یکشنبه 9 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدی کروبی: اگر جنبش حق‌طلبانه‌ی مردم مرده است، چرا بگير و ببندها تمامی ندارد؟ تغيير

اگر جنبش را مهار کرده‌ايد و فتنه مرده است، پس چرا پشت سر مرده صحبت می‌کنيد؟!
مهدی کروبی در ديدار با خانواده‌های حسن اسدی زيدآبادی و علی جمالی، نسبت به يکه‌تازی نيروهای امنيتی و بازجويان ابراز نگرانی کرد و با تاکيد بر اينکه جنبش مردمی ايران زنده است، افزود: آنها مدعی هستند که جنبش را مهار کرده اند. اگر اينچنين است، پس چرا هر روز از فتنه سخن می گوييد. اگر فتنه مرده است! پس چرا پشت سر مرده صحبت می کنيد؟! و از کوچکترين حرکت ها بيم داريد و نگرانيد؟! اگر فتنه مرده است پس چرا بگير و ببندهايتان تمامی ندارد؟!

به گزارش تغيير، بعد از ظهر روز پنج شنبه ششم آبان ماه، مهدی کروبی به ديدار خانواده های حسن اسدی زيدآبادی و علی جمالی رفت. در اين ديدار صميمی کروبی ضمن دلجويی از خانواده های ايشان، آنها را به ايستادگی و صبوری بيشتری فرا خواند و افزود: وضع بسيار بد و نگران کننده ای است. عملکرد نهادهای امنيتی و قضايی هيچ گونه توجيه قانونی ندارد. متاسفانه قضات کاره ای نيستند و اين بازجويان امنيتی هستند که حرف اول و آخر را می زنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


انتخابات آزادانه نيست
دبيرکل حزب اعتماد ملی ضمن تاکيد بر اينکه انتخابات بايد عادلانه و آزادانه برگزار شود، گفت: ببينيد، اينها رفتند به دنبال اينکه انتخابات را صوری برگزار کنند، يعنی به اين نتيجه رسيدند که برای حفظ قدرت و يکدست کردن حاکميت با حفظ ظواهر دموکراتيک، انتخابات را آنگونه که خود می پسندند، برگزار کنند و در اين فرايند، افراد خاصی از صندوق ها بيرون بيايند. اين مساله به تدريج ادامه پيدا کرد تا اينکه در انتخابات دهم رياست جمهوری که اوج بی احترامی به آرای مردم صورت گرفت، مردم واکنش جدی نشان دادند.

وی خاطرنشان کرد: اين واکنش برای آنها اصلا قابل انتظار نبود، فلذا دست به سرکوب مردم زدند. طبيعی است همانطور که عمق نارضايتی مردم تشديد شده، آنها نيز که انتظار چنين واکنشی را از مردم نداشتند، برای حفظ موقعيت خود، فشارها را بيشتر می کنند.

جنبش زنده است و حرکت اصلاحی مردم ادامه خواهد داشت
رئيس مجالس سوم و ششم شورای اسلامی در ادامه با تاکيد بر اينکه جنبش مردمی ايران زنده است، افزود: آنها مدعی هستند که جنبش را مهار کرده اند. اگر اينچنين است، پس چرا هر روز از فتنه سخن می گوييد؟ اگر فتنه مرده است! پس چرا پشت سر مرده صحبت می کنيد؟! و از کوچکترين حرکت ها بيم داريد و نگرانيد؟! اگر فتنه مرده است، پس چرا بگير و ببندهايتان تمامی ندارد؟!

وی تاکيد کرد: حرکت قانونی و حق طلبانه مردم ادامه دارد، شماها هم با اين بگير و ببندها و انواع و اقسام تبليغات عليه حرکت اصلاحی مردم، نمی توانيد جلوی اين حرکت را بگيريد و حرکت اصلاحی مردم تا رسيدن به نتيجه ادامه خواهد داشت.

برخورد با اعضای وحدت و سازمان ادوار، برخورد با بنده و جريان حامی بنده است
مهدی کروبی با تقدير و قدردانی از ايستادگی جامعه ی دانشگاهی و اقشار روشنفکری ايران، افزود: بيشترين فشارها بر اين اقشار است، چرا که آنها به واقع موتورهای حرکت اصلاحی در کشور هستند. برخورد با اعضای دفتر تحکيم وحدت و سازمان ادوار تحکيم در وهله اول برخورد با من و جريان حامی بنده است.

دبيرکل حزب اعتماد ملی اضافه کرد: از سويی می خواهند القا کنند که شماها در اقليت هستيد و پايگاهی در جامعه نداريد، و از سوی ديگر نيز با دستگيری و برخورد و صدور احکام سنگين، دانشگاه ها را تحت کنترل خود در بياورند تا مبادا حرکتی معترضانه به وجود بيايد.

بی حرمتی از سوی بی هويت ها شکل می گيرد
صاحب امتياز روزنامه توقيف شده اعتماد ملی ضمن ابراز ناراحتی از بی حرمتی های انجام شده به مردم، گفت: در دهه ی اول انقلاب، تعصبات مذهبی که ناشی از وجود فشارهای رژيم ستم شاهی بود، موجب می شد که برخی خودسرانه برخوردهای سنگينی با بی حجابی می کردند. امام به محض مطلع شدن از اين جريان، فوری دستور داد تا اين افراد بازداشت و مجازات شوند و فرمان ۸ ماده ای امام در حفظ حريم خصوصی مردم صادر شد تا جلوی حرکتهای خودسرانه و متعصبانه گرفته شود.

اما به اعتقاد کروبی، متاسفانه امروز شاهديم که تشکيلاتی برای برخورد با مردم شکل گرفته است. وی در اين باره گفت: متاسفانه افرادی که از گذشته خبر ندارند و به سوابق انقلاب ناآگاهند و از خود هيچ گونه هويتی ندارند، سردمداران بی حرمتی به حريم خصوصی مردم شده اند. تعدادی از اراذل و اوباش که سابقه ی مشروب خوری و عربده کشی و زندانی شدن در همين رابطه را در کارنامه خود داشتند، در يورش به منزل شخصی بنده نقش اصلی را ايفا کردند، و از اين قسم برخوردها بسيار است که همه وصف آنها را شنيده ايم.

ايستادگی کنيد و صبور باشيد
مهدی کروبی در پايان ضمن دلجويی از خانواده های حسن اسدی زيدآبادی و علی جمالی، گفت: زمانی که من به زندان افتادم، حسين ما هم چند ماه بيشتر نداشت. بدانيد که ما هم چنين شرايط سختی را پشت سر گذاشته ايم. ايستادگی کنيد و صبور باشيد. متاسفانه فعلا بنا را بر فشار و زور گذاشته اند، اما فشارها نتيجه نخواهد داشت و قطعا وضع به اين صورت باقی نخواهد ماند. اميدوارم به زودی شاهد حل مشکلات و بازگشت زندانيان سياسی به کانون خانواده هايشان باشيم.

گفتنی است در ابتدای اين ديدار، خانواده های حسن اسدی زيدآبادی و علی جمالی ضمن خوش آمدگويی به مهدی کروبی، از ايستادگی و مقاومت وی در کنار مردم و در جهت دفاع و پيگيری حقوق زندانيان تقدير و تشکر کردند.

آنها همچنين گزارشی کوتاه در مورد وضعيت پرونده اين دو زندانی سياسی ارائه دادند و شرايط خانوادگی خود را به دليل زندانی شدن همسران خود، نامناسب توصيف کردند.

گفتنی است همسر حسن اسدی زيدآبادی به دليل بيماری کليوی در شرايط نامناسبی به سر می برد و همسر علی جمالی نيز به دليل داشتن فرزند پنج ماهه در شرايط مناسبی قرار ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016