سه شنبه 11 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سنديکای کارگران نيشکر هفت تپه دو ساله شد، رضا رخشان رئيس سنديکا

سنديکای کارگران نيشکر هفت تپه که در آبان ماه سال ۱۳۸۷ تشکيل شد و اکنون دو سال از تشکيل آن می گذرد. دو سالی که با تلخيها و شادی های زيادی گذشت .از يک سو، پنج تن ازاعضای هيئت مديره ، بنامهای آقايان فريدون نيکوفرد، علی نجاتی، جليل احمدی، قربان عليپور و محمدحيدری مهر پس از کش وقوس های فراوان سرانجام از طرف دادگاه انقلاب دزفول محکوم به حبس وبه زندان انداخته شدند و سرانجام از کار نيز اخراج گشتند و خود من هم درپی بازداشتهای متعددی اکنون بيش ازده ماه است که ازکارهم اخراج شده ام.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در دنباله روند کار، حکم اخراج ما توسط هيئتهای تشخيص و حل اختلاف اداره کار شهرستان شوش مورد تاييد قرار گرفت و ما بناچار جهت احقاق حقمان در ديوان عدالت اداری بدنبال بازگشت بکارهستيم.ازسوی ديگرايجاداين سنديکابرای ديگرکارگران دستاوردهای مهمی داشته است که فقط يکی ازاين دستاوردها اين بوده است که با تاسيس اين سنديکا شرکتی که در اين دو سه ساله تقريبا به حال خود رها شده بود مورد توجه و حساسيت مسئولين امر قرار گرفت بدين صورت که امروز اوضاع کارگران و نيز شرکت نيشکر هفت تپه بسيار بهتر از گذشته است . شرکتی که باانواع مشکلات مثل افت شديد توليد(درسال ۱۳۸۷کل شکرتوليد۱۱هزارتن بوده است اين درحاليست که در همين ۵-۶ سال پيش توليد کارخانه از مرز ۱۲۰ هزار تن شکر هم می گذشت)، فرسودگی کارخانه، بدهکاريهای فراوان (به بيمه، سازمان آب وبرق وغيره)روبروبودامااکنون پرداخت دستمزد کارگران بسيار مطلوب شده است بطوريکه فعلا هيچگونه تاخير در پرداخت دستمزد وجود ندارد. همچنين امسال پيش بينی می شودکه کل شکر توليدی هفت تپه از۸۰هزارتن هم فراتربرودکه اين نشان ازبهبودی اوضاع است. بااينهمه هرچندما(اعضای هيئت مديره)راسخت تنبيه کردنداماازاين لحاظ که دوباره چرخ کارخانه بکار افتاد. کارگر کار می کند و نانی بر سرسفره اش می برد و زندگی ادامه دارد. هر چند که سفره ما خالی و زندگی سخت شده است ولی اين دستاوردها نشان از توفيق مادارد. حال نکته اسف انگيزاينست که دراين دوساله ای که از تاسيس اين سنديکامی گذرد سنديکای ديگری شکل نگرفت. ما و سنديکای واحد تنها مانده ايم. اگر امروز ۱۰ يا ۲۰ سنديکا داشتيم اوضاع ما خيلی بهتر می شد. اين نشان می دهد که جنبش کارگری در حال حاضر زايانيست. هر چند که بنظر من می شداين کار را انجام داد ولی نشد. چرا که کارگران در هفت تپه توانستند پس ديگران هم می تواننداين مهم را به انجام برسانند.

پيروزباشيد
رضارخشان
رئيس سنديکای کارگران نيشکرهفت تپه
۱۱/۸/۱۳۸۹


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016