پنجشنبه 22 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فارس: همکاری سفارت‌خانه‌های غربی با جريان فتنه برای اجرای پروژه اخلال در طرح هدفمندی يارانه ها

خبرگزاری فارس: برخی وابستگان به جريان فتنه، به همکاری با اين سفارتخانه‌های غربی دعوت شده‌اند تا پروژه اخلال در اين طرح اقتصادی، تلاش برای ايجاد نارضايتی و تمرکز بر آن اجرا کنند.

به گزارش گروه "فضای مجازی " خبرگزاری فارس به نقل از شبکه ايران، سفرای غربی در گزارش خود با اشاره به بررسی های چند ماهه درباره اثرات تحريم های يکجانبه غربی در ايران، ضمن اذعان به ناکارآمدی اين تحريم ها، تاکيد کرده اند که اثری از تاثيرگذاری تحريم ها بر فضای جامعه ايران و مردم مشاهده نمی شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آنان به همين دليل عنوان کرده اند اولويت سردمداران کشورهای غربی بايد از اصرار زياد بر موضوع تحريم ها و فضاسازی گسترده رسانه ای در اين راستا، به عرصه ديگری معطوف شود که برای غرب دستاورد مناسبی داشته باشد چرا که ادامه اين روند به معنی شکست غرب در اجرای تحريم ها عليه ايران است.

سفرای کشورهای اروپايی در اين راستا توصيه کرده اند که سران و افسران امنيتی کشورهای متبوعشان بر روی موضوع طرح تحول اقتصادی در ايران متمرکز شوند.

اين سفرا هدفمندی يارانه ها را از جمله محورهای طرح تحول اقتصادی در ايران دانسته و با اشاره به نزديک بودن اجرای قانون هدفمندی يارانه ها، خواستار استفاده بهينه از نيروهای وابسته به غرب و ديگر ابزارهای موجود برای بهره برداری ضد ايرانی از پيامدهای اجرای اين قانون شده اند.

آنان با ارائه اطلاعات و تحليل هايی که گفته شده بيشتر از طريق عوامل داخلی فتنه کسب شده، سرمايه گذاری غرب در اين عرصه را ضروری دانسته اند.

به گفته اين سفرا برنامه‌ريزی مشخص و مدون افسران امنيتی غرب برای ايجاد اختلال در اجرای طرح هدفمندی يارانه‌ها فضا را برای بازسازی جريان فتنه و آشوب‌های خيابانی هم مهيا می کند.

گفته می شود بدين منظور، برخی وابستگان به جريان فتنه، به همکاری با اين سفارتخانه‌های غربی دعوت شده‌اند تا پروژه اخلال در اين طرح اقتصادی، تلاش برای ايجاد نارضايتی و تمرکز بر آن اجرا کنند.

ايجاد يک فضای ملتهب رسانه‌ای و تبليغاتی با استفاده از رسانه های حامی فتنه به منظور شايعه پراکنی و ايجاد نارضايتی و واهمه نسبت به اجرای طرح هدفمند کردن يارانه‌ها در جامعه نيز يکی ديگر از برنامه های مناسب ذکر شده است.

گفتنی است چند روز پيش، فرمانده نيروی انتظامی کشور به تلاش برخی گروه‌های بيگانه برای ايجاد فتنه اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: ضرب‌آهنگ فتنه اقتصادی شروع شده است و آمريکايی‌ها در اين دوره مامور خزانه‌داری کل خود را به کشورهای مختلف می‌فرستند تا آن‌ها را تحت فشار قرار دهند.

همچنين ارسلان فتحی پور، رئيس کميسيون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه ايران اعلام کرد "برخی کشورهای غربی که از حاميان اصلی فتنه ۸۸ هم بوده‌اند، از طريق تعدادی از سفارتخانه‌های داخل ايران تلاش می‌کنند تا با کمک جريان فتنه داخلی، به ايجاد تفرقه و نارضايتی و اخلال در اجرای قانون هدفمند کردن يارانه ها بپردازند. "


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016