چهارشنبه 28 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

١۵ آبان تاریخ محاکمه دو کوهنورد آمریکایی زندانی، جرس

جرس - جلسه رسیدگی به پرونده جاش فتال و شین باوئر، دو جوان آمریکایی زندانی در ایران، روز شنبه ۱۵ آبان (ششم نوامبر) برگزار خواهد شد.

مسعود شفیعی، وکیل این دو کوهنورد آمریکایی، که تابستان سال گذشته همراه با سارا شرود، در منطقه مرزی ایران و عراق بازداشت شده بودند، به سامانه خبری بی بی سی فارسی می گوید جلسه اول دادگاه موکلانش با اتهام "جاسوسی و ورود غیرمجاز به خاک ایران" مواجه هستند، در روز ۱۵ آبان (ششم نوامبر) برگزار خواهد شد.

گفتنی است هر سه کوهنورد مذکور و خانواده های آنان و همچنین دولت آمریکا، بارها تاکید کرده اند که آنها جاسوس نیستند و برای تفریح و کوهپیمایی به کردستان عراق سفر کرده بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس گزارش مذکور، مسعود شفیعی شعبۀ رسیدگی به موکلین خود را نزد قاضی محمد صلواتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران ذکر کرد.

قاضی صلواتی پرونده بسیاری از بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات خرداد ۱۳۸۸ را مورد رسیدگی و صدور احکام سنگین قرار داده بود.

شایان ذکر است سارا شورد، یکی از سه آمریکایی که ۳۱ ژوئیه ۲۰۰۹ در منطقه مرزی ایران و عراق دستگیر شده بودند، شهریورماه (سپتامبر)، قبل از سفر احمدی نژاد به نیویورک آزاد شد و بعد از سفر به عمان (میانجی این پرونده)، به آمریکا بازگشت.

سارا شورد پس از آزادی با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، ملاقات کرده بود و اوباما خاطرنشان ساخت که دولتش هر چه در توان دارد برای آزادی دو آمریکایی زندانی در ایران به کار خواهد گرفت.

سارا که نامزد شین باوئر است، در جریان سفر احمدی نژاد به نیویورک، با وی دیدار کرد و خواهان تلاش وی برای آزادی دوستان خود شد .

سیندی هیکی، مادر شین باوئر نیز که فرزندش را بیگناه می داند، روز سه شنبه ٢۷مهر (١۹ اکتبر) به آسوشیتدپرس گفت که بی صبرانه منتظر برگزاری دادگاه پسرش بوده است.

بر اساس گزارش ها، دولت عمان طی هفته های اخیر به عنوان میانجی برای آزادی دو شهروند آمریکایی دیگر در تلاش بوده است.

مقامات ارشد قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی، بارها از "جاسوس" بودن و "محرز" بودن جرم این سه کوهنورد آمریکایی سخن گفته بودند؛ اما میانجی گیری مقامات اوگاندا، عمان و لابی محافل سیاسی، از جمله عوامل تاثیرگذار بر روی پرونده این سه نفر ذکر شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016