جمعه 23 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بی خبری از وضعيت پرونده بازداشت ابراهيم يزدی، کمپين بين المللی حقوق بشر

ابراهيم يزدی ، دبير کل نهضت آزادی ايران که برای بار سوم پس از انتخابات، ۹ مهرماه در اصفهان دستگير شد به مدت يک ماه قرار بازداشتش صادر شده است اما جزييات اين حکم هنوز روشن نيست . در اين دستگيری علاوه بر دکتر ابراهيم يزدی، مهندس هاشم صباغيان از اعضای شورای مرکزی،علی اصغرغروی مسئول شاخه اصفهان، دکتر غفار فرزدی مسئول شاخه آذربايجان، احد رضايی مسئول شاخه زنجان، ورپايی و مصلحی از اعضای شاخه اصفهان نهضت آزادی که همگی بعد از مراسم ختمی برای اقامه نماز جمعه در اصفهان گرد هم آمده بودند دستگير شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قوه قضاييه پس از چند روز بازداشت موقت صباغيان و غروی را آزاد و برای ابراهيم يزدی قرار يک ماه زندان را صادر کرد و از بقيه دستگير شدها نيز خبری در دست نيست. به گزارش ميزان خبر، پايگاه خبری نزديک به نهضت آزادی ايران، بازداشت برخی از اين اعضا با ضرب و شتم همراه بوده است. و نيروهای لباس شخصی هنگام حمله خود را بسيج و نيروهای امنيتی معرفی کرده اند.

اما خبرگزاری ايرنا ، متعلق به دولت دقايقی پس از دستگيری اين افراد اظهار کرد که اين فعالان سياسی در نماز جمعه يکی ازعناصر با سابقه فرقه وهابيت در اصفهان شرکت کرده اند و ابراهيم يزدی نيز که به طور موقت از زندان آزاد شده بدون هماهنگی به اصفهان سفر کرده است.

نهضت آزادی ايران از قديمی‌ترين احزاب سياسی ايران است که مهدی بازرگان، محمود طالقانی و يدالله سحابی در سال ۱۳۴۰ آن را در مخالفت با نظام پهلوی به راه انداختند. جمهوری اسلامی ايران فعاليت‌های نهضت آزادی را به دليل آنچه «عدم اعتقاد به قانون اساسی» خوانده شده، به رسميت نمی‌شناسد.

نهضت آزادی ايران در ارديبهشت سال ۱۳۸۸ با صدور بيانيه‌ای، موضع انتخاباتی خود را در حمايت از نامزدی ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد اصلاح‌طلب، اعلام کرد. پس از انتخابات تعدادی از اعضای اين نهضت بازداشت و فعاليت آن هم ممنوع و متوقف شد .ابراهيم يزدی نخستين بار چند روز پس از انتخابات در حالی که در بيمارستان بستری بود، بازداشت و يک روز بعد آزاد شد.

بار دوم در هفتم دی ماه پس از وقايع روز عاشورا توسط ماموران وزارت اطلاعات در خانه خود در تهران بازداشت و پس از مدتی با سپردن وثيقه آزاد شد. در حال حاضر چند نفر از اعضای اين نهضت در زندان هستند از جمله سارا توسلی استاد دانشگاه که به جرم شرکت در مراسم عاشورا دستگير شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016