چهارشنبه 28 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شکنجه زندانی سياسی افشين بايمانی در سلول های انفرادی زندان گوهردشت کرج، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" زندانی سياسی افشين بايمانی در سلولهای انفرادی بند ۱ زندان گوهردشت کرج معروف به سگدونی تحت شکنجه های شديد جسمی پاسداربندها قرار دارد.

زندانی سياسی افشين بايمانی ۱۱ مهرماه در اعتراض به برخوردهای وحشيانه کرمانی و فرجی رئيس و معاون اطلاعات زندان گوهردشت کرج با توهين و برخورهای وحشيانه به سلولهای انفرادی بند۱ معروف به سگ دونی منتقل گرديد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کرمانی و فرجی همراه با افسر نگهبان پاسدار ميرزا آقايی و پاسداربند زينلی ،زندانی سياسی افشين بايمانی را با پابند ،دست بند و چشم بند به اتاق شکنجه بردند و او را برای مدتی طولانی با باتونهای برقی و معمولی و شوکر مورد شکنجه های جسمی قرار دادند در اتاق شکنجه همچنين علی محمدی معاون زندان گوهردشت کرج و از مجريان قتل عامهای دهۀ ۶۰ و بخصوص سال ۶۷حضور داشت و اورا مورد شکنجه روحی قرار می داد.پس از شکنجه های وحشيانه جسمی او را به سلولی که دارای شرايط طاقت فرسا است منتقل نمودند.

پاسداربندهای سلولهای انفرادی به زندانی سياسی افشين بايمانی اجازه ندادن که لباس و وسايل شخصی اش را با خود ببرد و او از زمان انتقال به سلولهای انفرادی فقط لباسی که بر تن داشت را دارد.پاسداربندها غذای او را به حداقل تقليل نموده اند و استفاده از سرويسهای بهداشتی را ۳ بار در ۲۴ ساعت کاهش داده اند. پاسخ پاسداربندها در مقابل اعتراضات اين زندانی سياسی نسبت به شرايط طاقت فرسا و غير انسانی با ضربات باتون داده می شود.

کسانی که دستور انتقال و در شکنجه اين زندانی سياسی نقش مستقيم دارند عبارتند از علی حاج کاظم و علی محمدی رئيس و معاون زندان و کرمانی و فرجی رئيس و معاون اطلاعات زندان می باشند

لازم به يادآوری است که زندانی سياسی افشين بايمانی در سال ۱۳۷۹ هنگامی که با برادرش در استان خوزستان عازم سفر بود در يک ايستگاه بازرسی ميان راه در حالی که توقف کرده بودند پاسداران آنها را به رگبار گلوله بستند. برادرش زنده ياد مهدی بايمانی در دم جان باخت و او زخمی گرديد.مامورين وزارت اطلاعات او را دستگير و به شکنجه گاه منتقل کردند سپس همسر باردارش را دستگير نمودند و برای مدتی طولانی در بازداشت نگه داشتند.زندانی سياسی افشين بايمانی ابتدا به دليل هواداری برادرش و خودش به سازمان مجاهدين خلق محکوم به اعدام شد ولی پس از اعتراضات گسترده بين المللی حکم اعدام او به حبس ابد تبديل يافت. او ابتدا در زندان اوين در بازداشت بسر می برد ولی بعد از مدتی از زندان اوين به زندان گوهردشت کرج تبعيد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016