یکشنبه 25 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صدور کيفرخواست برای نسرين ستوده با سه اتهام، ديدار همسر وی با رئيس کل دادگستری تهران، مدرسه فمينيستی

مدرسه فمينيستی: امروز ۲۵ مهرماه، وکيل نسرين ستوده موفق به ديدار بازپرس پرونده موکل اش شد. بازپرس شعبه سه دادسرای اوين در اين ديدار اطلاع داد که برای نسرين ستوده کيفرخواست صادر شده و پرونده اش به دادگاه ارسال شده است.

رضا خندان همسر نسرين ستوده در مصاحبه با سايت مدرسه فمينيستی افزود که : کيفرخواست نسرين ستوده شامل ۳ اتهام: اقدام عليه امنيت ملی، اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنيت و همکاری با کانون مدافعان حقوق بشر است.

رضا خندان در ادامه گفت : همچنين بازپرس شعبه سه دادسرای اوين به نسيم غنوی، وکيل نسرين ستوده، گفته است که وی قرار فک بازداشت برای نسرين ستوده صادر کرده است اما دادستان (و يا معاون وی) با آن مخالفت کرده اند. اين دومين بار است که دادستان (و يا معاون وی) با اعلام نظرهای بازپرس مخالفت می کند، دفعه پيش در جريان آزادی موقت نسرين ستوده برای شرکت در مراسم ختم پدرش، بازپرس با اين آزادی موقت موافقت کرده بود اما دادستان با آن مخالفت کرد و در نهايت نسرين ستوده نتوانست در مراسم ختم پدرش حضور بيابد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نسرين ستوده، وکيل دادگستری و فعال جنبش زنان است که از ۱۳ شهريورماه سال جاری در زندان اوين بسر می برد و از سوم مهرماه در اعتصاب غذاست. متاسفانه به رغم تلاش وکيل و خانواده نسرين ستوده و نيز نامه کانون وکلای دادگستری، هنوز هيچ کس موفق به ديدار و يا تماس تلفنی با نسرين ستوده نشده است و از اين رو ابهام در مورد سلامتی وی همچنان باقی است.

لازم به يادآوری است که محمدعلی دادخواه و محمد علی سيف زاده نيز به دليل همکاری با کانون مدافعان حقوق بشر در طی ماه های گذشته به دادگاه احضار شده اند.

ديدار رضا خندان، همسر نسرين ستوده با رييس کل دادگستری استان تهران
امروز ۲۵ مهرماه، رضا خندان، همسر نسرين ستوده، به دادگستری استان تهران مراجعه کرد. رضا خندان در مورد اين ديدار گفت: من هفته پيش نامه ای خطاب به آقای عليرضا آوايی در مورد وضعيت پرونده همسرم نوشته بودم که امروز برای پيگيری نامه ام به دفتر ايشان مراجعه کردم و توانستم آقای آوايی را ملاقات کنم.

رضا خندان سپس افزود: « من در آنجا وضعيت همسرم را شفاهی نيز توضيح دادم و ايشان در زير نامه من خطاب به سرپرست دادسرای اوين نامه ای نوشتند که من اين نامه را به دادسرای اوين بردم، اما متاسفانه نتوانستم معاون دادستان را ملاقات کنم و حتا نامه را از من نگرفتند.» رضا خندان گفت: حالا دوباره بايد مراجعه کنم و معلوم نيست چه موقع بالاخره اين نامه مرا، دريافت می کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016