پنجشنبه 6 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تماس تلفنی زهرا رهنورد با مادر سيد ضياء نبوی، دانشجوی زندانی، کلمه

رهنورد در يک گفت و گوی تلفنی از آخرين وضعيت اين دانشجوی محروم از تحصيل کسب اطلاع کرد و ضمن آرزوی آزادی هر چه زودتر وی، برای خانواده اش نيز آرزوی صبر و مقاومت بيشتر کرد .در اين مکالمه تلفنی مادر ضيا از آخرين وضعيت فرزند خود در زندان اهواز و شرايط بسيار سختی که اين روزها بر ضيا و خانواده می گذرد، سخن گفت . چرا که ضيا در زندانی به سر می برد که از داشتن کوچکترين امکانات رفاهی و بهداشتی محروم است.

به دنبال تبعيد سيد ضياء نبوی، دانشجوی دربند و محروم از تحصيل به زندان اهواز و شرايط نامناسب وی در اين زندان، زهرا رهنورد ،نويسنده و استاد دانشگاه طی تماسی تلفنی با مادر وی ، صبر و استقامت اين مادر رنجديده را ستود و مقاومت فرزند برومندش را موجب سرفرازی ملت توصيف کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش کلمه، رهنورد در اين تماس تلفنی از آخرين وضعيت اين دانشجوی محروم از تحصيل کسب اطلاع کرد و ضمن آرزوی آزادی هر چه زودتر وی، برای خانواده اش نيز آرزوی صبر و مقاومت بيشتر کرد .

در اين مکالمه تلفنی مادر ضيا از آخرين وضعيت فرزند خود در زندان اهواز و شرايط بسيار سختی که اين روزها بر ضيا و خانواده می گذرد، سخن گفت . چرا که ضيا در زندانی به سر می برد که از داشتن کوچکترين امکانات رفاهی و بهداشتی محروم است و آب آشاميدنی سالم هم ندارد . اعضای خانواده هم مجبورند از استان سمنان تا اهواز بروند تا بتوانند چند دقيقه ای فرزندشان را ببينند که همه اينها فشار روانی زيادی را به خانواده اين زندانی تبعيدی وارد می کند .در همين حال مادر ضيا، روحيه فرزندش را با همه اين مشکلات مقاوم و خوب توصيف کرد.

سيد ضياء نبوی سخنگوی شورای دفاع از حق تحصيل به ده سال حبس تعزيری محکوم شده است. او به تازگی از زندان اوين به زندان کارون اهواز تبعيد شده است. ضيا همچنين پس از ورود به زندان اهواز از سوی نيروهای امنيتی مورد ضرب و شتم قرار گرفت .

سيد علی اکبر نبوی (پدر ضياء) هم هفته گذشته، پس از بازگشت از زندان اهواز و ملاقات با فرزندش، به اداره اطلاعات فرا خوانده شد و بابت مصاحبه ها و پيگيری وضعيت فرزندش تحت فشار و بازجويی قرار گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016