وزير کار کابينه نهم از اين تشکل خواسته شده تا در رابطه با يکی از پيش نويسی‌های مربوط به اصلاح قانون کار نظر خود را اعلام کند.
وی با بيان اينکه از آن زمان به بعد ديگر از موضوع اصلاح قانون کار اطلاع موثوقی نداريم گفت: ‌کارگران بايد بيش از آنکه اين لايحه به تصويب مجلس برسد از محتوای آن آگاهی پيدا کنند.
اين فعال کارگری تاکيد کرد که هرگونه بازنگری و تغيير در قانون کار بايد با تاييد تشکل‌های کارگری صورت بگيرد.

قراربود لايحه اصلاح قانون کار از نو نوشته شود
ناصربرهانی عضو هيات مديره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور نيز در واکنش به سخنان وزير کار گفت: قرار بود لايحه جديدی با حضور نمايندگان عالی و منتخب کارگران و کارفرمايی نوشته شود.
به گفته برهانی وزير کار در حالی از ارسال قريب الوقوع لايحه اصلاح قانون کار به مجلس خبر می‌دهد که همين چند هفته پيش اعلام شده که هيات دولت به دليل عدم حضور نمايندگان واقعی تشکل‌های صنفی کارگری و کارفرمايی لايحه تهيه شده را باطل و به هيات دولت ارجاع داده است.
وی با ابراز شگفتی از سخنان وزير کار گفت: از محتوای جلسات که برای تهيه پيش نويس اصلاح قانون کار برگزار شده است خبرنداريم و به همين دليل خواهان انتشار جزييات لايحه مورد نظر هستيم.

لايحه بدون اطلاع شرکای اجتماعی نوشته شده‌است

حسن صادقی، معاون دبيرکل خانه‌کارگر نيز معتقد‌ است چون هيچکدام از نمايندگان منتخب کارگری و کارفرمايی درهيچ يک از جلسات مربوط به تهيه پيش‌نويس قانون‌کار حضور نداشتند بنابراين مفاد اين لايحه نمی‌تواند مورد تاييد نخبگان کارگری و کارفرمايی باشد.به باور رئيس پيشين کانو عالی شوراهای اسلامی کارکشور اين لايحه در سالهايی تهيه شده است که تشکل‌های واقعی صنفی توسط مسوولان وقت وزارت کار و امور اجتماعی به حاشيه رانده‌شده بودند.
صادقی می‌گويد گرچه از گفته‌های وزيرکار پيداست که خواسته‌های کارگران و کارفرمايان مفاد اصلی لايحه مذکور را تشکيل می‌دهند اما چون از نهاد‌های صنفی مستقل واقعی نظرخواهی نشده است نمی‌توان به مفيد بودن اين لايحه اميدوار بود. وی می‌گويد وقتی نمی‌دانيم که در لايحه کذايی اصلاح قانون کار چه چيزی نوشته شده است طبيعی‌است که انتظار داشته باشيم جزئيات آن پيش از تصويب منتشر شود.

از اصلاح قانون کار بی‌خبريم
محمدپارسا رئيس هيات مديره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور نيز با ابراز بی‌اطلاعی از آماده شدن لايحه اصلاح قانون کار گفت: اين لايحه بايد از ابتدا با نظر نمايندگان کاربری و کارفرمايی نوشته شود.
به گفته پارسا کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور هفته پيش اطلاع يافت که لايحه مورد نظر در هيات دولت برگشت خورده است.
وی با بيان اينکه با نظر کارگران تامين نشود اصلاح قانون کار معنايی ندارد گفت: همين قدر می‌دانيم که به ما گفته‌اند بايد در تدوين لايحه جديد نظر خود را اعلام کنيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016