پنجشنبه 22 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سما نورانی به دادگاه انقلاب تهران احضار گرديد، جمعيت مبارزه با تبعيض تحصيلی

جمعيت مبارزه با تبعيض تحصيلی - سما نورانی دانشجوی محروم از تحصيل بهايی و از اعضای جمعيت مبارزه با تبعيض تحصيلی با احضاريه کتبی برای شرکت در جلسه دادگاه در روز ۱۰ آبان ۸۹ به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران احضار شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در برگه احضاريه از اتهامات وی نامی برده نشده است ولی در جلسه دفاع آخر در روز ۱ شهريور ۸۹ وی به اقدام عليه امنيت ملی و تبليغ عليه نظام تفهيم اتهام گرديده است . سما نورانی اتهامات مذکور را رد کرده و اعلام داشته است تمامی فعاليت‌های وی در راستای احقاق حقوق خود و ديگر محرومين از تحصيل و از راه های کاملا قانونی انجام پذيرفته است.

به گزارش جمعيت مبارزه با تبعيض تحصيلی سما نورانی، دانشجوی محروم از تحصيل بهايی و يکی از فعالان حق تحصيل می باشد که در تاريخ ۱۲ اسفند ۸۸ در شيراز بازداشت شده و به بند ۲ الف سپاه در زندان اوين منتقل گرديده بود. ايشان در مهرماه ۸۷ در رشته مهندسی پزشکی دانشگاه سهند تبريز پذيرفته شد اما پس از گذراندن سه ترم اخراج گرديد. اين فعال حق تحصيل در تاريخ ۶ ارديبهشت ۸۹ با توديع وثيقه از بند « ۲ الف » سپاه در زندان اوين آزاد گرديده بود.

لازم به ذکر می باشد سما نورانی پيشتر در اواخر ارديبهشت ۸۵ توسط نيروهای امنيتی به همراه گروهی که خدمات اجتماعی انجام می داده اند در پرونده ی موسوم به پرونده ۵۴ نفر در شيراز بازداشت شده و در نهايت به يک سال حبس تعليقی و ۳ سال شرکت در کلاس های تبليغات اسلامی محکوم گرديده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016