سه شنبه 11 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قاضی پرونده‌های مطبوعات: شکايت از رسانه‌ها زياد نيست، معيار تشخيص توهين عرف جامعه است، ايسنا

- تعريف نشدن جرم سياسی يک خلأ بزرگ است

بازپرس شعبه ۹ دادسرای کارکنان دولت و رسانه گفت: نسبت به گستره فعاليت رسانه‌ها شکايت از آنها زياد نيست.

حجت الاسلام و المسلمين غلامرضا منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی ايسنا، بيشترين کيفرخواست‌های صادر شده برای مطبوعات را به اتهام نشر اکاذيب، توهين و افترا دانست و عنوان کرد: با اين‌که مطبوعات گستره و فعاليت‌های زيادی دارند اما شکايت از آنها زياد نيست. ممکن است بداخلاقی هايی در برخی رسانه‌ها صورت گيرد و دستگاه قضايی نيز با آنها برخورد کند اما بيشتر آنها اخلاق رسانه‌ای را رعايت می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی برداشت فردی قضات از قوانين مطبوعات را رد کرد و گفت: مطبوعاتی که بيشتر با دستگاه قضايی ارتباط دارند معتقدند که قضات سليقه‌ای از قانون برداشت نمی‌کنند.

بازپرس دادسرای کارکنان دولت و رسانه تصريح کرد: اصولا جرايم در قانون تعريف شده است. در حوزه مطبوعات توهين، نشر اکاذيب و افترا بيشترين جرايم صورت گرفته است که در قانون نيز تعريف آنها مشخص است. گرچه به عنوان مثال در زمينه توهين معيار تشخيص عرف جامعه است.

وی افزود: اين‌که بعضی از مطبوعات فکر می‌کنند در قبال انتشار يک موضوع از منبع ديگر مسووليت ندارند مساله درستی نيست.حقوقدانان معتقدند کسی که کذبی را منتشر می‌کند از او سلب مسووليت نمی‌شود. اصولا به همين خاطر مديرمسوول نسبت به مطالب منتشر شده مسوول شناخته شده است.

وی در ادامه درباره نبود تعريف مشخص از جرم سياسی اظهارکرد: فقط می‌توانم بگويم نبود اين تعريف يک خلأ بزرگ است و اين مطالبه همه مردم و مطبوعات است.

منصوری که در حاشيه بازديد از هفدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها از غرفه ايسنا بازديد کرد، در پايان اين گفت‌وگو ضمن ابراز اميدواری برای رعايت اخلاق رسانه‌يی از سوی همگان گفت: از خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، تاکنون بسيار کم شکايت شده است و اميدوارم هميشه فضايی حاکم باشد که اخلاق در فضای مطبوعات بيشتر جلوه کند و هر چه بيشتر اخلاق رسانه‌يی را رعايت کنيم تا مسايل پيش آمده کمتر باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016