دوشنبه 26 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيکاری بيش از ۵۰۰ هزار نفر در سال اخير، رهانا

خبرگزاری حقوق بشر ايران - رهانا
به گزارش مرکز آمار ايران، بيش از ۵۰۰ هزار نفر در يک‌سال اخير بيکار شدند.

براساس تازه ترين يافته های مرکز آمار ايران که اجازه انتشار آن به صورت رسمی صادر نشده است، طی يک سال گذشته بيش از سيصدهزار نفر از تعداد شاغلان کشور کاسته شده است که اين امر با احتساب آغاز به کار دست کم ۲۰۰ هزار نفر از نيروهای غير شاغل طی يک سال گذشته، به معنای بيکار شدن ۵۰۰هزار نفر از شاغلان در ۱۲ماه اخير می باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش آينده، بنابر يافته های مرکز دولتی آمار ايران، تعداد شاغلان بخش های مختلف اقتصادی طی سال ۸۸ تا ۸۹ تا حدی کاهش يافته که از حدود ۲۱٫۹ميليون نفر در سال قبل به۲۹٫۶ ميليون نفر در زمان حاضر رسيده است .
بر اساس گزارش نتايج طرح آمارگيری نيروی کار فصل بهار که از سوی مرکز آمار ايران انجام می شود، تعداد شاغلان در بخش کشاورزی در فاصله دو بهار ۸۸ و۸۹ بيش از ۶۰۰ هزار نفر؛ بخش صنعت بيش از ۳۴۰ هزار نفر و بخش خدمات اندکی بيش از ۲۸۰ هزار نفر کاهش يافته است.
کاهش تعداد شاغلان در بخش های مختلف اقتصادی نشان می دهد نرخ فعاليت اقتصادی در کشور از ۴۰٫۵ به ۳۹ درصد رسيد و اين در حالی است که نرخ بيکاری از ۱۱٫۱به ۱۴٫۶ درصد در فاصله بين دو بهار سال های ۸۸ و ۸۹ افزايش يافته است .
بخش کشاورزی در ميان ساير بخش های اقتصادی شاغلان بيشتری را از دست داده که بخشی از اين کاهش می تواند بعلت خشکسالی سال های اخير باشد بطوری که حميد حاجی عبدالوهاب معاون وزير کار بخشی از علت افزايش نرخ بيکاری در بهار امسال را ناشی از خارج شدن نيروی کار از اين بخش ؛ ذکر کرده است.
براساس برنامه چهارم توسعه قرار بود چهار ميليون و ۴۸۰ هزار فرصت شغلی طی پنج سال برنامه در کشور ايجاد شود تا نرخ بيکاری به۸٫۴درصد برسد اما اين مهم نه تنها تحقق نيافت بلکه به نرخ بيکاری نيز نسبت به شروع برنامه ؛ افزوده شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016