پنجشنبه 22 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون وزير جهاد کشاورزی: ذخيره‌سازی ۸۰ هزار تن گوشت قرمز و مرغ در کشور، فارس

خبرگزاری فارس: معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به اجرای قانون هدفمندی يارانه‌ها پيش‌بينی ذخيره‌سازی ۳۰ هزار تن گوشت مرغ و ۵۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سعادت‌الله عباسی در حاشيه جلسه معاونان امور دام منطقه يک کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه‌هايی در تمام کشور با معاونان امور دام استان‌ها برگزار می‌شود تا دستور جلسه‌ها عملياتی شوند.
وی با بيان اينکه کشور در امور دام و طيور به دو منطقه تقسيم شده است، افزود: منطقه يک را نيمه شمالی کشور تشکيل می‌دهد و نيمه جنوبی جزو منطقه ۲ است که به صورت دوره‌ای در يکی از استان‌ها جلسه‌ها برگزار شده و مسائل تخصصی و اداری مربوط به معاونت امور دام و طيور در آن جلسه‌ها مورد بحث و بررسی قرار می‌گيرند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عباسی خاطرنشان کرد: پس از انقلاب اسلامی با توجه به نياز کشور به مواد غذايی و نيز امنيت غذايی تلاش بسياری شده که سرانه مصرف افزايش يابد و توليد را در بخش‌های مختلف افزايش داده و مازاد بر آن را به کشورهای ديگر صادر کنيم.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی مهم‌ترين بخش در اين معاونت را توليد مواد غذايی و ايجاد امنيت غذايی عنوان کرد.
وی با اشاره به اينکه قابليت‌های بسيار خوبی در توليد دام و طيور در کشور وجود دارد، تصريح کرد: ذخاير ژنتيکی بسيار غنی در کشور داريم ضمن اينکه گيلان در زمينه گاو شيری و گوشتی نژاد بومی دارای قابليت‌های بسياری بوده و بالاترين جمعيت گاو بومی کشور در اين استان است.
به گفته عباسی گيلان دارای ظرفيت‌های مناسبی در زمينه ماکيان به غير از مرغ بوده و در توليد اردک استعدادهای خوبی دارد.
معاون وزير جهاد کشاورزی يکی از سياست‌های اين وزارتخانه را استفاده از ظرفيت‌های موجود عنوان کرد و گفت: حفظ ذخاير غنی ژنتيکی کشور در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.
وی توسعه واحدهای صنعتی را از ديگر برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی بيان کرد و افزود: ساماندهی و تقويت واحدهای خرد نيز در کنار آن انجام می‌شود.
عباسی با تاکيد براينکه در بحث توليد گوشت مرغ در کشور به خودکفايی رسيده‌ايم، بيان داشت: توليد گوشت مرغ در کشور يک ميليون و ۶۰۰ هزار تن است ضمن اينکه تا ۲ ميليون تن ظرفيت توليد گوشت مرغ در کشور ايجاد شده است.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی سرانه توليد و مصرف گوشت مرغ در کشور در ابتدای انقلاب را چهار کيلوگرم اعلام کرد و اظهار داشت: در حال حاضر اين مصرف سرانه به ۲۲ کيلوگرم افزايش يافته که نشان دهنده رشد بسيار خوب در اين زمينه است.
وی ادامه داد: در بحث توليد شيرخام با توجه به فعاليت‌های گسترده در کشور، از توليد سرانه ۶۷ کيلوگرم در ابتدای انقلاب در حال حاضر به ۱۳۰ کيلوگرم رسيده‌ايم و نياز فعلی کشور نيز همين مقدار است.
عباسی با اشاره به اينکه ظرفيت توليد شير خام کشور را تا دو برابر می‌توانيم افزايش دهيم، خاطرنشان کرد: با توجه به هدفمند کردن يارانه‌ها در بخش کشاورزی تنها بحث گران شدن سوخت يا حامل‌های انرژی بوده که در اين زمينه پيش‌بينی‌های لازم در بسته حمايتی کشاورزی شده است.
معاون وزير جهاد کشاورزی افزود: با به‌روز شدن تجهيزات و سيستم‌های گرمايشی و سرمايشی بيش از ۱۷ هزار واحد مرغداری در کشور می‌توانيم تا ۳۰ درصد مصرف سوخت را کاهش دهيم.
به گفته وی با اتوماسيون سيستم‌های تهويه مرغداری‌ها می‌توان تا ۷۰ درصد در انرژی برق صرفه‌جويی کرد.
عباسی از زير پوشش قرار گرفتن ۱۷ هزار واحد مرغداری در طرح هدفمندی يارانه‌ها خبر داد و تصريح کرد: تسهيلات بانکی ارزان قيمت در اختيار اين واحدها قرار می‌گيرد که بخشی از آن به عنوان اعتبارات بلاعوض است.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی با بيان اينکه ۲ هزار واحد گاو شيری بالای ۲۰ راس در کشور وجود دارد، گفت: برای به‌روز کردن تجهيزات آنها و صرفه‌جويی در مصرف سوخت پيش‌بينی اعتبار شده است.
وی توليد علوفه و دان مرغ کشور را توسط بخش خصوصی و کشاورزان ذکر کرد و بيان داشت: در بحث دام و طيور تشکل‌های بسيار توانمند و قوی در کشور داريم که اتحاديه‌های مرغداران گوشتی سراسر کشور، مرغداران تخم‌گذار، دامداران و زنبورداران از جمله اين تشکل‌ها هستند و جمع‌آوری دان مرغ و علوفه به آنها واگذار شده و در زمينه واردات نياز در قالب مباشر با وزارت بازرگانی در واردات دان مرغ و علوفه همکاری می‌کنند.
عباسی همچنين نياز ذرت مورد نياز دام و طيور کشور را حدود ۶ميليون تن دانست و خاطرنشان کرد: ۲ ميليون تن ذرت در کشور توليد شده و بقيه آن بايد از خارج وارد شود که در شش ماه نخست سال جاری توسط بخش خصوصی واردات انجام شده و برنامه‌ريزی‌های لازم برای واردات ذرت تا پايان سال صورت گرفته است.
معاون وزير جهاد کشاورزی با اشاره به اينکه کشور به يک‌ميليون و ۲۰۰ هزار تن نهاده در بحث تحريم‌ها و اجرای هدفمند کردن يارانه‌ها نياز دارد، تصريح کرد: پيش‌بينی ذخيره‌سازی ۳۰ هزار تن گوشت مرغ انجام شده که در درجه نخست از توليد داخلی تهيه می‌شود و در صورت نياز توسط واردکنندگان داخلی از خارج صورت می‌گيرد.
به گفته وی پيش‌بينی ذخيره‌سازی ۳۰ هزار تن گوشت مرغ، ۵۰ هزار تن گوشت قرمز، ۶۰۰ هزار تن ذرت و ۴۰۰ هزار تن جو در کشور شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016