سه شنبه 4 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صدور حداقل ۱۰ سال حبس تعزيری برای تعدادی از دانشجويان دانشگاه علم و صنعت، دانشجونيوز

تعدادی از دانشجويان دانشگاه علم و صنعت تهران که سال گذشته در تجمعات دانشجويی در داخل دانشگاه و تظاهرات خيابانی دستگير شده بودند، مجموعاً به حداقل ۱۰ سال حبس تعزيری محکوم شدند.

به گزارش دانشجو نيوز، اين دانشجويان که پس از دستگيری مدتی در زندان اوين و در بازداشت به سر برده بودند با قرار وثيقه موقتاً آزاد شدند تا اينکه در تابستان امسال به دادگاه انقلاب احضار شده و احکام اوليه برای آن ها صادر شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گفتنی است که اغلب اين دستگيری ها در ۸ دی ماه سال گذشته و در جريان تظاهرات اعتراضی دانشجويان اين دانشگاه به کشتار بی رحمانه ی مردم در روز عاشورای ۸۸ ( ۶ دی ماه ) صورت گرفته است همچنين بخشی از دستگيری ها نيز مربوط به بازداشت گروهی فعالان دانشجويی در جريان انتخابات سال ۸۸ بوده است. علت دستگيری برخی از دانشجويان اين دانشگاه "فعاليت در جريان انتخابات رياست جمهوری سال ۸۸" و "ارسال ايميل" ذکر شده است.

لازم به ذکر است اين دانشجويان که به قيد کفالت آزاد شده بودند در تابستان به دادگاه انقلاب برای رسيدگی به پرونده هايشان احضار شده و دادگاه های آن ها طی ماه های اخير برگزار شد که در اين دادگاه ها، هر يک به تحمل حبس تعزيری از ۱ تا ۳ سال محکوم شده اند. برخی از دانشجويان که به دادگاه احضار شده اند ميگويند که دادگاه آنها بيش از ۶ يا ۷ دقيقه طول نکشيده است.

نکته قابل توجه در صدور اين احکام تهديد دانشجويان برای عدم اطلاع رسانی پيرامون احکام صادره و روند برگزاری دادگاه ها است، به طوری که اکثر دانشجويان با توجه به جوّ امنيتی حاکم و تهديدهای صورت گرفته و در حالی که احکام صادر شده در مرحله ی بدوی می باشند از خبررسانی در اين زمينه تا صدور حکم قطعی خودداری می نمايند. قطعاً تعداد دانشجويانی که به حبس تعزيری محکوم شده اند بسيار بيشتر است و رقم اعلام شده در اين گزارش با توجه به اطلاعات رسيده به گروهای خبری دانشجويان دانشگاه علم و صنعت می باشد.

شايان ذکر است دانشجويان دانشگاه علم و صنعت سال گذشته و پس از انتخابات رياست جمهوری در ۲۲ خرداد، بيش از ۱۵ تجمع بزرگ دانشجويی برگزار کردند که طی آن ها ده ها تن از فعالين دانشگاه يک يا ۲ ترم از تحصيل محروم شدند و تعدادی نيز از دانشگاه اخراج شده يا به شهرهای ديگر تبعيد شدند. اخيرا نيز دو تن از دانشجويان اين دانشگاه به نام های «حميد بيدار» دانشجوی سال پنجم رشته مهندسی کامپيوتر و «نويد عطائی» دانشجوی سال پنجم رشته مهندسی عمران و مدير مسئول نشريه توقيف شده «موج نو»، به ۲ ترم محروميت از تحصيل با احتساب سنوات محکوم شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016